Astor Svart 22.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2011 Oppskiften på et godt lensemiddel er; En liten pentrypumpe. Vinslange og en slangeklemme Ledning og en bryter En sigarettplugg eller to klemmer til å feste rundt batteripolene. Alt kjøpes på Biltema til under 200 kroner. Får man noen skvetter vann i deler av båten som er uønsket settes pentrypumpen ned i vannet, sleng slangen over ripa og trykk på bryteren og vannet tappes overbord. Anbefaler at slangen bør være på en fire -fem meter. Og noen meger ledning slik at den er mobil over store deler av båten. Har hatt en slik i alle mine båter. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 26.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2011 En herlig helg er bak oss og kroppen har hentet seg opp til nye arbeidsdyster. Har testet vårt nye kamera, Sony DSC-HX100V med fast objektiv og med hele 20x zoom og HD opptak mot minnebrikke SD. I flere år har jeg drasset rundt på en Nikon D100 med dyre objektiver. La de ut på Finn.no og ble solgt samme kvelden. Nå har jeg alt jeg trenger i denne Sonyen. Legger ut noen bilder fra helgen:(samtlige bilder er uredigerte) Etter regn kommer sol... En nydelig dame entrer pollen.. Det lå tett med båter i Sandspollen denne helgen. Stemning i pollen natterstid. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 11.September.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2011 Her noen bilder fra sommerens aktiviteter; Kailangs i Tønsberg. Flere bilder fra Tønsberg. Flere bilder fra Tønsberg. Tåka letter rundt Slottsfjellet. Her i gjestehavna i Tønsberg. Vakre Svelvik er verdt et besøk. Pass på den sterke strømmen dere møter i Svelvikstrømmen! På vei hjem fra en hyggelig båthelg. Vi slippsetter Astor i vakre Evjesund. Dette er balsam for sjelen både for båt og eiere. Hun ligger godt i vogna her. Ingen overaskelser under vannlinjen. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
CSL Svart 11.September.2011 Link til dette innlegget Svart 11.September.2011 Flotte bilder Astor! Ser herlig ut VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
Astor Svart 5.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.November.2011 (redigert) Så kom innbruddstyvene til Astor også. De tok seg inn i akterhytta ved å ødelegge døra ned til akterhytta. De satset på at alarmen ikke fantes der bak. Nå er det også satt opp kamera i begge lugarene. Fredag tok jeg båten rundt Hurumhalvøya, fra Tofte i Hurum til Nærsnes i Røyken. Promhavn slipp er gode på trearbeider og skal lage nye dører til akterhytta. De gamle var lite å gjøre med, sa Knut Vadseth på Promhavn slipp. Promhavn på Nærsnes er et kystkultursenter her i distriktet og flinke på trearbeider og gamle båter. Jeg har tatt noen bilder fra turen rundt halvøya.... Interiøret i styrhuset til en 37 år gammel GB. Vi trives godt. På turen opp til Nærsnes ble det tid til kaffekoking og varme rundstykker fra byssa. 22 grader ombord og pluss 8 ute. Og havblikk og lett yr. I tillegg fikk jeg god tid til å teste om autopiloten gjorde jobbe. Vi har hatt en Robertson AP 200 som mer eller midre har vært ute av drift. Nå fikk vi overhalt styrepumpa i Fredrikstad hos Telrad. Nå gikk Astor fint på kurs. Her passerer vi Rauholmene mellom Sætre og Håøya. Når vi først hadde for et par år siden fått laget ny styrhusdør i hel teak og ikke hvit som var orginalt, ville vi satse på en lik dør på akterhytta. Den gamle hadde teakramme med hvite speil. Her er Astor på plass i Nærsnes i vinterhabbit. Redigert 5.November.2011 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
LALUNA II Svart 5.November.2011 Link til dette innlegget Svart 5.November.2011 Ja hva skal en gjøre med de drittsekkene som kan ikke la andres eiendeler være i fred Håper for din del de ikke raserte for mye utenom den døra din Ja savner å komme ut i båten , har ikke hatt den i vannet etter brannen men håper jeg kommer ut i 2012 en gang Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
torbi Svart 6.November.2011 Link til dette innlegget Svart 6.November.2011 Irritert at slike personer liker å bryter seg inn og se og evt stjeler tingene. må få slutt på dette. Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Astor Svart 6.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.November.2011 (redigert) For dere som vil slå ihjel 6.5 minutt så har jeg satt sammen en snutt fra turen opp fra Tofte mot Nærsnes i Røyken. Redigert 6.November.2011 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
