NOR_Gandsfjord Svart 13.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2009 Under mange av seilbåtene finner vi stiger låst fast til båtstativet. Pleier låse fast stigen til krybba jeg også. Ikke at jeg ikke unner andre å låne stigen min, men så er det de som ikke klarer å sette den tilbake på plass igjen da. Fant igjen gardintrappa mi i enden av rekka en vinter, etter at en eller annen nettopp hadde rygga over den med den nye Range Roveren sin.... Hvordan går det etter hvert med dette 230 volt systemet når snøen smelter mer? Har samme snelle selv, og det går nok bra. På disse snellene er det ingen kobling eller stikkontakt i selve snella. Ledningen går igjennom som 'hel ved', så snella er kun til for å rulle opp kabelen. Man kan se en 'liten' trommel på ene siden til å rulle opp den korte enden av kabelen, og så går hoveddelen av kabelen på den 'store' trommelen. Men altså hel gummikabel tvers igjennom. Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
avsluttet Svart 13.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2009 Utsyn sørover, Son Spa hotell i bakgrunnen. En fin Viksund 31 sjark på bildet der. Skikkelig heavy duty. Når jeg får min i tipp topp stand vil jeg vurdere å bytte til en slik, om jeg kommer over en. .hvis når.. Sitér dette innlegget Link to post
LykkelitenIV Svart 14.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2009 Bergen: 9-10 grader og sol i dag: Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
roaldbj Svart 15.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2009 Jeg trekker nok havna litt vidt - her utsyn mot vestsiden av Oslofjorden - pipene på Tofte Her utsyn mot Saueholmane - omtrent midtre. Her mot nordre del av Saueholmane. Garntørka sett fra Son kai. Isen ligger i Sonskilen - blir spennende å se når den forsvinner. Flott vær i dag - mange kribler nok etter å begynne vårpussen - men det er mye snø i havna. De fleste presenningene er fri for snø - men det er mange snølommer. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 20.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2009 Nå er kjølen montert på King 40 - den legges kanskje ut som en av de første når isen forsvinner. Fin vårdag - isen brytes nå gradvis opp. Utsyn sydover med gjestebrygge og nytt spahotell i bakgrunnen. Isen er enda tykk ved utsettingsplassen ved mastekrana. Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 20.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2009 Deilige og oppløftende bilder! Tydelig at Son er noe mer sydenpreget enn virkelig indre Oslofjord, gleder meg til våren også kommer til Asker. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 20.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2009 Jeg håper å følge opp med flere bilder i morgen etter at Lillestrømmessa er besøkt (og fotografert). Heldigvis har eierne av båthavna gjennom mange år kjørt på så mye pukk (det dreier seg om svært mange tonn hvert år) at det er lite søl i havna trass i store vannmengder. Ei fiskeskøyte har seilt opp ei renne inn til havna og det er mulig at en av båtene med stålskrog snart kan forsere fra kaiplassen og ut i "åpent" hav. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 20.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2009 Du har sikkert et aktuelt bilde av hvordan isen fyller hele havnen mellom alle flytebryggene i Son Roald. kan du ikke legge ut et slikt slik at ikke folk tror at det er syden her, selv om det siste bildet ditt viste en anelse fritt vann helt ytterst? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
roaldbj Svart 20.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2009 Hei Lars. Båten din ligger flott. Dette bildet er tatt fra brua over Såna nord i Sonskilen. Det har vært flere forsøk på å få fiskebåter/isbrytere til å kjøre opp en led her, men hittil uten suksess. Det er nå en råk frem til mastekrana som kanskje kan brukes av båter med stålskrog - kommer tilbake til dette i morgen. Det er for kaldt om natta til at Sonskilen åpnes på mange dager. Jeg skal ta tilsvarende bilde i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 20.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2009 (redigert) Jeg har hatt en veldig fin dag i havna med båtpuss, og isen er borte i Krana Redigert 20.Mars.2009 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
vivvi Svart 20.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2009 Ser jo virkelig idyllisk ut Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
