Jump to content

Baatplassen-konvoien 2008


Bützfleth

Recommended Posts

Det mangler jo ikke på ideene. så dette blir det sikkert noe utav. :cheers:

 

Vet at mange her inne ikke bare kan stille opp på et gitt tidspunkt, pga.

 

Arbeide, på gården, fabrikken, kontoret, på rigg, på skip, eller i fly, eller på tokt i U-båt. osv.

 

Mens andre er "P-mottakere, og de har jo masse tid :lol:

 

Så det blir ikke helt enkelt og organisere dette.

Hva om vi bruker litt mer tid, si hele 2008 med start nå i vinter :eek:

Eller ikke binder dette til 2008 i det hele tatt, men starter, og så ser vi når den kommer i mål.

Den kan jo gå til russegrensa og tilbake til svenskekysten igjen.

 

Det er mange muligheter. :smash:

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Eller ikke binder dette til 2008 i det hele tatt, men starter, og så ser vi når den kommer i mål.
Godt poeng. Dette kommer til å ta tid og jeg synes ikke det er noe poeng i å få unnagjort hele greiene i løpet av sommermånedene, viktigere å få det gjort og om det tar flere år gjør det ingenting så lenge der er en viss fremgang jevnlig.

 

Har også sansen for at en loggbok skal følge pinnen. Der kan hver enkelt etappe dokumenteres med minimum tidspunkt for etappestart og slutt men gjerne også litt mer om etappen, hvem som deltar o.l.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Likte "Forrest-Gump". Å ikke binde oss opp i årstall, kan også medføre til større sikkerhet langs ruta og at alle som vil kan få anledning til å delta med pinnen. Pinnen kan jo få sin start nyttårsaften 2007/8. Vi rissikerer ikke at noen, på død og liv, gir seg ut på en etappe uten å ta været i betraktning. Uhell ønsker vi vel ikke som reklameverdi for BP. Pinnen starter et sted som vi blir enige om (foreløpig i sør). Gjerne retur fra Russergrensen og videre ut i den store (liten nå) verden. Et forsøk på å holde pinnen i bevegelse i det lengste og slik bevise at vi kan sammarbeide uansett språk, religion, utseende mm.

 

mvh jawik ft London

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Det å føre en "pinne" fra nord og sør som møtes et sted langs vår kyst er kanskje ingen dum ide. Skal vi ha mange båter med oss så må "pinnen" starte i april/mai her i Oslofjorden, da mange har sent uttak pga isen i fjorden .(Hvis den legger seg) Hvis ikke kan vi starte ved påsketider (mars) og få den rundt og nedover mot Sørlandet i løpet av april.

Tenker vi videre så bør den runde Lindesnes i slutten av april. Rogaland, Hordaland mot Florø før pinse, Møre og Romsdal og Trøndelagsfylkene i juni, Nordland i juli (da mange skal på ferietur), Troms og Finmark jui/august/september.

 

Jeg har tro på at vi kan klare å kjøre "pinnen" fra en kant i løpet av mars - september. Om den på noen strekk må gå med "rutebåt/frakteskute" får så være.

Kjører vi fra to kanter bør vi ha gode marginer for å klare målsetningen vår.

 

 

Alle landsoversikter er nå flyttet til innlegg nr, 1 i denne tråden.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Reklame for forumet, guiness rekordbok :wink:
DET kan jeg bli med på! thumbsup.gif

Kanskje noen som kan formulere seg på engelsk ville ha sjekket ut med Guiness World Records om vi er i nærheten av å kunne sette en eller annen rekord med en slik konvoi?

Innbiller meg at en rekord i så fall måtte ha dreid seg om antall deltakende båter totalt.

Artig ide som jeg synes bør sjekkes ut nærmere hva måtte innebære :yesnod:

Så kan det jo tenkes det vil følge med en pakke med føringer for konvoien som vi ikke ønsker oss :nonod:

Min blogg på baatplassen.
Link to post
Share on other sites

Hvis Sinten drømmer om hekkbølger i vollgraven rundt øyen til Mjelden så kan jeg alltid ta med en pinne innover der, datoer er jo selvsagt avgjørende som alltid.

