Sigurd Svart 23.Juli.2004 Del på Facebook Svart 23.Juli.2004 Håper inderlig været slår til snart. Yngste skipper ombord tøffer rundt i Vestfoldskjærgården på jakt etter sommeren. Skal forøvrig ikke irritere noen med å fortelle hvordan været er på Trinidad!!!!!! Her i Chaguaramas ligger det ca 40 langtur-seilere til ankers. Jeg har sett ett svenskt og to danske flagg, men foreløpig ingen norske. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 26.Juli.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juli.2004 Vindstille og varmt. Sitter du foran peisen og måler temperaturen i pipa nå igjen da Sitér dette innlegget Link to post
Amorosa Svart 26.Juli.2004 Del på Facebook Svart 26.Juli.2004 Sitter du foran peisen og måler temperaturen i pipa nå igjen da Behøver ikke det Thor, vurderer nå kjøleskapet isteden. Med en slik værmelding så er det under vurdering. 16 grader idag og slutten av uka opp til 22. Svaret er her Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 26.Juli.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juli.2004 Joda,nesten så jeg tror deg når du sier du måler i kjøleskapet. Det er en viss fare for at dine skarve 22 grader blir for lite. Her på rektige sia kommer den nok nærmere 25 Sitér dette innlegget Link to post
Amorosa Svart 27.Juli.2004 Del på Facebook Svart 27.Juli.2004 Dette er været vi reiser fra og dette er været vi skal reise til Vi har noe å glede oss til vi augustferierende. Sitér dette innlegget Link to post
Amorosa Svart 27.Juli.2004 Del på Facebook Svart 27.Juli.2004 Idag er det syvsoverdagen og dette er en spesiell dag "Syvsoverdagen, eller "de syv soverers dag", var også et kjent værmerke. Regnet det den dagen, skulle det bli regn i syv uker. Var det fint vær, ville det bli fint vær i syv uker." Passer den inn i systemet ditt Thor Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 18.August.2004 Del på Facebook Svart 18.August.2004 Hei Thor! Har du noen prognoser for været fremover? Gjerne langtids, hvis det mulig å spå noe om sensommeren og høsten. Er redd vi får en tidlig høst i år, jeg! I kveld observerte jeg en hel skokk med gjess i formasjon på vei sydover ut Oslofjorden! Synes det er vel tidlig. Er det et dårlig tegn tro? Håper inderlig at jeg tar feil, da! Sitér dette innlegget Link to post
mavi Svart 18.August.2004 Del på Facebook Svart 18.August.2004 Gjessene pleier stort sett å være ute av landet før jaktstart så det skal du ikke bekymre deg for. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 19.August.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.August.2004 Jada Geir Frode. Stort sett regn,regnbyger og/eller overskyet med temp max 20 grader.Den 23 og 26 ser været ok ut,med sol. Jeg tror også det blir tidlig høst. Småfuglene øver seg på på å fly i flokk,og løvet er begynt å gulne. Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 19.August.2004 Del på Facebook Svart 19.August.2004 ÆÆSSJJJ! :confused: Det hørtes ikke bra ut for resten av sesongen! Synes jeg har sett noen andre små antydninger jeg også, derfor måtte jeg spørre. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 20.August.2004 Del på Facebook Svart 20.August.2004 Hej Thor ! Har du noen spesialprognos inför helgen? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Slagskibet Svart 20.August.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.August.2004 Som nå Gunga. Regnbyger,tidvis sol men mest grått.Moderat vind. Er du i Tønsberg? Og Geir Frode,jeg har 3 ospetrær i hagen som snart er bladfrie Vet ikke helt om jeg skal skylde på liten nedbør og sterk vind som har tørket ut jorda.De står skrint.Dååårlig tegn?JA. Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 20.August.2004 Del på Facebook Svart 20.August.2004 Sånn som det blåser nå for tiden, så er det vel snart flere trær som er uten blader! For ikke å si grener! Hadde tenkt meg på tur i helgen, men det ser ut til å bli en veldig kort en. Kommer ikke til å bevege meg utenfor kanalen i den vinden, nei. Er vel meldt at den skal roe seg, men dette ser ikke lovende ut. Er det høststormene som har kommet alt???? Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 20.August.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.August.2004 Nei,tror ikke det. Men imorra får du tape fast hatten for da blir det j¤¤¤ig med vind når en kaldfront passerer. Det skjer(sånn som det ser ut nå) fra ca 1200-1500.Ellers ca 15 knop. Alle med pinnebåter kan jo ha det gøy i sånt vær Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 20.August.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.August.2004 I Moss blir det pingle vær i morra så du kan bare dra utpå :seeya: 12-15 knops vind. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 20.August.2004 Del på Facebook Svart 20.August.2004 Hej Thor! På något vis tycker jag vädret bare blitt sämre o sämre sen du började med dine prognoser! vad skall du göra åt det ? vi vill ha sådant her väder yepp kort tur til Tbg denne helgen! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Walter_S Svart 20.August.2004 Del på Facebook Svart 20.August.2004 Du Thor, å mye ska du ha for å spå litt bedre vær'a? Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