Chiba Svart 21.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2009 (redigert) Inspirert av roaldbj tok jeg noen bilder i dag: Iskanten nærmer seg båsen min. Enda nærmere på motsatt side... De fleste ligger på land, men trebåter har det vel best i vannet? Jeg er en av få som har tatt av presenningen. Kanskje litt for tidlig iflg yr.no Chiba Redigert 21.Mars.2009 av Chiba (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 21.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2009 Ser ut til at isen har "vrenget og vridd" litt på utliggerne. Men hvor i landet er denne havnen? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Astor Svart 21.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2009 Tipper dette er Horten Indre havn. Solviken? Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Chiba Svart 21.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2009 Hei Lars H. Her har du vel vært? Rett sør for hjemmehavna til Tine IV og tvers over for sykehusbrygga. Pluggen Båtforening. Chiba Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 21.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2009 Da var jeg ikke mange meterene unna da. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Chiba Svart 21.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2009 Da var jeg ikke mange meterene unna da. Ikke at det var noen konkurranse, men det var så nærme at det må vi godta! Chiba Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 21.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2009 (redigert) Åsgårdstrand i dag. Arbeidet med de nye bryggene skrider frem! Redigert 21.Mars.2009 av Kosmix (see edit history) Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
giver Svart 22.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2009 Hei Var en tur nede for å starte motorene, da fikk jeg se de nye bryggene i nabohavna Nå har jeg ligget med landstrøm og lader i hele vinter. Håper det går frem av bildene hvor lite anodene på rorene tæret Bare det blir borte noe is nå, så er vi igang mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 22.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2009 Det ble en liten inspeksjonstur til opplagsplassen og havna i dag. Tørt og fint inne i båten, og det ser ut til at solcellepanelet gjør jobben med vedlikeholdslading av batteriene på en grei måte (13,9V). De aller fleste båtene ligger fremdeles under presenningen, men et par av båteierne er allerede i full gang med forberedelsene til båtsesongen. Havna er isfri nå. En grunn til det er nok pågående mudringsarbeider. Dette er også årsaken til at bryggene ligger litt "sammenstuet". Etter planen skal mudringen være ferdig til slutten av mai, så utsettingen i år blir nok ikke direkte tidlig... Ikke tvil om at våren er i anmars i Råde! Herlig! Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 22.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2009 Tar litt tid før jollehavna er klar til bruk Utpå Hakan begynner det og bli klart for og sette ut båter igjen. Litt gråvær i dag, men det var alikevel noen nede i båtene sine, kom inn ett par fra fisketur i dag også Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 22.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2009 Nå er det ikke veeeldig lenge til jeg kan kjøre ut til åpent hav. Satt båten i revers i dag og fikk fjernet mye av isen rett foran båten. (ligger med hekken mot brygga) Det er fortsatt 5-6 meter med is før jeg kan dra ut, men jeg kan vel ikke akkurat bryte meg inn i båtene utenfor meg for å kjøre deres propeller mot ifaanskapet......, så jeg får smøre meg med enda mer tålmodighet og satse på at jeg kommer meg ut neste helg. Når jeg først kommer meg ut herfra, skal båten over til Oppegård Båtforening, så det er bare å håpe på at det ikke er lenge før isen har gått såpass mye i bunnefjorden at jeg kommer inn. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Jazzmatazz Svart 22.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2009 På sandkroken/paddehavet var det i dag dessverre mye is. Er nok en stund til før det i det hele tatt er mulighet for å komme seg ut av havna ja. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 22.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2009 Har du båt på sandkroken? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Jazzmatazz Svart 22.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2009 Ja, har båt på Sandkroken. Er dessverre altfor mye is der og stille vann til at det skal bli farbart med det første. Men, jeg fikk ihvertfall jobbet litt med båten. Ny lydisolering og den slags. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.