Jump to content

Prosjekt: M/S Bastard


M/S Bastard

Recommended Posts

Jeg har nede i havna sett at en båt som har gått under nå er tatt på land og den har den delen du leter etter. Skal prøve å høre om hva som skjer med båten, men hvis den skal bli bål så skal jeg skru den v og sende den til deg hvis du fortsatt trenger den?

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Link to post
Share on other sites

Jeg har frest ut fals, så jeg kommer til og fuge fast glassene :crazy:

Legger ved bilde med det første strøket med topcoat.

I morgen regner jeg med at taket skal være ferdig etter noen timer med sparkling og pussing!

Håper været holder seg :crazy:

 

Så ikke så gæli ut det her egentlig, jeg er kanskje litt for pirkete :lol:

Men litt sparkling må til uansett.

Bilde

Link to post
Share on other sites

Det ble jo veldig pent ja. Er hvertfall ikke noe negativt å være pirkete, og så er det like greit å gjøre skikkelig arbeid med eng gang, hvis ikke ender det ofte med at man må gjøre dobbelt arbeid.

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Link to post
Share on other sites

Dette er lekter av furu som jeg har skredd kanten på ja(Ca.35-40grader).Tok det litt på feelingen.

Altså dryppkant :yesnod:

Det lærte jeg på tømrerlinja når jeg gikk på skole!

Benyttes også på kledning til hus, da dette nettopp forhindrer råte!

Link to post
Share on other sites

Bilde

Flott tak, bastard - Dette begynner å ligne BÅT!  :smiley: Fortsett i samme "stylen" og det blir ei prektig skute.....

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Takker og bukker for omtalene av prosjektet mitt :lol:

Men i dag er jeg en smule oppgitt av været. Nå var jeg ute og tredde over den stor grønne burkaen igjen :lol:

 

er litt redd for delaminering av hytte veggen :lol: da dem ikke er ferdig behandlet enda.

De har riktignok fått 2 strøk med antiparasitt og 1 strøk med Benar, men jeg tar ingen sjanser nå!

 

Kikket på met.no båtradioen og der er det meldt regn frem til Tirsdag :lol: :lol:

Håper det bare ikke holder stikk da

Link to post
Share on other sites

Bra med litt oppholdsvær i dag :smiley: for da får jeg gjort litt igjen :yesnod:

Lurer på om jeg skal kle bakveggen i dag også, i tillegg til det jeg har gjort så langt.

Kjøleren er flyttet til ny posisjon nå, den blir da hengende under styreposisjon nr.2.

Regner med at denne avstanden ikke blir for stor :flag:

Bilde

 

Og så får vi håpe på mere godvær i morra :flag:

Link to post
Share on other sites

Må oppdatere litt etter økt nr:1.

Ting tar litt tid kan man si, da jeg fant ut at jeg måtte lage fundament for styreposisjon nr 2.

Men nå er det gjort, og økt nr:2 begynner nå snart. Hadde tenkt og panelere ferdig i dag for og få på et strøk med Benar.

Bilde

Link to post
Share on other sites

Dette er Furu 60x15 mm og den koster egentlig 130,- m2.(med perle)

Jeg skulle egentlig bare ha 6m2 men det var så mye krokete plank sa´n at jeg fikk med en hel haug.

Så da har jeg nok til benker ute også.

Og blir det mye igjen så kanskje jeg kler litt innvendig også :yesnod:

Skal ta et bilde til etterpå!

 

Dæven, det blir bra :smiley:

Link to post
Share on other sites

Ja, jeg greier liksom ikke å dy meg lengere, spessielt ikke etter å du tok med et bilde av den!

 

Når har du tenkt å begynne på dette dyret

 

Bilde

 

Ellers så lar jeg meg imponere som mange andre av utviklingen av prosjektet ditt. Den begynner å ligne på en skikkelig dame! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Motoren har jeg sjekket, og den går rundt :yesnod: har ikke startet den da.

Men alle ting sviver, og det er da enda godt.

Tror ikke jeg begynner på den før båten er på vannet, for jeg må alikevel ligge rolig ihverfall en uke eller 2 før jeg seiler min vei!

Har forresten fått løsnet den gamle sleipner omstyringa, men lurer på om jeg setter inn en fast aksel/proppel foreløpig da det er mulig jeg har fikset en sånn :smiley:

Har da 3 alternativer.

Kjølsvinet er forresten glad i skruer og bits :wink:

 

Fikk satt opp nesten all panelen også, det gjenstår da litt flikking her og der.

Her blir det luke til vannpåfylling til kjøleren! Samt konsoll for ratt og fjernkontroll!

Bilde

Bilde

Link to post
Share on other sites

Motoren har jeg sjekket, og den går rundt

Du regner da at motoren ikke trenger noen større overhaling? Kan ikke se mye rust fra bildet, men så får man heller ikke sett i hele motoren heller. Ikke vet jeg heller om hvor grundig du har kjekket motoren. Regner med at det ikke er noen sprekker i blokken eller toppen!Når det kommer til proppel så syntes jeg at sveivom eller fiskervridbar var noe forvirrende. Var liksom aldri sikker om jeg hadde tatt 3 eller 4 turn eller var 2 turn etter at den var vridd til bakking? :wink: Nå har vel du en del erfaring med disse sveiom "akslinger"? Mener jeg å ha lest en gang, men det er mulig at jeg blander kortene, i såfall er det bare et råd enten vanlig vridbar eller fast aksling! :lol:Det som faller ned i faller ned i kjølsvinet kan kalles ballast, om du ikke får det opp igjen!
Link to post
Share on other sites

Hei, dette begynner å se meget bra ut, er imponert over fremdriften din. Serlig med det været vi har i vestfold for tiden. Regner du med å gå på vannet om ikke lenge?

 

Stå på videre og god  båtsommer! :confused:

 

 

 

:lol:

 

PS. passerer forøvrig innlegg nr 100 i skrivende øyeblikk. :smiley:

Båthilsen fra Fernanda.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...