M/S Bastard Svart 6.November.2011 Link til dette innlegget Svart 6.November.2011 Fin snutt Jeg vil også ha lukket båt, det er så mye trivligere, spesielt på denne tiden. Link to post
LALUNA II Svart 6.November.2011 Link til dette innlegget Svart 6.November.2011 Flott lite klipp det Inge takk for titten Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Key Freak Svart 6.November.2011 Link til dette innlegget Svart 6.November.2011 Trivelig filmsnutt! Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Hav Svart 6.November.2011 Link til dette innlegget Svart 6.November.2011 ...turen opp fra Tofte mot Nærsnes i Røyken. Takk for "turen" Astor!! Blir gjerne med på vinterturer også...for oss som ikke har båt som egner seg til å ha ute om vinteren... Hav Link to post
ray Svart 6.November.2011 Link til dette innlegget Svart 6.November.2011 Knall bra Astor, blir gjerne med på flere"turer" Prosjekt Princess 35 Link to post
Gew77 Svart 6.November.2011 Link til dette innlegget Svart 6.November.2011 Flott å få bli med på tur:) Tror jeg så Astor på Nærsnes idag..? Gikk kyststien rundt Kinnartangen idag, og fikk samtidig tatt en tur nedom neste sesongs hjemmehavn på Storsand. Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
Skipper Worse Svart 6.November.2011 Link til dette innlegget Svart 6.November.2011 Ja hva skal en gjøre med de drittsekkene som kan ikke la andres eiendeler være i fred Ett ord: Lemavdragning ... I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Astor Svart 6.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.November.2011 :) Hyggelig med tilbakemeldinger. Det motiverer til mer innsats. Takk folkens! Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
mor Amica Svart 6.November.2011 Link til dette innlegget Svart 6.November.2011 Takk for en flott tur. Fint å få med seg litt båtliv, selv om vi endelig har bestemt oss for å fullføre et restaureringsprosjekt vi startet på huset vårt for 10 år siden. Vi har bestemt oss for å prioritere dette foran båtliv denne vinteren og da er det flott å kunne følge andres båtliv her på baatplassen. mvh Ella "Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)Amicas bloggJøa kystlag Link to post
Arvid_A Svart 6.November.2011 Link til dette innlegget Svart 6.November.2011 Flott reportasjesnutt fra kommandobroen, Astor! Slikt frisker opp en mørk novemberkveld i Østfolds dype skoger! Link to post
Skipper Worse Svart 7.November.2011 Link til dette innlegget Svart 7.November.2011 Det var en artig og beroligende video. Burde fås på blå resept! I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
tkb Svart 7.November.2011 Link til dette innlegget Svart 7.November.2011 Fin tur ja, og nydelig skute . Flott styreposisjon! Link to post
littmild Svart 7.November.2011 Link til dette innlegget Svart 7.November.2011 Fin film :) Tør ikke se den igjen, kjente fristelsen for å sette ut båten igjen ble faretruende stor. Hehe, får nøye meg med jolla frem til våren igjen. - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Kal-El Svart 8.November.2011 Link til dette innlegget Svart 8.November.2011 Fantastisk fine bilder og film av en nydelig skute. Har alltid likt Grand Banks, helt siden min far tok med seg båtblader fra Amerika tidlig på 80-tallet, har jeg likt designet. Den blir aldri av moten. En gang vil jeg også eie en sånn håper jeg! Link to post
Eureka Svart 8.November.2011 Link til dette innlegget Svart 8.November.2011 Finfin video, nå som egen båt står på land.. Ettersom vi er inne på bilder etc.. så anbefaler jeg at dere tar en titt på tråden som vårt danske medlem Flemming Torp har. Forleden var han inne og oppdaterte den med link til svært god bildedokumentasjon fra turen som varte i mange uker langs vestlandskysten. Mange bilder, men kanskje en inspirasjon for de som har lyst til å utforske vestlandet. (litt snikreklame) Link to post
olpi Svart 8.November.2011 Link til dette innlegget Svart 8.November.2011 (redigert) Fin video i deilig høstvær. Lengter etter båt... . Hva slags styreopplegg har du siden "rattet" går med når autopiloten gir rorordre? Mekanisk styring? Redigert 8.November.2011 av olpi (see edit history) Link to post
Astor Svart 8.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.November.2011 (redigert) Jeg har wire og kjedestyring til begge styreposisjoner med en hydraulisk pumpe helt bak ved rorsystemet. Dette er orginalt fra 1974 og fungerer bra. Redigert 8.November.2011 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn