Jump to content

Baatplassen-konvoien 2008


Bützfleth

Recommended Posts

Hei Astor, hva med Drammensfjorden.? Syntes Svelvik/Drammen burde være med på Baatplassen -konvoien 2008.

Ja, alle fjordene og avstikkerne i befolkningstette områder skal i utgangspungtet med. Bare meld dere på i deres område så fyller vi opp lista og ettappene etterhvert.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Jeg synes Poseidon kunne kjøre et navigasjons kurs fra, tja... Farsund til Egersund den dagen. Eller hva sier dere? Har noen bedre båt for å ta det strekket? :fishing:

 

Jeg kan nok være behjelpelig med turen fra Farsund til Egersund, men pinnen skulle vært innom både Flekkefjord, Hidra,Sokndalstrand eventuelt også Nesvåg før den kommer til Egersund.

Bor selv i Egersund men kan "svinge" rundt Lista for å hente pinnen. :flag:

Link to post
Share on other sites

At det nå er lagt inn deltakernavn på en del etapper, betyr ikke at strekningen er "opptatt". For det første er det fullt mulig å dele opp ruten i flere etapper, tilpasset de som vil være med. Det er bare å melde seg på med ønsket etappe®, så skal vi nok få til det .. For det andre er det vel å håpe at det blir flere båter på hver etappe.

Spørsmål: Bør Redningsselskapet inviteres til å delta på en eller annen måte?

Link to post
Share on other sites

"Jensen_fra_Vest" ønsker å strekke seg til Solund / Fedje. Da mangler vi noen Sogninger på banen som kan føre oss videre til Florø. Sier meg enig i "Dreamer" sitt siste innleg. Dette gjelder også for oss. Så kom på banen og meld deres interesse for et strekk. Vi følger også i konvoi på strekket sammen med pinnefører og samles underveis på steder som kan ha noe interessant å tilby oss.

 

mvh jawik ft Horten.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

For det andre er det vel å håpe at det blir flere båter på hver etappe.

 

Det er jo skikkelig bra hvis flere båter slutter seg til der det måtte passe etter hvert som etappen passerer, og blir med til neste leveringspunkt. Da kan det bli en skikkelig konvoi som kommer inn til hvert leveringspunkt. Alle som følger, ikke bare de som har konvoipinnen, må noteres opp slik at vi tilslutt vet hvor mange som var med.

Link to post
Share on other sites

Er usikker på hva du legger i "syd-østlandet" men ellers så er jeg enig i at det er underlig at ikke flere på vår del av landet har meldt sin interresse. Selv har jeg satt meg opp på distansen Risør - Grimstad, men deler den gjerne. Synes det er rat at det ikke er fler i Arendals distriktet som er på banen. Men men - om det blir slik at jeg "må" ta en vårdag på til risør til neste år så skal jeg gjerne det...

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Helt enig. Syens ikke man skal blande inn penger eller "politiske budskap" i dette, men et eller annet "budskap" bør man likevel ha, og det bør være noe som er direkte relatert til baatplassen. Det kan jo være noe så enkelt som et forsinket 5 års jubeleum?

 

Hva med å enes om "mot økt dieselavgift" for den ser desverre ut til å komme. :wink:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Vi er flere her i fjorden. Hva med å ta med Mefjorden også?

Trodde jeg melte meg på men meldingen var kansje litt difus.

:cryin: JEG VIL OGSÅ VÆRE MED :cryin:

Deler strekket Tbg.Tønne til Larvik med bao og Pee49

 

 

 

 

Listet

Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse

O.H.

Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster.

Link to post
Share on other sites

Her nøster vi opp ideene for videre vurdering:

 

En PR/informasjonsansvarlige.

 

Det vi IKKE trenger under et slikt arrangement, er uhell. Kanskje burde vi ha en HMS-general.....

 

Imens vi klekker ut nye ide'er.... Kan vi ikke finne disse to personene?

 

Er det noen av deltakerene her på forumet som vil vedkjenne seg at de jobber med HMS eller PR tildaglig?

Ingen tvil at det beste er å finne noen proffe ildsjeler som har lyst til å ta i et tak.

Link to post
Share on other sites

Her nøster vi opp ideene for videre vurdering:

...

Vi er enig at noe skal bringes med i konvoien som overleveres til neste båt på listen. Et digitalt fotoapparat, en loggbok og en tracker/GPS. En stor BP-vimpel også? En Grapbag?

...

Fikk en sprø ide :crazy:

Tenk om vi kunne ha fraktet en :seeya: fra sør til nord. Ja, en person!

Ser for meg enten en forfatter/skribent, en maler eller fotograf som kan feste sine inntrykk fra konvoien på papir.

Ellers finnes det jo både arbeidsledige og tullinger i dette landet som sikkert stiller opp som "stafettpinne" :lol:

Min blogg på baatplassen.
Link to post
Share on other sites

Fikk en sprø ide :crazy:

Tenk om vi kunne ha fraktet en :seeya: fra sør til nord. Ja, en person!

Ser for meg enten en forfatter/skribent, en maler eller fotograf som kan feste sine inntrykk fra konvoien på papir.

Ellers finnes det jo både arbeidsledige og tullinger i dette landet som sikkert stiller opp som "stafettpinne" :lol:

 

Jeg likte ideen! Men er stygt redd det ikke er gjennomførbart. Vi får i hvertfall problemer her i området med tanke på av vi har en kajakk på et strekk.

 

Og Dreamer, jeg tror at norge Rundt stiller opp med folk. Om de blir med hele veien vet jeg ikke, men det kommer garantert på TV.

Link to post
Share on other sites

Hvis vi snakker om at samme person skulle følge oss hele veien, så ville vedkommende være utslitt lenge før han kom til Finnmark. Kanskje vi kunne spørre NRK om distriktskontorene er interesssert i å følge oss?

 

 

 

Helt enig "Dreamer". God ide. NRK Distriktskontorer burde være det rette forum å henvende seg til. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Dette kan bli grunnlaget for en bok eller et ekstrabilag til f.eks. Båtmagasinet eller Båtliv. Hele Norges kyst er representert. Mange av våre medlemmer har vist seg som dyktige fotografer. Og det vil sikkert oppstå episoder som er verdt å forevige. Loggboken (bøkene) bør inneholde mye godt stoff som andre båtfolk gjerne vil lese.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Jeg likte ideen! Men er stygt redd det ikke er gjennomførbart. Vi får i hvertfall problemer her i området med tanke på av vi har en kajakk på et strekk.

 

Og Dreamer, jeg tror at norge Rundt stiller opp med folk. Om de blir med hele veien vet jeg ikke, men det kommer garantert på TV.

 

Det med Kajakken er ikke ett absolutt must, kan ta ettappen i snekka, var mer bare en ide om en mulighet som falt meg inn :blush:

 

Desuten kan vi ta det i Kanoen om det er behov for Pasasjerplass, men da må det være usedvanlig fint vær :diving:

 

Tror uansett vedkommende som skulle fraktes måtte vært over gjennomsnitts tålmodig og utholdende :sleep:

 

Erik.

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Dette begynner å ligne nokke!

 

Med såpass korte distanser fra Sunnhordland og opp til Feste, burde vi være flere som kunne følge konvoien nordover.

Kanskje vi skulle laget til noe sosialt inne i Modalen, så får vi med oss gjengen der inne også.

Har du gode kontakter der inne Sinten?

Vi burde klare å mobilisere 15-20 båter inn fjorden.

 

Vi blir i alle fall med så langt nord vi har tid til. :flag:

Frod'n

Fjellet nytes best fra fjorden

Medlem i SagaKlubben

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...