Sleipner93 Svart 18.September.2008 Link til dette innlegget Svart 18.September.2008 (redigert) Den ene bjelken på bildet så nå ihvertfall ikke så god ut! Bra arbeid mills kaviar, jeg ville ha beiset platene før lakk. Syns det passer best. Lykke til videre, jeg følger med! (Husk og oppdatere oss og legge ut bilder, er noe av det kjekkeste på BP alle disse oppussingsloggene syns jeg! ) Redigert 18.September.2008 av Sleipner93 (see edit history) Link to post
Toivo Svart 18.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.September.2008 Nå skjedde det litt her ja:) tenker jeg tar og beiser det, siden det som var der fra før var beiset. Angående bakken så var den pill råtten, gikk så vidt an å gå på den. Må bytte midtfisken også, skal bort til Steinar på Sandøy båtbyggeri imorgen og så kappet den til. Har idag fått skrapet enda litt til på skroget og har ca en bordgang til sammen igjen og skrape. i tillegg har jeg pusset ned motorlokket og fått oljet dette med clipper 1. Ble veldig fornøyd med resultatet på denne, er faktisk ikke sikker på om jeg skal lakke den, noe jeg hadde planlagt fra begynnelsen. tenker jeg går for matt innredning og bland vindskjerm, bakker og skrog. Dagens spørsmål: Det går vel greit og bare olje selv om man har beiset mahognyen? eller må man lakke/bruke type clipper2 eller D2, for å gi den beskyttelse? Her er et elendig bilde av motorlokket, men finishen ble overaskende bra til ikke å være lakket! Med båtførerbevis Mitt båtprosjekt TOIVO Link to post
Teisten-Øyna Svart 20.September.2008 Link til dette innlegget Svart 20.September.2008 har du fått satt i marnaen Link to post
Toivo Svart 21.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2008 Nei, det har jeg ikke fått gjort enda, den står et stykke unda der jeg skal ha den om sommeren, så jeg tar det til våren. Det har tidligere stått en R2 i den så motorfestene er litt for smale, så jeg må gjøre litt om på det.. Med båtførerbevis Mitt båtprosjekt TOIVO Link to post
Toivo Svart 28.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.September.2008 Hei, en stund siden jeg har oppdatert her, men jeg jobber hver dag på båten selv om jeg ikke gjør de store fremskrittene så går det fremover:) Er nå igang med litt lakking av motorlokk, rorkult, skottvegg, skottdør, flaggstang og en del av vindskjermen. håper på å pusse ferdig resten av vindskjermen til uka, det får bli ukas mål, deretter olje, beise og lakke denne. Må si meg fornøyd med mahognylakken jeg har valgt, det er west system sin, lysekte beis som gir en "riktig" glød etter min smak, ikke for rød. Bilder har jeg ikke fått tatt så mye av, men de kommer nok etterhvert. Har også fått dekket over og klargjort den andre sjekta for vinteren idag. Med båtførerbevis Mitt båtprosjekt TOIVO Link to post
Toivo Svart 29.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.September.2008 Har endelig fått tatt litt bilder her nå. idag har jeg pusset ned vindskjermen på styrbord side, og oljet et par strøk. imogen blir det litt mere oljing og så skal den beises Med båtførerbevis Mitt båtprosjekt TOIVO Link to post
Wasco Svart 29.September.2008 Link til dette innlegget Svart 29.September.2008 Dette er jo bare lekkert.... Varmer langt inn i min trebåtentusiastiske sjel, og sprer lys og varme over en kald og regntung høstkveld her på vestlandet... Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Teisten-Øyna Svart 30.September.2008 Link til dette innlegget Svart 30.September.2008 Dette blir jo kjempebra stå på mills kaviar har du noen gammle motorer du vil bli kvitt? Link to post
Toivo Svart 30.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2008 Når det gjelder motorer er det vel heller motsatt. er på utkikk etter gamle motorer som folk vil bli kvitt:) Med båtførerbevis Mitt båtprosjekt TOIVO Link to post
