Polarn Svart 5.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2011 Hvor er politiet? Dårlig økonomi http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4139520.ece Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
SandAnker Svart 5.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2011 Dette må jo være helgens største tulling etter min mening... 80 ft og 20 kt inn byfjorden.. Så forsøkte fyren seg på Pollen etterpå.. Skulle vel vise seg frem.. Haha Lurerer på om ikke dette er en utleie båt Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 5.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2011 (redigert) 80 fotern det er snakk om er utleiebåt. Angående politi var de ABSOLUTT synlige på fjorden, jeg hilste på de forrige fredag, onsdag, torsdag, fredag og lørdag, 2 av dagene ble jeg inspisert med alt ok og 0.00 i promille :) De har pleid å være 3 personer i båten alle dager, men forskjellig mannskap, skal sies at de i år var vesentlig høffeligere og det gikk smertefritt. Stor rib som kommer så nærme at det spruter på deg, skjønner jeg at uten tvil er utenfor din komfort sone, ingen hadde likt det. Det som plager meg litt om dagen er 15 knop sonene, dette er eneste hastigheten jeg noen gang lager bølger i, og litt flaut å se at jeg drar med meg halve fjorden da jeg må kjøre med lavt turtall og max nedtrimmede drev, fra 22-23-24 knop derimot forsvinner ca all hekksjø, men da kjører jeg jo ulovlig.. Ellers må jeg si det har vært noen fantastiske dager på fjorden og mye hyggelige folk! :) Redigert 5.Juni.2011 av andersb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 5.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2011 (redigert) Det som plager meg litt om dagen er 15 knop sonene, dette er eneste hastigheten jeg noen gang lager bølger i, og litt flaut å se at jeg drar med meg halve fjorden 15 knop er en max grense. Du MÅ ikke ha mellom 14,8 og 15,0 Er lov å tusle i lavere hastighet Redigert 5.Juni.2011 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
NilsPils Svart 5.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2011 ..Ellers må jeg si det har vært noen fantastiske dager på fjorden og mye hyggelige folk! :) :yesnod: Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Mysigt Svart 5.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2011 Har du, eller noen andre her, hørt noen skryte av å ha avlagt båtførerprøven? Har vel ikke hørt noen direkte skryte av det, men ser jo til stadighet her inne på forumet når noen har tatt "båtlappen" da står det gjerne fremhevet litt nede på siden.... hva man kaller DET er nå en annen sak...... Sitér dette innlegget Livet är inte bara sprit.....kroppen måste ha øl också.. Link to post
Mouche Svart 5.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2011 Kanskje det ikke er mere enn en opplysning, en slags oppfordring til andre om å gjøre det samme? Finnes jo en rekke tråder her på forumet om temaet. Janteloven slår til på de merkeligste måter/tanker og jeg har meget vondt for å tro at noen mener å skryte av å ha tatt denne lappen Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Sjøtunga Svart 5.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2011 Da har jeg endret tittel fra SPES til D5LA, og oppfordrer samtidig alle til å ta D5L med eller uten A Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
kimosabi Svart 5.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2011 What? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 5.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2011 What? D5L = Fritidsbåtskippersertifikat, om det var det du what'et for? A = world wide (tilleggskurs i astronavigasjon) Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Ulv I Svart 5.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2011 Her snakker vi Hekksjø-MajorGeneral http://agderposten.no/article/20110604/LOKAL8/110609920/1021/ABONNEMENT Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Spinnaker Svart 5.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2011 Kanskje det ikke er mere enn en opplysning, en slags oppfordring til andre om å gjøre det samme? Finnes jo en rekke tråder her på forumet om temaet. Janteloven slår til på de merkeligste måter/tanker og jeg har meget vondt for å tro at noen mener å skryte av å ha tatt denne lappen Om du tenker på Båtførerprøven, så er det vel ingen som skryter av den, tror jeg. Men denne D5L, den er det endel som går rundt med midt i panna. Den har vel også blitt trukket frem i diskusjoner som "argument" for at dette er noe man vet og kan. Men hvem bryr seg egentlig? Har man ikke mer å skryte av enn dette så er det synd på de. Jeg tror forøvrig ikke D5L hjelper mot noe hekksjøplager for oss myke båtførere, tvert imot. Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