M/S Bastard Svart 20.August.2004 Del på Facebook Svart 20.August.2004 Blir det mye vind i Larvik mon tro Skal på party i morra der nede i friluft med partytelt så da lurer jeg litt Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 21.August.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.August.2004 Du Thor, å mye ska du ha for å spå litt bedre vær'a? Så mye øl at du overskrider lastelinja di med en meter Walter Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 21.August.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.August.2004 Fronten har passert oss såvidt jeg kan se av simuleringa gjort nå. Vinden vil øke til ca 20 knop utover dagen fra SW.Brukandes vær i dag,regnbyger i morra.OK vær på Mandag.Resten av neste uke blir det veldig blanda drops men ser ok ut for neste helg.Luftmassene er veldig ustabile. Tror jeg planter hekken som Ørnhild har masa om i dag,da slipper jeg å vanne den i morgen.Dovenskapen lenge leve Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 21.August.2004 Del på Facebook Svart 21.August.2004 Resten av neste uke blir det veldig blanda drops men ser ok ut for neste helg.Takk for det thor, jeg begynner på ferie til helga. Ei fin tid med lite hekksjø i Sundane. Kan du se litt lengre fram også?? Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 21.August.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.August.2004 Hei Sigurd. Sundane er jo veldig langt nord da :nono: Nja,alt ut over hva du ser med øya er gjetting. Veldig ustabile luftmasser preger værbildet. Tror det er 7 forskjellige varsel bare for Tjøme i dag Jeg vil påstå at jeg har aldri sett værmodellene stemme så dårlig som i år. Abonnerer på 3 av dem,og jeg tror ingen av dem har gitt meg samme prognosen for mere enn 24 sekunder i år.Håpløst. Vanligvis så baserer jeg "spå-dommene" mye på at 2 modeller er nogenlunde like over tid.Det har ikke skjedd ofte i år. Bare se på hva som ble sagt om søndagsværet i morges-bare dritt. 12 timer senere ser det bra ut....GRUFF. Ut i fra værtegn så burde Tjømlinger få en mild og våt vinter. Høsten trodde jeg ville komme sent i år,men den kom tidlig. Likevel,værtegn indikerer nogenlunde `varm`høst temperatur messig. Her er mange ting som kan indikere feiltolking-værtegn på Nøtterøy sier litt imot hva som sees her,trekkfuglene samler seg og prøveflyr med ungdommene og en dri***ekk har skutt skjæra mi!! Været som kommer fra vest indikerer at temperaturene holder seg folkelige,ikke så veldig sterke vinder og ikke helt ille med nedbør heller.Tror høsten blir omtrent som i fjor,eller en tanke mildere. Mild vinter også. Blir det ille hos deg er du hjertlig velkommen i DownTown Pytterønningen! Sitér dette innlegget Link to post
Fenix Svart 22.August.2004 Del på Facebook Svart 22.August.2004 Nei,tror ikke det. Men imorra får du tape fast hatten for da blir det j¤¤¤ig med vind når en kaldfront passerer. Det skjer(sånn som det ser ut nå) fra ca 1200-1500.Ellers ca 15 knop. Alle med pinnebåter kan jo ha det gøy i sånt vær Jepp! Seilte båten fra Strømstad og hjem til Oslo. Skikkelig huskestue utafor, behagelig seilas nord for Rauer. Holdt over seks knop på sløreseilas gjennom Drøbaksundet seint på kvelden, og det er ikke vanlig kost. Hele turen i et strekk, med magisk nattseilas i indre fjord som rosinen i pølsa - rakk akkurat å fortøye båten i halvfiretida i morges før det begynte å regne! Sitér dette innlegget Link to post
Amorosa Svart 11.September.2004 Del på Facebook Svart 11.September.2004 :flag:Thor Savner prognoser for neste uke. Regn ok det kommer, men hva med vind på onsdag- torsdag. Sitér dette innlegget Link to post
Lotus Svart 11.September.2004 Del på Facebook Svart 11.September.2004 Har noen veldig lite å skrive om i dag, men føler at man bare MÅ skrive?Her tok jeg feil. Dette er innlegg nr. 174 i denne strengen. Det er ikke fordi man har lite å skrive om og føler at man bare MÅ skrive at man skriver i denne strengen. Begynner å helle til den konklusjonen at det faktisk er slik at folk bare MÅ diskutere været, uansett hvor mye de har å gjøre sånn ellers. Værpratavhengige, finnes de? Ja, absolutt. Lotus Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.