Teisten-Øyna Svart 30.September.2008 Link til dette innlegget Svart 30.September.2008 kjenner du noen som vil bli kvitt en gammel snekke motor men helst marna bensin er på jakt etter den store slageren 8.11 og 16-24 jeg har jo en loddebåt så hvis det skulle skje noe med sabben.så vil jeg ha en gammel marna mvh trekoggen Link to post
Toivo Svart 30.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2008 hei, kommer ikke på noe nå. den eneste 8-11 jeg vet om er den jeg skal ha i min... men det er bare å følge med på finn så dukker det ofte opp noe. Med båtførerbevis Mitt båtprosjekt TOIVO Link to post
Teisten-Øyna Svart 30.September.2008 Link til dette innlegget Svart 30.September.2008 vet du om noen gode båt motor sider som selger gamle snekke motorer Link to post
Teisten-Øyna Svart 30.September.2008 Link til dette innlegget Svart 30.September.2008 hei vet du om noen gode sider som selges gamle snekkemotorer Link to post
Toivo Svart 30.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2008 hei igjen, finn er en god side som de fleste som skal selge motorer bruker, men du kan jo sjekke på tinde.no zett.no. hvor i landet bor du? er en som heter Ivar Breiung på vegårdshei som har alt av marnadeler og motorer Med båtførerbevis Mitt båtprosjekt TOIVO Link to post
Wasco Svart 30.September.2008 Link til dette innlegget Svart 30.September.2008 Hei.... Vet du om denne Ivar Breiung har noe nettside? Er selv den stolte eier av en Marna Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Toivo Svart 30.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2008 han har nok ikke hjemmeside nei, du kan finne nr hans på telefonkatalogen.no.. tror det er liv i han enda:) Med båtførerbevis Mitt båtprosjekt TOIVO Link to post
Sleipner93 Svart 30.September.2008 Link til dette innlegget Svart 30.September.2008 Dette blir jo riktig så bra Mills Kaviar!! Gleder meg til fortsettelsen! Link to post
Toivo Svart 30.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2008 til informasjon så har jeg nå endret nicknavn, tenkte det var bedre med det ekte navnet istade for mills kaviar:P Med båtførerbevis Mitt båtprosjekt TOIVO Link to post
Wasco Svart 30.September.2008 Link til dette innlegget Svart 30.September.2008 Ja, jeg stussa litt på "mills kaviar" navnet - tenkte at du kanskje var sponsa av Mills Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Toivo Svart 30.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2008 hehe, neida. men hater kaviar:) Med båtførerbevis Mitt båtprosjekt TOIVO Link to post
Sleipner93 Svart 30.September.2008 Link til dette innlegget Svart 30.September.2008 Jeg som trodde det var stikk motsatt, at du likte Kaviar veldig godt.. Kjempepålegg det. Helt oppå hvitost.. Link to post
Teisten-Øyna Svart 30.September.2008 Link til dette innlegget Svart 30.September.2008 Hei jeg bor i flekkefjord Link to post
Toivo Svart 30.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2008 hmm, da er det et stykke unda ja... men du kan jo ringe han. Med båtførerbevis Mitt båtprosjekt TOIVO Link to post
Wasco Svart 30.September.2008 Link til dette innlegget Svart 30.September.2008 Jeg som trodde det var stikk motsatt, at du likte Kaviar veldig godt.. Kjempepålegg det. Helt oppå hvitost.. Det aller beste er knekkebrød med kald pottet, purre og KAVIAR.... ...men nå har jeg en følese av at vi beveger oss litt bort fra emne for denne tråden....sorry.... Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Toivo Svart 30.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2008 hehe, går greit det: jobber fortsatt daglig på båten, idag har jeg beiset dolbordet og lakket skottdøra en gang til:) har begynt å bruke gjøko sin båtlakk 90 istede for ravilakk. ble så irritert på at det ble klumper i lakken hele tiden. gjøkoen er helt klumpefri og flyter godt ut, bygger godt per lag, men det gjenstår å se hvor lenge den holder i bruk:) Med båtførerbevis Mitt båtprosjekt TOIVO Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn