roaldbj Svart 25.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Oktober.2008 Båten til Lars H. ligger fint i havna i dag. Baugtrossene er løsnet med 10 cm på hver side. Her er en Scand Baltic med godt vindfang på presenningen. Godt høyvann i Sonskilen også i dag. Dette er opptakskaia hvor de mindre båtene gjerne løftes opp. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 25.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2008 Tusen takk Roald, nå slipper jeg 7 mils tur hver vei til havnen idag, selv om jeg fyllte opp bensin på bilen til kr.10.04 pr. liter idag). Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
roaldbj Svart 25.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Oktober.2008 Bare hyggelig - skal se innom den også i morgen. Forøvrig er det alltid både spennende og interessant å vandre blant båtene som er i opplag. Her synes jeg propellen har fått mye rur! Dette er kjølopphenget på en seilbåt - er det vanlig at dette skal ruste? Dette er overgangene mellom en uteligger (H-brygga) og nedgangen. Det er tydelig at sønnavinden gir sterk slitasje. Jeg synes det var sørgelig å se en ny båt av året hvopr samlige blader på to propeller (Radice 23 x 22) hadde markerte sårskader. Lurer på hvem som kommer til å utbedre skadene - og hva som blir prisen. Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 25.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2008 (redigert) Vi ligger i nordøst-delen av Mossekanalen, mot Sundstredet, i le av den værste vinden. Skjønt, vi merker stormkastene godt. Ellers ligger vi lunt og fint her. Ankom ved 17-tiden i går, og har tenkt å ligger til søndag. Dette kan kanskje bli den siste helgen, før båten tas opp. Vi er den eneste gjestende båten her, men det ligger noen få i selve kanalen som mest sannsynlig skal ligge her i vinter. Redigert 25.Oktober.2008 av nimbuster (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 25.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2008 Jeg synes det var sørgelig å se en ny båt av året hvopr samlige blader på to propeller (Radice 23 x 22) hadde markerte sårskader. Lurer på hvem som kommer til å utbedre skadene - og hva som blir prisen. Enig. Alltid litt trist å se skadede båter Slike mindre skader fikser Olle Terjesen / Winrace propellers enkelt og greit. Propellen blir også omhyggelig balansert og ikke umulig den faktisk blir bedre enn ny..... Her er en som har fått litt hardere medfart... Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
roaldbj Svart 25.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Oktober.2008 Uff da, jeg sitter og undrer på hvilken type båt dette kan være. Er det en Fairline? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 25.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2008 Kommentar fra moderator:Innlegget er slettet da det ikke følger reglene for sitering. Posteren oppfordres til å legge det inn på nytt med sitering iht reglene.For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' samt Etikette Sitér dette innlegget Link to post
Noflow Svart 25.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2008 Uff da, jeg sitter og undrer på hvilken type båt dette kan være. Er det en Fairline? jeg tar sjansen å tipper, fairline phantom 38/40 ? Sitér dette innlegget Link to post
C-marine Svart 25.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2008 http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...mp;WT.svl=Bilde enig med dal-z sammenligner du bakenden ser du hullet+de tre små. Stripa har også samme utseende. Sitér dette innlegget Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu Enda en med båt lappen! Link to post
Tine IV Svart 25.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2008 Tusen takk Roald, nå slipper jeg 7 mils tur hver vei til havnen idag, Lars H. Ligger ikke du på flytebrygge eller ? Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Lars H. Svart 25.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2008 Nix, jeg ligger helt innerst i Sonskilen og utliggerne er festet i bryggen på land. Bortsett fra når det er høyt vann, er det en ypperlig plass. Med alle flytebryggene utenfor meg er det aldri en krusning på vannet, og jeg kan parkere bilen 4 meter fra båten! Strøm og vann har jeg 3 meter fra båten. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
sap_2000 Svart 26.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2008 Uff da, jeg sitter og undrer på hvilken type båt dette kan være. Er det en Fairline? jeg tar sjansen å tipper, fairline phantom 38/40 ? Det var nærme nok En Fairline 43 Targa som prøvde å ta snarveien over en molo. Kom ikke helt over heldigvis da hullet på ca. 20 x 30 cm etter den ene P-braketten hadde sent den til bunns rimelig fort Fant bildene på et Engelsk forum. Dette var visst et sted i middelhavet og det ble antydet at båten var leid ut uten skipper... Selve glassfiberskadene se sjo ikke så ille ut utvendig, men jeg vil tippe den er rimelig godt skadet innvendig... Forsterkninger løsnet fra skroget innvendig samt samt mye av interiøret og innerlinere er nok sprukket godt opp.... Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
