Jump to content

TV i båten (digitalt bakkenett)


Kosmix

Recommended Posts

Jeg sjekke også Coop på Økern og der var de tomme :headbang: .

En kamerat bor i Råde så jeg sjekket med Rygge / Moss.

Der hadde de flere i gjenn, så det ble kjøpt en til oss begge :thumbsup:

Nå får jeg kanskje fortsatt med "ungdommen" til sommeren.

(Ikke klar for å ha dem hjemme alene enda, ser for meg: :cheers_wine::drink::puke: selv om det ikke har vært et problem enda. Kanskje dårlig erfaring fra jeg selv var ung :rolleyes: )

Redigert av Sit (see edit history)

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

Link to post
Share on other sites

Jeg snakket med OBS i kr.sand (Sørlandssenteret) i kveld. De hadde ikke fått de inn enda pga dårlige kjøreforhold, men de håpet på å få de inn i morgen. De skulle få inn nå og en forsendelse litt senere, muligens neste uke.

Jeg skal hvertfall ut å kjøpe i morgen hvis de har fått de inn :yesnod:

 

Ringte de i kl 1130 i dag, de hadde fått inn 4 stk.

Fikk lagt av en tv.

Når jeg kom ut der i 1230 tia var alle lagt av.

Men du skulle få inn flere, men glemte å spør når.

Link to post
Share on other sites

Er det noen som har erfaring med denne tv Finlux

 

Ser at Clasohlson selder den for 1498 på nettet.

 

Så lenge det er et LCD tv så bruker det nok en god del mer strøm. (40w-50w)

Men bortsett fra det er det sikkert helt kurant. :smiley:

 

Og ellers tror jeg ikke tvene som de har på europris og Ica Maxi ikke er så dumme heller.

 

Jeg kjøpte det på OBS pga strømforbruket er veldig lavt :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Finlux 19 LED FLHX905LVU på OBS til 1499kr det må være rimelig.

Jeg var på Smart Club på Slependen i ettermiddag, og der hadde de ganske mange på lager. Så jeg kjøpte jo med meg en! 1490 kroner. :thumbsup:

Bildet er bedre på f.eks. en Vision 2 fra Grundig, men det skiller en båtpenge i pris. Lyden er, som andre også har bemerket, ikke akkurat topp. Men det holder for meg, som ikke har hatt TV i båten før (og ikke har savnet det...).

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Har ikke sett på min enda. Kan det være forsjellen ved oppstart eller bruk av DVD spiller.

TVèn trenger vel en kortmodul (husker ikke hva den het) (iriterende at jeg akkurat har gitt bort min)?

Kan nok være lik et produkt med LCD skjerm, men det bør vel kunne avleses et sted (f.eks. hjemmesiden til Finlux. Fant denne som ganske lik på Svenske sidene og det var LED)

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

Link to post
Share on other sites

Som jeg forstår det da er 14W ved bruk av TV og 22W ved bruk av TV med DVD.

kan vel være noe mere ved oppstart.

 

Liten tvil om at det er LED. er vel en felles bruksanvisning som en LED TV (samme SW).

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

Link to post
Share on other sites

Som jeg forstår det da er 14W ved bruk av TV og 22W ved bruk av TV med DVD.

kan vel være noe mere ved oppstart.

 

Liten tvil om at det er LED. er vel en felles bruksanvisning som en LED TV (samme SW).

 

Kan hende den bruke maks 50W ved oppstart og 14W og 22W Ved normal tv titting.

 

Liten tvil om at det er LED, du mener vel LCD?

Har mer tro på at det er LED siden det står på esken.

Redigert av Arild81 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det vet jeg ikke (tror ikke det), men når jeg fikk TV i båten sa jeg opp abonnementet jeg hadde å la opp RiksTV hjemme for å kun betale abonnemet fra en så jeg har kort jeg kan benytte.

Regner med at det ikke er kortholder såp jeg må vel bestille en ny (vil bare ikke bestille før jeg er 100% sikker på at jeg må ha den)..

Redigert av Sit (see edit history)

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

Link to post
Share on other sites

Det er ikke nødvendig med hverken kortholder eller kort for å få inn NRK1, NRK2 eller NRK3.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Det er kortplass på den Finlux 19 LED som jeg kjøpte hos Smart Club.

Det tviler jeg på.

Jeg tipper det er et CI slot for f.eks en RiksTV CAM, og denne CAM'n har igjen kortplass for RiksTV programkort,

som trengs for å se de krypterte kanalene.

Men som LarsH sier trenger en ikke CAM og programkort for å se ukrypterte kanaler som NRK kanalene.

Har noen testet følsomheten på mottaker i disse Finlux modellene ?

 

 

Link to post
Share on other sites

Med to barn/ungdommer som blir med så bør jeg nok få meg en kortholder så vi får inn litt flere kanaler.

Sist bestilte jeg på Komplett. Andre forslag?

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

Link to post
Share on other sites

Det tviler jeg på.

Jeg tipper det er et CI slot for f.eks en RiksTV CAM, og denne CAM'n har igjen kortplass for RiksTV programkort,

som trengs for å se de krypterte kanalene.

Godt mulig du har rett i det. Jeg har ikke testet den på annet enn DVD ennå, har ikke hatt antenne koblet på. Jeg har kabel-TV hjemme, så jeg kjenner ikke til hva som er hva innen Riks-TVs verden. Jeg bare så at det var en kortplass på siden. Skal uansett bare bruke TV'en til de åpne kanalene.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...