Jump to content

Vil bare takke 2 hekksjøgeneraler!


Ulv I

Recommended Posts

Legg merke til fotograferingen i den salgsvideon ovenfor. Linsa følger båten slik at hekkbølgen forblir ute av bildet.

 

Å grisekjøre så nært land er vel heller ikke tema når nye båter presenteres med liflig heismusikk i bakgrunnen.

 

 

 

Ka skull vi ha gjort uten havet! Skull vi bært hekkbølgan heim? :smiley:

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Nok en takk til hekksjøgeneral, denne gang i entall. Du som kjører (ikke "går" eller "seiler") en Princess av nyere modell, 42+fot, og som i går torsdag kveld (omkring kl 23) gikk under broen mellom Bjorøy og Tyssøy: Du hadde akkurat riktig fart for å lage det absolutte kaos i båten vår, der vi satt og hadde en hyggelig middag. Det hadde kommet endel hekksjøkorporaler før deg, så vi var forsåvidt forberedt, hadde surret det meste osv. Men når selve generalen kommer, hjelper ikke det. Neste gang klarer du kanskje til og med å skade noen av dem som er ombord, det lyktes du ikke med denne gangen.

 

Hadde det ikke vært for at vi tidligere på dagen hadde overhørt en meeeget ubehøvlet kaptein på fergen mellom Krokeide og Austevoll være sarkastisk med en annen båtfører på VHF, og dermed blitt minnet om at VHF er lite egnet til utskjelling, så hadde du nok fått en tilbakemelding umiddelbart. Nå får det holde at jeg håper du er på Båtplassen, men rent statistisk er du vel ikke det.

Laholm

Link to post
Share on other sites

@ CB

 

Det de fleste glemmer er at de bølgene en selv produserer alltid setter igang bevegelse i det som flyter på sjøen i omgivelsen der en ferdes. Selv jeg i seilbåt setter igang bevegelse og da forsøker jeg å vise hensyn. Verre er det ikke og da får heller middagen hjemme vente noen minutter til...

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Noen skal en jo trekke ut av håret til Neptun så hvorfor ikke da en liten Princess i fritt fall. Kan jo ikke bruke Konungen hos søta bror hele tiden nå da han er uglesett av så mange. Og heller ikke vår "Gamle svarte dame"... :giggle:

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Er den solgt :rolleyes:

 

Nei, enda ikke, ser ikke ut som noen ønsker å kjøpe den gamle "kassebåten" :lol:

 

Forstår egentlig ikke dette, synes egentlig jeg har vært rimlig i kremmer forstand. :giggle:

 

Tar dog gjerne i mot bud da jeg oppfatter at du sikler så fråden står ut munnviken :lol: :lol: :lol:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

bare så eitrendes forbannet at Princess skal trekkes frem hver gang det dukker opp en krusning i havgapet

 

Har du tenkt dithen at det har en årsak?

Slik som at man tenker Audi når det er snakk om grisekjøring og østeuropeere når det er snakk om innbrudd.

Link to post
Share on other sites

Har du tenkt dithen at det har en årsak?

 

Jeg skal være noget varsom med å betegne både Audi, Bmw og MB men heller konsentrere meg om det faktum at det er de som besitter førersete som er ansvarlig uavhengig av merke eller båttype. Det underer meg at noen ikke klarer å se den forskjellen :giggle:

 

Godt å se at du kan smile :thumbsup:

 

Jeg smiler alltid jeg kjære venn, og da smiler som oftest verden tilbake :giggle:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Nei, enda ikke, ser ikke ut som noen ønsker å kjøpe den gamle "kassebåten" :lol:

 

Forstår egentlig ikke dette, synes egentlig jeg har vært rimlig i kremmer forstand. :giggle:

 

Tar dog gjerne i mot bud da jeg oppfatter at du sikler så fråden står ut munnviken :lol: :lol: :lol:

Aaahhh, den tok jeg. Mouche vil trolig bytte med deg, for han får heller ikke solgt sin seilbåt. Så får du en snill miljøvennlig båt (tekstildrevet), og han en stor slem en, som lager mye hekksjø.

 

Før var han snill, nå er han slem :lol:

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Jeg mistenker at det vil bli et lite mellomlegg på din Princess (om du har), og hans Maxi. Så må jo Mouche også flytte til utlandet om han ikke skal bli Tollet + momset ihjel.

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Snekka til fattern stoppet forrigedagen. Mye vind og bølger. Og sterk strøm i elva. Jeg måtte ned og hente dem i elva, med min 10 fots jolle. Etter ca. 30 min med tauing, og da var vi på det bredeste punktet i elva. Jeg har snekka ca. 6-7 meter bak meg. Det var 30 meter til grundt vann på sb side og 40 på bb side. Så ser jeg at det ligger en 30-35 fots cabincruiser i plan 200 m bak meg. Han slakket av, så han akkurat ikke lå i plan. Bare for å være sikker på dybden, la han seg under 4 meter fra meg og snekka vår. Mye vann fosset inn i jolla mi, og snekka lå nesten 90 grader. De som satt i den båten, vinket til meg. :headbang:

 

Fattern fikk start på snekka 2 min etter hekksjøidioten. Hadde jeg hatt mere power bak på hekken til båten min, hadde jeg kjørt etter han!

 

Værste av alt, så kjørte han i 20-25 knop forbi skiltet med "5 knop".

Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester

Eberspächer D3LCC

Link to post
Share on other sites

Så må jo Mouche også flytte til utlandet om han ikke skal bli Tollet + momset ihjel.

 

Prisdiskusjoner tør jeg ikke ta her inne, da det erfaringsmessig kan få uanede effekter :giggle:

 

Hva berører toll og moms, Mouche er da nesten blitt halvt greker så der tror jeg ikke det blir noen problemer :giggle:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Hadde jeg hatt mere power bak på hekken til båten min, hadde jeg kjørt etter han!

 

Værste av alt, så kjørte han i 20-25 knop forbi skiltet med "5 knop".

 

Det med power kan være svært så viktig og nødvendig, er du sikker på at det ikke var en pinnebåt merket katamaran som fløy forbi :giggle:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Når vi nå har en slik fin Antihekksjøgeneraltråd!! vil jeg benytte anledningen til å stille dere hekksjøloosere et lite spørsmål! da jeg antar at dere følger denne tråden med stor glede over all utriveligheten dere skaper for normale folk på sjøen? Hvorfor finner dere så stor glede i å plage andre?

 

Er det trang til å vise dere ovenfor folk i med mindre båter, eller for å kompensere for deres lave selvtillit?

 

foreksempel, så traff jeg en av dere for ca en måned siden i vefsn fjorden, jeg kjørte utover og du lå bak meg, kom forbi meg for så å kjøre i ring rundt meg tilbake igjen!! hva får man ut av slik oppførsel? følge etter en liten båt for å prøve å velte den?? etter min mening så grenser dette til det kriminelle! og om du skulle være her på forumet så vet jeg akkurat hvor du har båten din og jeg tror jeg skal ta en liten prat med båtforeninga om oppførselen din!

KNS MEDLEM

Link to post
Share on other sites

Dersom det var vefsn fjorden var det nok en Fairline du råket ut for :flag:

 

Siden det var et seriøst spørsmål så tror jeg vi kan enes om alle sammen at noen rett og slett ikke burde hatt båt. Av den årsak burde det bli praktisk opplæring i tillegg til båtfører prøven. Der tror jeg problemet ligger.

Redigert av Contraband (see edit history)

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Mouche er da nesten blitt halvt greker så der tror jeg ikke det blir noen problemer :giggle:

 

Nja, vet ikke det, men prøver å finne ut litt mere om skattefordeler, og ulemper, med å være mest her, eller der, og det er ikke helt til å bli klok på da det er mye endringer på gang (og gjennomført) både her og der.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Mouche er da nesten blitt halvt greker, så der tror jeg ikke det blir noen problemer :giggle:

Akurat. Ja, det er ofte gresk det han kommer med. Så da er det oppklart :tongue::giggle:

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Dersom det var vefsn fjorden var det nok en Fairline du råket ut for :flag:Siden det var et seriøst spørsmål så tror jeg vi kan enes om alle sammen at noen rett og slett ikke burde hatt båt. Av den årsak burde det bli praktisk opplæring i tillegg til båtfører prøven. Der tror jeg problemet ligger.

 

Enig med deg til en viss grad, det burde være praktisk opplæring når man kommer over en viss størrelse på båt og motor.

 

båtfører prøve og en masse annet fordyrende opplæring for en jolle på 8 ft og 4 hk, er jeg ikke fullt så begeistret for om det skulle bli aktuelt.

KNS MEDLEM

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...