nimbuster Svart 26.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2008 Det gryr av dag, og stormen er ridd av for denne gangen! Kulingen som er ventet i dag, blir som fisevind å regne. Greit å ha vært midt inne i den da, på denne tiden...for nå sitter båtlivet godt i kropp og sjel og holder forhåpentligvis over vinteren. 4 1/2 måned er lang tid, men denne opplevelsener god å ha med seg inn i ventetiden. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 26.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2008 Nimbuster, hvis dere ikke spiser frokost før 9, bør du gå bort på Mors Bakeri og kjøpe brød. Rett over Kanalbroa og sydover langs kanalen. Meget godt! Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 26.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2008 På en Søndag i Norge Svenning? Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
sap_2000 Svart 26.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2008 Det har veltet en seilbåt i båthavna etter uværet i natt. En mindre seilbåt ligger mer eller mindre klemt inneunder båten som veltet og båt nr.3 ligger på skakke intil båt nr.4. Skikkelig domino effekt... Synd for eierene av de 2 seilbåtene som uforskylt har fått store skader pga. at en båt ikke var sikret godt nok Den siste båten kunne jeg bare se noen riper på, så han var heldig... Sett bakfra Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
roaldbj Svart 26.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Oktober.2008 Uff, dette var sørgelig. I havna vår har jeg ikke observert noen som har veltet i løpet av natta. Det begynner nå virkeligt å fylles opp. Masse liv i båthavna i dag. Slik type kjøl har jeg ikke sett tidligere. En gøyal liten cat. Jeg lurer på om noen har stjålet motoren på denne. Alle tilkoblinger var klippet av. Den ligger like ved baugen til Lars H. sin b åt. Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 26.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2008 Jeg lurer på om noen har stjålet motoren på denne. Alle tilkoblinger var klippet av. Den ligger like ved baugen til Lars H. sin b åt. Det tror jeg det er liten tvil om, roaldbj. Dette ser ut akkurat som det pleier når tyver har vært på ferde. Kanskje noen burde prøve å identifisere båten og få varlset eieren.... Sitér dette innlegget Link to post
kongkjetil Svart 26.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2008 Flere som må ta en titt på kaia https://baatplassen.no/bildearkiv/18/18904/bilde12.jpg Stygg skade.... Den gule båten henger bokstavelig talt i en tynn (blå) tråd. Så ut som den hadde vært løs en gang før allerede..... Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 26.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2008 Kom ned i havna klokka 07.30 til mårran ,der hadde brygge nr 2 sliti av den ene kjettingen inn til land . Den hadde flytta seg såpass at landgangen lå i vannet ved siden av . Da var det jo bare å få heisa opp landgangen og få på ny kjetting da , så var det iorden igjen .Så ingen skade skjedd så langt som jeg har sett i havna idag , etter natten's vindvær . Men sier det igjen , mærkelig at ikke folk tar seg en tur å ser etter båtane sine . Når dem melder megadrittvær så bør jo folk ta seg en tur å se etter båten , men ser ikke slik ut mange steder . Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
M/S Bastard Svart 26.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2008 Utrolig at ikke båtene blir sett etter, syns jeg. Har vært i båten nå, og der var alt i skjønneste orden. Fortsatt høy vannstand Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 26.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2008 (redigert) Ja og vi må betale ............ Tine III Redigert 26.Oktober.2008 av Tine III (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Bonus Svart 26.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2008 (redigert) På en Søndag i Norge Svenning? I Moss, i Norge på en Søndag ja. Vi er litt ekstravagante vi nord i Harryfylket Mariell Redigert 26.Oktober.2008 av Svenning (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
milo Svart 26.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2008 Var å så til båten i dag etter stormen i natt. Kalesjen på hardtoppen hadde blåst av, rimelig bløtt i båten ja. må vel kjøpe nye hurtig beslag eller hva det heter, og ny pakning rundt hullet på hardtoppen. Saga har vel slikt på lager, eller er det noen som har andre ideer? kalesjen er sikret med tau for neste storm. Var rimelig sterk her i natt ja! Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 1.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.November.2008 Det har vært en svært flott dag i havna i dag. Her er de første is-tappene i Sonskilen foreviget. Det er ikke så ofte jeg ser slikt 1. november i året. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.