Jump to content

Grand Banks "Astor" på tur

Astor

Recommended Posts

promhavn_slipp.jpg

Promhavn slipp på Nærsnes rett sør av Slemmestad er et av de få stedene i Indre Oslofjord man kan ta opp større fartøy på slipp. Her har de kapasitet opp mot 90 fot. De tar i mot restaurering av eldre fartøy og andre reparasjoner.

Astor har ligget der noen dager og fått nye dører til akterhytta etter et innbrudd ombord i vinter. I morgen går vi til hjemmehavn ute på Tofte.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Denne gangen brukte jeg mitt Sony-kamera som tar opp i full HD på minnebrikke. Egentlig et fotoapparat men filmer bra også, faktisk. Det var et ekspriment.

I morgen drar jeg til Nærsnes og henter Astor hjem. Hvis ikke tåka ligger like tjukk som i dag blir det en filmsnutt hjemover også. Kanskje med litt forklaring hva jeg passerer under veis. Time for show. :)

Det fine med trawlere er at det er lite stress ombord. Selv om Astor kan gå opp mot 16-17 mil er fartsområdet ofte 7 - 9 mil. På videoen gikk jeg omtrent i 7 hele veien. Ganske økonomisk.

• 5 måneder senere...

Noen glimt fra vår tur til Koster i påsken.

img_9069.jpg

Kaldt om natta

img_9075.jpg

Passerer snart riksgrensen

img_9088.jpg

Hva er mer naturlig enn GB øl fra Koster?

img_9070.jpg

Vi trives godt i ytterhavna i Strømstad

img_9329.jpg

Kostersundet

img_9360.jpg

Sjøbu på Nord Koster

img_9022.jpg

I leveggen

img_9059.jpg

img_9409.jpg

Parti fra Syd Koster

img_9415.jpg

img_9110.jpg

Innekos

img_9128.jpg

Det våres i gjestehavna i Horten

Kjempeflott tråd og ei nydelig skute! :thumbsup:

Jeg har virkelig fått sansen for trawlere den siste tia. Blir nok en trawler av ett eller anna slag på meg når jeg blir "stor" :smiley:

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

(klipp, klipp) og hvilken rute bør vi gå (fra Storsand)?

Avhengig av vær, naturligvis;

rutevalg og tidsbruk nord for Fredrikstad kan Astor naturligvis alt om;

hvis sjø og vind er hyggelig, så går du vestafor og sønnafor Vesterøy i Hvaler og så østover mot Tresten (lykt). Siden Skjærhallen er Verdens Navle ™ bør du jo innom her! Men fra Tresten eller Skjærhallen tar du sørover i Kosterfjorden. Se opp for Koster Sten (den stikker opp!) om du går fra Tresten mot Koster.

Vi bruker halvannen time fra Skj. til Ekenäs eller Kostersund i ca 6 knop.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...