Sjarkens venn Svart 10.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August.2009 Hei og velkommen til forumet Grimsøy 34! Hadde en form for flaps på min forrige sjark, og det fungerte godt. Har sett mange sjarker med flaps, og vet det er vanlig å montere på båter som har f.eks stor motor, som kan gjøre at de graver seg ned bak, særlig ved toppfart. Er sikkert flere her som kan komme med flere meninger. Sitér dette innlegget Link to post
svartingen Svart 11.August.2009 Link til dette innlegget Svart 11.August.2009 Takker for det.da jeg har rund hekk,så må jeg vell bygge flapsen tverr/rett for å få mest utnyttelse? Ser det er stor forskjell på rundhekk og tverrhekka sjarker,"så da må vell flapsen bli tverr å da" Må jeg bygge flapsen slik at det blir forlengelse av båten,over roret?eller hva? Grimsøy 34 : Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 11.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.August.2009 Om flapsen burde være tverr eller rund har jeg ærlig talt ikke så mye snøring på, men har en anelse om at den gir best effekt hvis den er tverr. Hvordan flapsen bør bygges er nok det mest vanlige å bygge det som en forlengelse av skroget. Ligger ei snekke i båthavna der jeg ligger som har slik flaps. Den har også rund hekk. Kan ta et bilde av den idag så du får en liten pekepinn på hvordan det kan gjøres. Sitér dette innlegget Link to post
svartingen Svart 11.August.2009 Link til dette innlegget Svart 11.August.2009 det hørtes bra ut ja.Har lest om flaps på bp i mange timer,både posetive og negative. vis du kan ta noen bilder,har det hvert greit ja Grimsøy 34 Sitér dette innlegget Link to post
p-kaill Svart 19.September.2009 Link til dette innlegget Svart 19.September.2009 Erik - No må du legge ut en youtube snutt av nysjarken Sitér dette innlegget Link to post
Vengsøyværing Svart 3.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2009 Erik - no må vi få en film å litt flere bilda av nysjarken kordan går det me garnbingen? Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 4.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2009 Hei hå : ) Har ikke vært inne her på grunn av at jeg har vært travelt opptatt med å fiske i det siste. Har fisket over 3 tonn med nybåten på et par uker. Skal prøve å få til en film av nybåten, men må få følgebåt som kan filme da. Garnbingen i tre står ennå, men en i aluminium er under tilpassing. Kommer mer. Sitér dette innlegget Link to post
p-kaill Svart 5.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2009 Men du kan jo filme under draging så vi får ser ka du får. Filmtittel : "En dag på havet med Lynghav" Vi gler oss...... Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 8.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2009 Ja d kan æ jøre, får montere kameraet i en plastpose så d ikke blir vått og ødelagt. Skal ta å fixe det til dere. Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 13.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2009 Hei alle sammen Får komme med en liten rapport her. Skal ha sjarken på land en av de nærmeste dagene for å sette på en zink som har stukket av. Skylder på han som satte de på, han var sikkert glad i å skru ekstra godt til slik at skruehullene ble ødelagt. Så bærer det rett på sjøen igjen, klar for vintersesongen. Legger ved et par bilder tatt idag. Her er sjarken god fortøyd ved kaia. Legg merke til plastposene som er teipet fast på bb. side oppe på takkanten. Der skal ovnspipa til Hovdeovnen monteres i løpet av noen dager/uker. Sjarken har 3 garnlenker på hekken, så derfor flyter hun tungt bak. Kommer flere rapporter, og film når jeg kommer meg igang igjen. Sitér dette innlegget Link to post
p-kaill Svart 13.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2009 Flott båt du har, Erik. Så du fiske godt, det er bra. Hovde ovn???? Ja de funke godt men det e no som en god "sot-kuk" i en sjark.Ja,Pyro e heller ikkje nokka likar. Det behagelige er en 4 kw Mikuni eller en eber - det vil du aldri angre på om du montere. Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 13.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2009 Takker. Jada fiske no ganske bra vil æ sei, har vel fisket en 2-3 tonn med båten på 1,5 måned nå i høst. Jada, er klar over Hovdeovnens sot-egenskaper, så jeg skal fyre med parafin istedet for diesel for å minske soten litt. Har en Ardic varmer ombord, er en finfin hansketørker, og kan fyre sånn at man bare trenger bjørkeris, så kan man ha sauna i rorhuset. Bare synd det er så vanskelig og lage mat på Ardic'en, da hadde jeg ikke trengt oljeovn. Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 18.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2009 God kveld Idag har vi hatt dåp av sjarken, samtidig som den fikk ny olje på både motor og gear. Champagneflaska knuste på første forsøk, da den ble sendt i baugrullen. Det lover vel godt. Her er et bilde tatt rett etter at vi var ferdige med dåpen. Snakkes! Sitér dette innlegget Link to post
