Jump to content

Grinete hytteeiere


Ribtjenester

Recommended Posts

 

:lol::cheers:

Redigert av Daffy (see edit history)

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

en båtplass er sammenlignbart , og jeg ville aldri blitt det minste irritert hvis noen hadde "tyvlånt" min plass , tauer og fendre , mens jeg var på ferie. kommer jeg hjem fra ferie og finner en liggende på min plass på mine tau. hadde det vært helt greit hvis eieren var i båten og ville flytte seg .

 

Det er jo flott, men er nok redd for at du er i mindretall.

Link to post
Share on other sites

Det er nok ikke uten grunn at svenskekysten er populær. Her har ikke rike og nyrike fått boltre seg i den grad de gjør mange steder i Norge. Vennligsinnet folk som ønsker deg velkommen enten du er gående, kjørende eller kommer i båt. Man får inntrykk at man en gjest. Stiene svinger seg mellom husene og går nesten helt oppe på terrassene. noen ganger Stiene har tatt fornavnet til en eller annen som har bodd på stedet Folk sitter ute og trives med at det er folk i gatene, på stiene og i hagene . Man ser det ikke som en plage at allmenheten tar del i det trivelige miljøet langs sjøen og man kan trygt ta seg en pust på en krakk uten man først må spørre noen om lov.

 

Her er den norske versjonen

 

http://www.f-b.no/article/20070816/NYHET/7...31/1002/AKTUELT

 

Her ente stien inne på tunet og vi stoppet opp. En trivelig svenske ropte . Varsågod stig på... Ingen gjerder skilt eller annen styggedom

 

p7270334ds6.jpg

 

p8010458zz6.jpg

Link to post
Share on other sites

Vennligsinnet folk som ønsker deg velkommen enten du er gående, kjørende eller kommer i båt. Man får inntrykk at man en gjest. Stiene svinger seg mellom husene og går nesten helt oppe på terrassene. noen ganger Stiene har tatt fornavnet til en eller annen som har bodd på s

 

Du burde kanske ta deg en tur langs kysten av Norge selv da, i steden for å dømme etter avisoverskrifter. Du finner en mengde små husklynger og idyller der "stien slynger seg mellom husene" i Norge også, en og annen hyggelig fastboende eller ferierende nordmann finnes vel også. Spør du pent får du sikkert lov til både å låne bøye og brygge. Eller nei.... hold deg til Sverige du. :wink:

Link to post
Share on other sites

Hvis alle som deler Havgaapets meninger om mye og mangt hadde dratt til Sverige alle sammen hadde vi nok løst mange ting :lol::wflag:

 

Hvor tror du båtfolk fra østlandet ferierer Honduras ?

 

De reiser i horder til Strømstad, Koster , Grebbestad, Smøgen osv. Det er norske flagg overalt. Hva kan det komme av ?

Link to post
Share on other sites

Hvor tror du båtfolk fra østlandet ferierer Honduras ?

De reiser i horder til Strømstad, Koster , Grebbestad, Smøgen osv. Det er norske flagg overalt. Hva kan det komme av ?

 

Det er vel fordi alle bøyene i Sverige er til fri bruk, mens bøyene i Norge voktes av rike hyttebaroner der de ferierer bak sine høye gjerder :lol:

Link to post
Share on other sites

Jippi. Her er det jammen mange gamle grinebitere.

 

Jeg har en veldig attraktiv båtplass i Oslo (som jeg ikke har noen båt liggende på), og det ligger båter der stadig vekk. Jeg synes det er hyggelig at noe som er mitt kan glede andre. Noen ganger må jeg ligge og putre litt for å få plassen tilbake, men det tåler jeg. Men de må holde seg ved båten, akkurat som ved en bøye!

 

Jeg har fem eiendommer, hvorav to har strand og en er på 150 mål i et attraktivt kultur/turområde. Klarer dette uten å krangle med folk, og jeg er kapitalist...

 

Men så er jeg også en kar som holder opp dører for kvinner, og stopper for fotgjengere i trafikken.

 

Hvis det var noe tak i dere bøyevoktere, så setter dere opp et skilt, f.eks. "Båter under 3 tonn kan gjerne låne bøya vår."

 

Kanskje dere sakte men sikkert kunne få vekk imaget av kranglete og paranoide hytteeiere.

Link to post
Share on other sites

Jeg har fem eiendommer, hvorav to har strand og en er på 150 mål i et attraktivt kultur/turområde. Klarer dette uten å krangle med folk, og jeg er kapitalist...

Hvis det var noe tak i dere bøyevoktere, så setter dere opp et skilt, f.eks. "Båter under 3 tonn kan gjerne låne bøya vår."

 

:lol: Regner med at du har satt opp skilt på dine 2 strandeiendommer. Sikkert mange BP medlemmer som kunne tenke seg å benytte tilbudet. Mange venter sikkert på nærmere stedsangivelse. :flag::cheers:

Link to post
Share on other sites

Selv om å bruke andres bøye og andres brygge tydeligvis er to forskjellige ting for de fleste her så er det faktisk ikke så fremmed for medlemmer her og også bruke andres brygge.

Leste en tråd om hunder i båt og det var slettens ikke uvanlig å legge til private brygger for å ta seg en luftetur med hunden.

Så om en bare klarer å lage seg gode nok argumenter så er tydeligvis det meste greit for noen.

Link to post
Share on other sites

Leste en tråd om hunder i båt og det var slettens ikke uvanlig å legge til private brygger for å ta seg en luftetur med hunden.

Så om en bare klarer å lage seg gode nok argumenter så er tydeligvis det meste greit for noen.

 

Vel, når hyttene ligger tett som haggel og hunden må gjøre sitt fornødne må vel hytteeierene ha en moralsk plikt til å hjelpe. Jeg vil absolutt foretrekke at hundene driter på hytteeiendommene og ikke i badevannet mitt. Morgenbadet blir ikke det samme... l

Redigert av havgaaaaapet (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#
<klippet>

 

Jeg har fem eiendommer, hvorav to har strand og en er på 150 mål i et attraktivt kultur/turområde. Klarer dette uten å krangle med folk, og jeg er kapitalist...

 

<klippet>

 

All honnør til deg for dine holdninger. Når fornuft møter fornuft så går det greit, og alt fungerer til det beste for alle :smiley:

Link to post
Share on other sites

Jippi. Her er det jammen mange gamle grinebitere.

 

Jeg har en veldig attraktiv båtplass i Oslo (som jeg ikke har noen båt liggende på), og det ligger båter der stadig vekk. Jeg synes det er hyggelig at noe som er mitt kan glede andre. Noen ganger må jeg ligge og putre litt for å få plassen tilbake, men det tåler jeg.

 

 

Hvis du ikke har båt på plassen din, hva er det du ligger utenfor og putrer og venter på da da???


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

27 knop: For all del, dette er et diskusjonsforum, men det skal også være seriøst diskusjonsforum.

 

Daffy: Vet ikke hva du anser som useriøst her confused.gif

 

Les sitatene mine i innlegg 97 en gang til, det er det jeg mener er useriøst. Les også hele innlegget mitt en gang til.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...