Enzo Svart 23.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2008 Interessant å se den ødelagte kjølen.Er hva er den egentlig lagd av? Tenker du på bildet jeg la ut så det den vel i jern med en blydel nederst Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 23.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2008 Mange som har tatt opp hos oss også. Vi var 6 båteiere som gikk sammen om opptak i år. De fleste har egne hengere så det går relativt raskt å få båtene på plass på opplagsplassen. Litt på siden: En som ringte fra Finnmark ville kjøpe båten min idag. For noen uker siden satt jeg inn en annonse her på BP og lot den stå en helg for å se på responsen. Da ringte den en som var interessert, men han måtte selge båten sin først. Nå ringte den en fra Finnmark som var interessert. Siden annonsen ble slettet for mange uker siden så må han vel ha tatt utskrift den helgen annoensen lå på nett da? Det er vel ingen blader som setter inn annonser fra BP og AutoDB? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 23.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2008 Kjølen på Oceanisen viste seg som ett svært effektivt anker. Den satt som spikra når de prøvde å dra den løs. De måtte få tak på en slepebåt. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 23.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2008 Var en tur i båthavne igår for å tømme båten før vinteren og avtale opptak (4.nov.), da jeg så denne helt spesielle krybben. Her det i hvert fall god tilpassning til skroget. Og dere seilere, er det kjølen som ligger fint dandert i krybben? Noe som dette har jeg aldri sett før. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
olpi Svart 23.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2008 (redigert) Genialt! Flatbakket IKEA løsning. Rart ikke Bavaria har tenkt på dette Regner med at masta er teleskopisk og ligger inne i båten under lagring. Redigert 23.Oktober.2008 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 23.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2008 Har observert det samme Lars. Båten din Lars lå fint i dag, men det er vel ikke så ofte at du går i "oppoverbakke" når du skal ut på utstikkeren? Vannet skal visstnok stige enda mer utover kvelden. Sørgelig å se at lettbåtene blir liggende slik - i all "høstmøkka". Litt av en stamme som lå og fløt i fjæra. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 23.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2008 Og til dere seilbåteksperter, - hvilken båttyper dette? (jeg vet at det er en seilebåt) Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
roaldbj Svart 23.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2008 Regner med at masta er teleskopisk og ligger inne i båten under lagring....Jeg tror sannelig at du har rett Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 23.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2008 Båten din Lars lå fint i dag, men det er vel ikke så ofte at du går i "oppoverbakke" når du skal ut på utstikkeren? Vannet skal visstnok stige enda mer utover kvelden. Men ikke så mye som for et par dager siden vel? Vannet var vel ikke oppe på bryggen da? Da holdt i hvert fall fortøyningene fremme selv om de må ha vært temmelig stramme og "gummipikkene" godt utstrukket. Men i og med at du er så ofte i havnen, gir du meg vel et signal dersom noe skulle være galt? Dersom du så på Sagaen ved siden av Trudelutt, 'Drømmen' så du kanskje at han hadde slakket opp fortøyingen fremme og satt på spring fra kryssholtene midt på båten og ut på enden av bryggen. Det har jeg ikke anledning til da jeg ikke har kryssholdt annet enn fremme og akter. Men planene om krysshold midtskips har jeg hatt i mange år. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Enzo Svart 23.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2008 Og til dere seilbåteksperter, - hvilken båttyper dette? (jeg vet at det er en seilebåt) Lars H. Ingen aning synes kjølen så kort ut på bildet , skroget kunne ligne en A40 eller noe lignende Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 23.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2008 HP1030? Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
bjoris Svart 23.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2008 (redigert) Nei, tror ikke det selv, den er vel ikke ut i det fri enda? Tipper A35 Redigert 23.Oktober.2008 av bjoris (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
nimbuster Svart 23.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2008 Kan det være en Hanse mon tro? Jeg har ikke vært ned i båthanva nå, men skal ut på helgetur i morgen. Skal sjekke da.... Sitér dette innlegget Link to post
ÅtteGlass Svart 23.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2008 Jeg tror enzo har rett. Det er litt lite detaljer å gå etter, men det ser ut til å være en A40 fra Archambault. A35 har hull i stevnen til en gennakerbom, det tror jeg ikke A40 har. Røstjernet som syns på det øverste bildet har også en ganske unik utforming. Uansett var transportkrybben imponerende. Sitér dette innlegget Oslo Seil- og Båtskole. Link to post
bjoris Svart 24.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2008 Kan det være en Hanse mon tro? Jeg har ikke vært ned i båthanva nå, men skal ut på helgetur i morgen. Skal sjekke da.... Garantert ingen Hanse men de har omtrendt like smekre skrog Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
roaldbj Svart 24.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2008 Før vi sier mer om seilbåten vil jeg først vise litt av båten til Lars H. Alle fire fortøyningstauene var ganske stramme. Baugen ble trukket litt ned i dag ca kl 15. Du får gi beskjed om tauene skal løsnes noe. Jeg kan gjøre det i morgen lørdag. Sitér dette innlegget Link to post
Fetter Klodrik Svart 24.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2008 Seilbåten i Son er en King40. Splitter ny. King40 Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 24.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2008 Her er flere bilder av King40. Den ser flott ut. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 24.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2008 Her kan noen glede seg over enkelte motorbåter. Først en Bavaria båt. Så en annen Bavaria båt. Dernest en helt annen motorbåt. Dette bildet er tatt fra sør. Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 24.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2008 Åssen fester de kjølen på denne King 40 da? Antar det ikke er med 2 vingemuttere innvendig. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 24.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2008 Så vidt jeg kunne telle var det 14 bolter festet til kjølen. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 24.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2008 Var og så på gammelbåten til han som har kjøpt denne king 40en i dag , den ligger i Son. den båten der ser slem ut Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 24.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2008 Før vi sier mer om seilbåten vil jeg først vise litt av båten til Lars H. . . . Alle fire fortøyningstauene var ganske stramme. . . . . Baugen ble trukket litt ned i dag ca kl 15. Du får gi beskjed om tauene skal løsnes noe. Jeg kan gjøre det i morgen lørdag. Takk for det Roald. Skulle du være forbi imorgen og det ser svært stramt ut, kunne du kanskje slakke tampene 10 - 15cm? Men det gikk jo bra forrige stormflo for ikke så mange dagene siden, så strekkavlastningene klarer vel jobben igjen får jeg håpe. Takk for at du passer på. Med nesten 7mil å kjøre til havnen kan jeg ikke bare stikke nedom hver dag. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
roaldbj Svart 24.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2008 Jeg legger ut 15 cm i baugen senere i dag. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 24.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2008 Senere idag? Men nå er det jo natten! Nei, kom deg i seng! Men du mener vel at senere i dag er på formiddagen lørdag? Begge tampene ryker neppe uansett hvor høyt vannet står. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.