Jump to content

Prosjekt: Ny trebåt i samlingen/worklogg


Toivo

Recommended Posts

Den ene bjelken på bildet så nå ihvertfall ikke så god ut!

 

Bra arbeid mills kaviar, jeg ville ha beiset platene før lakk. Syns det passer best.

 

Lykke til videre, jeg følger med! (Husk og oppdatere oss og legge ut bilder, er noe av det kjekkeste på BP alle disse oppussingsloggene syns jeg! )

Redigert av Sleipner93 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Nå skjedde det litt her ja:) tenker jeg tar og beiser det, siden det som var der fra før var beiset.

Angående bakken så var den pill råtten, gikk så vidt an å gå på den. Må bytte midtfisken også, skal bort til Steinar på Sandøy båtbyggeri imorgen og så kappet den til.

Har idag fått skrapet enda litt til på skroget og har ca en bordgang til sammen igjen og skrape. i tillegg har jeg pusset ned motorlokket og fått oljet dette med clipper 1. Ble veldig fornøyd med resultatet på denne, er faktisk ikke sikker på om jeg skal lakke den, noe jeg hadde planlagt fra begynnelsen. tenker jeg går for matt innredning og bland vindskjerm, bakker og skrog.

 

Dagens spørsmål:

Det går vel greit og bare olje selv om man har beiset mahognyen? eller må man lakke/bruke type clipper2 eller D2, for å gi den beskyttelse?

 

Her er et elendig bilde av motorlokket, men finishen ble overaskende bra til ikke å være lakket!

motorlokk2.jpg

Med båtførerbevis

Mitt båtprosjekt TOIVO

Link to post
Share on other sites

Hei, en stund siden jeg har oppdatert her, men jeg jobber hver dag på båten selv om jeg ikke gjør de store fremskrittene så går det fremover:)

Er nå igang med litt lakking av motorlokk, rorkult, skottvegg, skottdør, flaggstang :flag: og en del av vindskjermen. håper på å pusse ferdig resten av vindskjermen til uka, det får bli ukas mål, deretter olje, beise og lakke denne. Må si meg fornøyd med mahognylakken jeg har valgt, det er west system sin, lysekte beis som gir en "riktig" glød etter min smak, ikke for rød.

Bilder har jeg ikke fått tatt så mye av, men de kommer nok etterhvert.

Har også fått dekket over og klargjort den andre sjekta for vinteren idag.

Med båtførerbevis

Mitt båtprosjekt TOIVO

Link to post
Share on other sites

hehe, går greit det: :smiley: jobber fortsatt daglig på båten, idag har jeg beiset dolbordet og lakket skottdøra en gang til:) har begynt å bruke gjøko sin båtlakk 90 istede for ravilakk. ble så irritert på at det ble klumper i lakken hele tiden. gjøkoen er helt klumpefri og flyter godt ut, bygger godt per lag, men det gjenstår å se hvor lenge den holder i bruk:)

Med båtførerbevis

Mitt båtprosjekt TOIVO

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...