Careka Svart 6.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 Man kan jo kjøpe seg Seilplanner, den viser jo vei. men styringa, må man vel klare selv. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Jawik Svart 6.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 (redigert) Ikke for å ta gleden fra dere, men nå synes jeg vi skal gi nives alias stotnokIII (han glemte ® i navnet) applaus og som kom inn som #36 av oss alle. BESTE NORDMANN :flag: :flag: ble nives og som er medlem av BP. Han har imponert meg i store mengder siden han startet - som grønskolling - i Miami / Kingstown race og seilte rundt på sydsiden av Cuba mens så og si samtlige andre dro på nordsiden. Han kom seg i mål likevel på en anstendig måte med bra plassering. Redigert 6.Oktober.2008 av jawik (see edit history) Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Hoppsann Svart 6.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 Er det noen som kjenner til software som beregner beste rutevalg i en regatta, gitt vindretning og styrke? En slags VMG kalkulator.Ellers ligger det vel an til storsirkelnavigasjon neste gang. Noe slikt "www.SailRouter.com" ? Sitér dette innlegget Link to post
oddgeir Svart 6.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 (redigert) Man kan jo kjøpe seg Seilplanner, den viser jo vei. men styringa, må man vel klare selv. Er dette programmet utviklet av de samme folka som står bak sailonline? Er det brukt i regattamiljøet? Redigert 6.Oktober.2008 av oddgeir (see edit history) Sitér dette innlegget "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post
SamH Svart 6.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 Gratulerer !! Men neste gang nives, neste gang.. Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 6.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 (redigert) Vist det er dette dere har i tankene Sailplanner er det samme gruppe. Kommersielt produkt. Hører rykter om at noen anvender dette, ja. Redigert 6.Oktober.2008 av jawik (see edit history) Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Jawik Svart 6.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 Du er en hard nøtt å passere, Sam Skjedde noe med deg også ved første runding - feil kurs ? Jeg fikk utslag på grunn av at katta kom jumpende og traff tastaturet og jeg grep tak i den og returnerte den til kona og hun også fikk problemer. Men du hadde jo ikke katta vår hos deg. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
nives Svart 6.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 Takk Jawik Hadde nok ikkje gått så bra, Hadde eg måttet dra i mange tau,og leve på skakke. Denne gangen skyldes det .i store trekk, fallvinder som ommøblerte på veranda etc, og gjorde at eg måtte opp om natta. ( Fikk tenning da eg såg eg lå bra ann.) Når en først lå bra ann, er det lettere å ape etter de forran, De fleste eg passerte lå nok å sov. Det gjorde at eg følgte endel gjennom natta. Første gang gikk eg sør om Cuba PGA Værmeldinger om mere vind. Stemte ikkje heilt. Så vidt eg kunne opservere var det mange deltakere som var temmelig aktive gjennom natta Tror det var mange som hadde Copilot. Ser det har vert diskutert tidligere. om å gi Passord til andre, slik at de kan justere tidspunkt for planlagte kursendringer under seilasen, da en ikke kan sitte hele tiden. kansje noe å tenke på ved kystregattaer. Må si det kan bli et vanedannende spill, kansje spesielt siden det er endel deltagere, som en "kjenner" gjennom BP. Sitér dette innlegget Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater. I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone. – H. L. Mencken Link to post
SamH Svart 6.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 Første runding, må du dra fram allt ... Men, la over litt tidlig, hun med det onde øyet sto i etasjen over og var ikke videre lykkelig. Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 6.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 :lol: Dødens alvor dette, vet du. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Jawik Svart 6.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 Nives skal vel ikke starte i neste race :headbang: Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
nives Svart 6.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 Om eg er på jobb, har eg ingen tilgang, så 14 dg på forrhandslagte kurser kan bli tøft;) Sitér dette innlegget Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater. I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone. – H. L. Mencken Link to post
Jawik Svart 6.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 (redigert) Du må nok regne med 25 dager før Cape Town. Blir behagelige strekk med autopilot når en først er ute av middeldammen. Selv reiser vi langs landeveien og blir på farten for det meste av måneden. Få deg en god plass før runding av bøyen der ute. Mesteparten avgjøres deretter. Redigert 6.Oktober.2008 av jawik (see edit history) Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 6.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 (redigert) Tror det var mange som hadde Copilot. Ser det har vert diskutert tidligere. om å gi Passord til andre, .. Vi snakket jo om det, og jeg ser på chat'en at noen hadde ordnet dette seg imellom parvis, men vi har vel ingen 'ordning' ennå? Tanken er ikke 'å seile for andre', men vi kan jo få hverandre av grunner og på riktig side av merker & sånn dersom noen ikke skulle være på nett? (fikk angst av å se Sam dundre rett i fjellveggen fra en meget god plassering ved siste runding...). Kan ikke f.eks Sam eller VannTro (regner med at dere to har best oversikt) sende et felles passord p IM til alle. De som vil være med på ordningen bytter til dette passordet og melder fra her om at de er med i co-skipper ordningen? Redigert 6.Oktober.2008 av surprise (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
Careka Svart 6.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 Eg e me........... Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
oddgeir Svart 6.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 Ser at Gunga Din er påmeldt. Skal han være med på det norske laget tro? Sitér dette innlegget "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post
Gunga Din Svart 6.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 såg att du passerte akter om meg oddgeir..... jeg melde meg på i morse....er det lag oxo??? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Careka Svart 6.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 Selvsakt skal Gunga være med, dette er jo et BP lag. (hvis han vil da) Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Gunga Din Svart 6.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 Ok da...men jeg blir sikkert en bremseklots....LYS 1,09 12ton i 37fotare Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
oddgeir Svart 6.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 Vi seiler samme type båt alle sammen. VO70. Forholdsvis rask båt. I alle fall sammenlignet med min. Sitér dette innlegget "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post
Gunga Din Svart 6.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 tycker den virker trög...bare 4,8 knop.... slö besettning antar jeg Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
SamH Svart 6.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 Vi har maks denne sommeren på 7.6, var egentlig fartsopplevelse nok det .. Vil du med på kartet på area51 Gunga Din? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 6.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 Vil du med på kartet på area51 Gunga Din? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Rolf Svart 6.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 Heisann. Som fersk seilbåteier måtte jeg bare regisatrere meg, NOR_Kosor er båtnavnet (brukernavnet). Kan du Sam få meg med på kartet ditt? Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
SamH Svart 6.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 Dere er med begge to, og Rolf: gratulerer med ordentlig båt ! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.