Spinnaker Svart 5.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2011 (redigert) Her snakker vi Hekksjø-MajorGeneral http://agderposten.no/article/20110604/LOKAL8/110609920/1021/ABONNEMENT Dette er en utleiebåt, og den eies vel av bla Høili fra Fredrikstad. Redigert 5.Juni.2011 av Spinnaker (see edit history) Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
SIR DAY Svart 5.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2011 Dette er et evigvarende stridstema og irritasjonsmoment. Får meg til å tro at konstruktørene av disse båtene er noen sadomasosjister som får utløp for sine fantasier ved å konstruere båter som skaper helvete for andre... Den annen vei: De nye Nesodden-ferjene som går fra Aker Brygge, - nesten ikke bølger etter dem, bare noe kraftige strømvirvler bak, som roterer båten såpass at man får drinkene sine "stirred, not shaken".. Sitér dette innlegget --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- "Båter" er av TRE.... ;-) SY LADY DAY - LI 6944 - MMSI 258144350 (ikke aktivert!) Link to post
Spinnaker Svart 5.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2011 Dette er et evigvarende stridstema og irritasjonsmoment. Får meg til å tro at konstruktørene av disse båtene er noen sadomasosjister som får utløp for sine fantasier ved å konstruere båter som skaper helvete for andre... Ja, men det skal du ikke se bort ifra. Overflod er jo som kjent en dødtsynd. Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
kimosabi Svart 5.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2011 D5L = Fritidsbåtskippersertifikat, om det var det du what'et for? A = world wide (tilleggskurs i astronavigasjon) AHA! Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 5.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2011 Men hvem bryr seg egentlig? Nei, det kan du si. Noen ønsker å markedsføre sine dokumenterbare maritime formalkunnskaper, andre sin påståtte høye moral, atter andre sitt gode humør, og i sum så er vi vel et samfunn bestående av forskjellige individer med forskjellige holdninger og meninger som gjør det litt spennende å leve? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Sjøtunga Svart 5.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2011 i sum så er vi vel et samfunn bestående av forskjellige individer med forskjellige holdninger og meninger som gjør det litt spennende å leve? Tiltredes! Jeg grøsser bare ved tanken på at alle skulle være som deg. Eller som Spinnaker (dobbelt-grøss) eller meg selv (trippel-grøss)... Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Skipper Worse Svart 5.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2011 Det er ganske fantastisk og sikkert typisk norsk, at det ikke er mulig å vise hensyn og ha "rom" for at andre kan sam-eksistere med en selv i den samme fjord. Det synes å være en problemstilling som går "begge veier"... Det er betryggende at vi er litt mer hardhudet her vest. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Sjøtunga Svart 5.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2011 Det er betryggende at vi er litt mer hardhudet her vest. Dere har kanskje ikke samme trengselen heller. Ellers klarer man tydeligvis å krangle der vest også... Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Mouche Svart 5.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2011 Det er betryggende at vi er litt mer hardhudet her vest. Større fjorder og mindre folk gir bedre plass til den enkelte og hans ego? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Faxen Svart 5.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2011 Dere har kanskje ikke samme trengselen heller. Vel, der er faktisk registrert flere båter i Hordaland enn i Oslo. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Skipper Worse Svart 5.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2011 Jeg ser det vel heller slik at vi har noe mer romslighet og evne til å se videre der nesetippen tar slutt. Unntatt, naturligvis, når det gjelder Princess-folket. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
LENB Svart 5.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2011 (redigert) Fikk gleden av å havne i hekksjøen til en 45 fots Sea Ray i dag! Forbanna idiotkjøring! Parafin lampa rasa i dørken, og lampeolja fløyt! Heldigvis var den ikke tent. Jeg vet hvem vedkommende er, hva gjør man med slike? Redigert 5.Juni.2011 av AVIATOR (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 5.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2011 (redigert) @Faxen Oslofjorden huser båter fra andre steder enn Oslo. Og så er det bæringene som lager hekksjø, vettu... Redigert 5.Juni.2011 av Sjøtunga (see edit history) Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.