Dieselboy Svart 26.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2009 Gratulerer så meget med endelig sjøsatt skute! Mange har lurt på dette tidligere......hvordan virker stabiliteten på båten etter ombygging ? Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 26.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Oktober.2009 Prøver en gang til dette med YouTube er nytt for meg, så får vi se... Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
knutza Svart 26.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2009 Dette var suverent. Er det mulig å ønske seg en filmsnutt når du går med båten? Og kanskje en ørliten film med "live" omvisning ombord? Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 27.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Oktober.2009 Ja, du må gjerne ønske deg alt mulig, knutza - - det nærmer seg Jul, så det ligger jo i kortene, men om du får det.... Har du vært snillt barn? Er nok redd for at en slik forespørsel ikke kan etterkommes, før tidligst etter Jul en gang, fordi jeg selv ikke har video-kamera og er avhengig av at svigersønnen er med og filmer.... Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Wasco Svart 27.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2009 Takk for at vi fikk være med på dette historiske øyeblikket Walter... For alle oss som har fulgt denne tråden var dette et historisk øyeblikk på høyde med 17 mai 1814 og unionsoppløsningen... Hipp - hipp - hurra En historisk milepel - i hvert fall for deg og alle oss som har fulgt med deg og Malaika Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Walter_S Svart 27.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Oktober.2009 (redigert) Siste fortsettelsen fra: " Det gir meg litt tid i morgen formiddag også til å starte motoren og sjekke at alt er O,K, der i avdelingen, o.s.v." Hermed har vi kommet frem til den siste episoden av denne mastodonten av et Maraton-føljetong.... Så er jeg nå kommet til det stadiet i prosjektet mitt hvor jeg nå på alvor må trappe ned 'skiveleriene' mine her, og heller bruke tiden til noe annet. Jeg har liksom levd i et slags vakuum de siste 2½ år med ombygging, hvor Malaika stort sett opptok plassen lengst frem i pannen min - noe som selvfølgelig har gått ut over andre gjøremål her i huset og på tomta. Nå, ettersom Malaika nå er på vannet og liksom er "ferdig", må jeg nok sette fokus på litt andre ting her i livet. Livet består tross alt av noe mer enn bare båt (nødvendigvis!). Dessuten har jeg vært såpass mye "i fokus" her på BP i det siste, at det er nå er en reell fare for at metningspunktet snart er nådd og at dere går lei all skravling om båten min. Med disse tre bildene her, trekker jeg meg derfor stille og rolig tilbake og ser på livet fra et litt annet ståsted fra nå av, enn jeg har gjort de siste 2½ år! Det har vært moro og det har vært trått innimellom, mest moro egentlig, men nok er nok. Malaika, her sett fra babordsiden, i sitt rette element på Tangen / Kråkerøy. Båten sett forfra - for å få et lite inntrykk av proporsjonene på overbygget. Malaika's styrbord side og hennes "nye hjem", med Kjøkøya i bakgrunnen. Plassen er ytterst på Baardsenbrygga, tvers overfor <Puttesund-broen> i Kjøkøysundet. Ærbødigst, Walter_S Redigert 27.Oktober.2009 av Walter_S (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Nils1 Svart 27.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2009 Takk Gratulerer Og Lykke til videre Sitér dette innlegget Link to post
Hallaron Svart 27.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2009 Praktfullt arbeid fra a til å. Design, planlegging, Konstuksjon og Finnish virker gjennomtenkt og gjennomført. Du har kommet i mål med et prosjekt som de færreste ville gitt seg i kast med, og enda færre ville fullført, og det er fullført med stil. Det er bare å ta av seg hatten og bukke. Tidligerer i denne tråden ble det diskutert hvordan stabilitet og sjøegenskaper ville påvirkes av det tilsynelatene høyere tyngdepunktet. Har du gjort deg noen erfaringer rundt dette etter at Malalaika kom på vannet? Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
Bjørktun Svart 27.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2009 Eg må også få gratulere med vellukka sjøsetting, og for ein flott båt det har blitt! Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 27.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2009 Takk for en glimrende prosjekttråd. Blir litt "tomt" her uten den tråden fremover. Er blitt litt avhengig. Lykke til videre, og skitt fiske. Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 27.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2009 Henger meg på gratulantene! En ting er prosjetet og gjennomføringen, men er også imponert over hvordand et hele er dokumentert og presentert i denne tråden. Du burde samle hele tråden og gi den ut i bokform.... Bare et spørsmål fra en novise: hva er hensikten med at vinduene i fronten på styrhuset heller noen grader utover? Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 27.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2009 Gratulera så mye med sjøsettingen, båten blei vldig pen på sjøen, nydlige linjer er ganske misunelig på deg Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Rolf Svart 27.