p-kaill Svart 19.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2009 Skjønner at du gjør ting skikkelig, kanskje du ordnet egen gudmor til båten og noen som sa noen "bevingede ord". Du skulle jo ha bedt oss inn - selvsagt hadde vi kommet på dåp! Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 19.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2009 Hehe, ja min mening er: skal det gjøres, så skal det gjøres skikkelig. Siden dåpen var ganske lite planlagt, grunnet været, måtte mutter'n min stille opp som gudmor. Sitér dette innlegget Link to post
Vengsøyværing Svart 12.November.2009 Link til dette innlegget Svart 12.November.2009 Eirik, har du fått noen av disse "Monstertroskene"?? å kordan går feske?? Bilder av "Monstertorskene i Storfjord" http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/troms_o...nmark/1.6861528 Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 12.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.November.2009 Halloen Nei, disse monstertorskene har ikke vist seg for mine øyne ennå, men så skal det sies at jeg ikke har drifta nåkka i den siste tida. Skal hente meg noe nytt bruk før jeg begynner. Sitér dette innlegget Link to post
Vengsøyværing Svart 13.November.2009 Link til dette innlegget Svart 13.November.2009 ka du feske ætter? får håpe du later opp noen nye bilda i vinter!!! Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 22.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.November.2009 (redigert) Hei hå alle sammen Jeg har nå laget en film fra igår når vi dro garn i kuling, ble ganske bra synes jeg. På havet med M/S Lyngshav Vengsøyfjord: Vi feske ætter torsk no førr tia ! :flag: Redigert 22.November.2009 av Sjarkens venn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Vengsøyværing Svart 26.November.2009 Link til dette innlegget Svart 26.November.2009 (redigert) Effektiv garngreier du har! ser ut som du har en god sjøbåt!! Ka du har av dækkslys? ser du har fådd opp Hovdeovnen å garnbingen!!! da får vi håpe det blir en bra vintersessong!! Redigert 26.November.2009 av Vengsøyværing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 26.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.November.2009 Hahaha, jada garngreiarn er effektiv, billigere enn å kjøpe en fra Rapp Hydema eller Meydam,og den trenger bare 1 flaske Cola for å fungere. Er veldig fornøyd med båtens sjøegenskaper. Den ligger godt på vinden og holder god fart selv i høy sjø og mye motvind. Av dekkslys har jeg bare en enkel dekkssol, men den er ganske stor, så det holder i massevis. Eneste problemet er at reflektoren inne i den er rustet sund, og at lyset har en kontaktfeil, slik at jeg ofte må ut og banke litt på det for at det skal bli lys. Ny dekkssol er på ønskelista til jul. :smash: Skal lage meg et dragerlys i nærmeste framtid. Hovdeovnen fyrer som bare det, og har kokt over kaffen 2 ganger hittil, så den fungerer. Garnbingen ble knall, og jeg er glad. Håper også på en brukbar sesong. Sitér dette innlegget Link to post
Vengsøyværing Svart 26.November.2009 Link til dette innlegget Svart 26.November.2009 "Da e bærre lækkert!!! hehe Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 16.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2009 (redigert) Hei Har gjort endringer i videoen min om garnfiske ombord, så jeg legger ut link til den nye versjonen her: På garnfiske med 'Lyngshav' Versjon 2 LAGT TIL: Har fått montert meg dragerlys nettop, så nå er det meste på stell. Høres! :flag: Redigert 16.Desember.2009 av Sjarkens venn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Morgan81 Svart 16.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2009 Stort pluss for musikkvalget i den videoen, men hadde ikke "Rime of the ancient mariner" passet bedre? Sitér dette innlegget Link to post
Vengsøyværing Svart 16.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2009 (redigert) Supre greier!! Myraen virker mye "tørrere" enn maloen! God Jul!! P.S ta en titt på "Marina"s rapport fra Havarikommisjonen, mye nyttig dær! Redigert 16.Desember.2009 av Vengsøyværing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.