Flotte greier. :flag:

Etappen Salhus - Mo (som eg står oppført på no) kan nok verte litt i lengste laget for meg åleine, så flott viss denne kan delast opp litt. :yesnod:

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Nå tror jeg at det begynner å bli litt vel mange kokker her. La oss ikke gjøre dette så vannvittig avansert. :crazy:

Så her er det jeg setter foten ned. :smash:

 

Dette er (i grove trekk) de enkle reglene vi prøver å jobbe rundt så det ikke blir mer forvirring enn et vi trenger.

 

1)

Alle som har meldt seg på til nå er inneforstått med at en pinne/pakke skal fra svenskegrensen til russergrensen.

 

2)

De som skal ta seg av transporten av pinnen er oss her på BP, dvs ikke noen proffesjonelle. Og mangfold fra transportørene er jo bare positivt. Så langt har vi en kajakk som vil ta en etappe her i Stavanger!

 

3)

Vi kjører ikke med noen annet budskap enn reklame for BP. Så sant vi ikke finner noe vi alle kan enes om.

 

4)

Jeg tror de fleste vil holde pinnen i gang, og ikke la den ligge i en eller annnen båt ukesvis. :fishing: Om så skulel skje la heller noen andre fra BP overta pinnen så den kommer videre enn å "ruge" på den. :sailing:

 

5)

Pt er det ikke bindende på melding...men det er greit for oss å vite når enn ser at tiden/pinnen nærmer seg så vi evnt kan finne noen andre til å ta den videre.

 

Skal vi forandre noe må alle være enige om at vi skal forandre på noe. :discuss: Fortsett å kom med ideer. Så vurdere vi dem etter hvert. :rolleyes:

 

 

Noe vi må finne ut av er hva skal "pinnen" være for noe? Jeg synes en grabbag med "pinne-bok", evnt en sparebørse (drift av BP) og AIS/GPS bør være med. :diving:

Link to post
Share on other sites

Nå tror jeg at det begynner å bli litt vel mange kokker her. La oss ikke gjøre dette så vannvittig avansert. :crazy:

 

 

Enig, la oss få flere ideer.

Pinnen skal gå fra Halden og nordover

 

 

FORSLAG: Ingen må ha "pinnen" liggende død lenger enn 3 dager uten at dette er avtalt på forhånd.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Dere som har tatt værvet som kontaktmann for sitt område. Kan dere sende inn redigert liste til rem eller Astor etterhvert som folk melder seg til konvoien?

 

Noen av dere har allerede sendt inn liste og vi oppdaterer så snart vi har de i boks.

 

Har ikke fått svar fra SRA enda. Men ellers så oppdaterer jeg signaturen min etter hvert. Håper at den snart blir for lang. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Jeg har oppdatert ruten i Vea- og Osterfjorden. Gi tilbakemelding hvis dere som er satt opp der har en bedre løsning (gjerne på IM).

Fikk ikke til "kolonneopplegget" i signaturfeltet. Jeg får melding om at kapasiteten er sprengt, og da hjelper det vel ikke med to kolonner? Eller er jeg litt på viddene nå?

Link to post
Share on other sites

Kan ta Haugesund-Mølstrevåg-Espevær. (Ev. Fra Skudesnes? Hvis ikke noen andre tar Skudesnes-Haugesund, kan vi ta der og.) Forbeholdet er jo, for oss som for alle andre, at tidspunktet passer. Litt dumt hvis det er midt i ferien og vi er en helt annen plass :wink:

 

Det er en veldig midlertidig liste. Jeg tror den kommer til å forandre seg drastisk før vi starter. Er også litt usikker på om Skudesnes kommer med siden det blir kanskje litt langt tilbake hvis vi klarer å få svingt innom Sauda.

 

Men de tingene kan vi ta etter hvert. Først må vi få så mange som mulig til å bli med på dette! thumbsup.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...