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2009 Gratulerer med fullført bygging! Og ikke minst, mange tusen takk for at du har brukt masse tid på å dele det hele med oss, både via flotte, instruktive og fortellende bilder og ikke minst via dine lune, smått underfundige skriverier som nesten er for prosa å regne. Denne tråden har gledet mange og vil bli stående som en milepæl og et eksempel til etterfølgelse. Unner deg virkelig at du nå er ferdig og kan bruke tiden din til noe annet enn å bygge båt og tilfredstille oss oppdateringshungrige Baatplassen medlemmer der vi skriker etter vår daglige dose kombisjark bygging. Men jeg håper inderlig du sånn litt utpå ettervinteren kommer igjen med en evaluering. Alle prosjekter skal jo evalueres nå for tiden, det bør du også gjøre. Og på samme måten som du delte dine betraktninger for eller imot slik eller slik løsning på dette og hint håper jeg du også på samme åpenhjertige måte etter noen måneders bruk i ulikt vær vil dele dine erfaringer med ombyggingen i sin helhet og enkeltløsninger spesielt. Ble det slik du hadde tenkt deg, lenser akterdekket slik det skal, fungerer doutbygget etter hensikten, ble isolasjonen ok osv, osv? Først da er vi helt fornøyd og vil la deg hvile på dine laurbær Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Spinner Svart 27.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2009 Bare et spørsmål fra en novise: hva er hensikten med at vinduene i fronten på styrhuset heller noen grader utover? Det vil du oppdage veldig raskt i en båt som nettopp har vinduene hellende noe fremover: All refleks fra instrumenter og andre remedier forsvinner og du får et mye klarere bilde av livet på utsiden... Sitér dette innlegget Senior-du er min helt! Link to post
Komodo Svart 27.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2009 Her er det bare å stille seg bak alle gratulanter Det er tydelig at du har et øye for design og de kunnskapene som skal til for å oppnå et profft resultat! Slenger et øye bort på den der den ligger hver dag når jeg kjører på jobb Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Dalton Svart 27.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2009 Her er det bare å stille seg bak alle gratulanter Det er tydelig at du har et øye for design og de kunnskapene som skal til for å oppnå et profft resultat! Tiltredes! Det vil bli et stort tomrom her inne nå... Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Verrie Svart 27.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2009 Gratulerer Walter med et utrolig vellykket prosjekt. Dette er av de mest leste tråder i bp sin historie vil jeg tro, og det er av den enkle grunn at du "skriver på en måte som interesserer de fleste av oss". Denne tråden er den tråden jeg har fulgt mest på igjennom tiden du har holdt på med Malaika, og interessen ble ikke akkurat svekket etter at jeg fikk bese henne under mitt ærend i ditt nærområde. Jeg velger å tro at de aller fleste av oss har lært mye nytt under denne perioden. Jeg håper du vekker til live den samme interesse du hadde tidligere for sjøen og dens gleder og bidrar med fine historier og bilder fra dine turer. Lykke til videre Walter! Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 27.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2009 Takk for en god prosjekttråd. Det er vel nå tid for turer med sjarken og kamera slik at noen av dine bilder fra noen av dine turer kan vises for oss. Følger også med på bildekritikktråden i OT-forum og koser meg med dine bilder der. Ønsker deg lykke til med en annen bruk av sjarken enn bare jobbing, nå er det også tid for kos. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Intruder Svart 27.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2009 Gratulerer så masse med ny båt. Virkelig en kjempejobb det står respekt av :-) Lykke til med bruken.... Intruder Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 27.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2009 Hei Walter og vel blåst... Du har beært oss med din fortellerglede og din utrolig dyktighet samt dine fotografier som det står respekt av. Min barn har jo blitt lest for i denne tråden og jeg føler det nesten trist at nå er ferdig.. Dine tanker om båtlivet og "hva nå" tanker er ikke fremmed . For som oftes er det vegen som faktisk er målet. Eller som en eller annen sa: Alle dessa dagar som kom och gick, inte visste jag at de var livet. Mvh Pjolter med barna... Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
navar Svart 27.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2009 Enda en som bøyer seg i støvet og lurer på hva han skal lese på baatplassen nå. Det har vært en stor glede å følge med på dette fantastiske prosjektet. Takk skal du ha og lykke til videre! Håper torsken finner veien til dine trakter igjen og at Malaika vil gi deg like stor glede på sjøen som i hagen :) Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 29.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2009 All refleks fra instrumenter og andre remedier forsvinner og du får et mye klarere bilde av livet på utsiden... Det ante meg at det var en praktisk grunn ja. Da kan man spørre seg hvorfor ser man da nesten utelukkende (bortsett fra sjarkene da) bakoverskrådde vinduer - også saktegående båter. Antagelig fordi funksjon som regel taper i kampen når designerene skal lage et salgbart produkt... Sitér dette innlegget Link to post
jernia Svart 29.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2009 Antagelig fordi funksjon som regel taper i kampen når designerene skal lage et salgbart produkt... Enig. Tror du svarte riktig på ditt eget spørsmål. Sitér dette innlegget Link to post
Spinner Svart 29.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2009 Antagelig fordi funksjon som regel taper i kampen når designerene skal lage et salgbart produkt... Det er helt korrekt, selv om Viknes sine båter er ganske vellykkede tross vinduer som heller i "gal" retning. Jeg syns den båten er helt nydelig, men kona.... Sitér dette innlegget Senior-du er min helt! Link to post
Superkul Svart 29.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2009 kona fungerer sikker bedre en kona di Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.