Jawik Svart 6.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 Hei Sam. Litt OT. Har lurt litt på Canaima. Er den omtalt her få forumet - bilder ? Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Gunga Din Svart 6.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 kan ikke se meg på Area51 e det noe jeg skall göre? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
SamH Svart 6.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 (redigert) Litt her om båten her, jeg vet fremdeles ikke så veldig mye mer .. https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=31340 Båten har sannsynligis ikke seilt siden begynnelsen av 90 tallet, rigga med ny mast i våres og prøver meg fram for å finne ut hvordan ting har vært. Jeg har mest erfaring med gaffel og råseil, så en tidlig marconi :) kutter rigg er defintivt utfordrende. Redigert 6.Oktober.2008 av SamH (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 6.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 (redigert) GD: Har du registrert deg for race i SOL ? Første race. Listen på area51 er linket til dette fra SOL. Redigert 6.Oktober.2008 av jawik (see edit history) Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
SamH Svart 6.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 (redigert) dobbelposting Redigert 6.Oktober.2008 av SamH (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 6.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 GD:Har du registrert deg for race i SOL ? Første race. Listen på area51 er linket til dette fra SOL. jepp med start 11 Okt...det er vel bare lite övning..just nu? THX SamH....nu e jeg med på kartet Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Jawik Svart 6.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 (redigert) Det var altså den dama du etterlyste. Vakker er for enkle ord å bruke. Stokk litt av det tredje bildet ditt. Så ut som hun lå oppe i fjæra. Fant du noe historie over henne. Jeg fant mye om vår SEBI via svensk museum. Sant at dette øker affeksjonsverdien til slike båter, men jeg ville nok aldri lagt denne ut på marked. Redigert 6.Oktober.2008 av jawik (see edit history) Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Gunga Din Svart 6.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 Fin Dam...SamH har du lagt på litt ekstra kjölvikt? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
SamH Svart 6.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 Det er støpt på på begge sider, vi regnet basert på volum sånn ca at det ligger rundt 6 tonn dernede. Hun er ikke hyggelig uten mast .. Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 6.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 Tremast også. Vår også, og med bom på 6 meter gir dette fraspark. Vurderer å putte på baugspryd på SEBI til sommeren, men må først få henne utpå igjen. 2 år på land med ombygging på grunn av konas handikapp. Men denne siden blir feil til OT. Vi får gå tilbake til den du henviste til for mer diskusjon over gamle damer... Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
VannTro Svart 6.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 Jeg registrerer at interessen for SOL er såpass stor at mange av oss trener til den store strekken Alicante-Cape Town alt. Det er vel flere enn meg som har lyst til å finjustere for Midelhavet, kanskje til og med rekke ut i Atlanteren for å teste litt skikkelig vind på denne VO70`n Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
m95 Svart 6.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 Det er flott å se sånne gamle fine linjer og at de blir tatt vare på. Kommer du greit under brua Skien med den masta. Har selv seilt Ajolle regattaer på Heddalsvannet i stort aktivt seilmiljø den gang for ca 40 år siden. Seiling blir bare gøyere med åra Sitér dette innlegget Link to post
SamH Svart 6.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 Luftspennene er lavere enn bruene .. Vi har målt elstrøm bru med laser til 16.45, ved vannstand 5,2m.( NVE målestasjon : http://jarle.nve.no/h/hd/plotreal/H/0016.0...000/index.html) Masta er 16.25 høy, Oppover elva subber jeg elvebredden så tett som jeg tør for å passere der hvor luftspennet er høyest, det er spennende og det kan være mye strøm i tillegg.. Foøvrig er det seilforening på gang igjen på Heddalsvannet, med optimister. Under samme bua som før :) Sitér dette innlegget Link to post
SamH Svart 6.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 Da er det passord på chaten, brukernavnet er sol båtnavn, case_sensitivt. Passord på IM og jungeltelegraf, samme på alle foreløpig. jeg har også fått til track på båtene, tror jeg .. Sitér dette innlegget Link to post
moosewine Svart 6.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 Når starter neste race? Sitér dette innlegget . Link to post
Capella Svart 6.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 Nå finner jeg ikke min båt igjen på chaten.. Sitér dette innlegget Link to post
oddgeir Svart 6.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 Har du sjekket bunnventilen? Sitér dette innlegget "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post
Capella Svart 6.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 ,, er der igjen nå.. Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 6.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 Nå finner jeg ikke min båt igjen... Her et sted... Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
SamH Svart 7.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2008 Surprise foreslår i chatten å bruke area51 passordet som kompispassord på sol ? Sitér dette innlegget Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 7.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2008 Jeg har allerede bytta passord på SOL (som Sam nevner ovenfor her), og tillater herved alle å dra meg av grunn eller rette opp hårreisende feilnavigeringer. Finseilinga skal jeg ta meg av selv Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
SamH Svart 7.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2008 Om jeg skulle legge til waypoints og alarmer på area51, hvordan skulle varslingen fungere ? popup? mail? eller SMS? (sms koster pæng, og vi må finne på en betalingsløsning ..) Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 7.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2008 Mail er vel greit? De fleste av dagens mobiltlf takler jo epost Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Jawik Svart 7.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2008 Har area51 fått passord for Chatten ? Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
SamH Svart 7.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2008 Jepp, og du har en IM :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.