Sleipner93 Svart 21.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2008 Tror ikke jakka er helt vanntett men... Seilaren likte ikke jakken ihvertfall.. Link to post
Hilmar 2 Svart 21.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2008 Var ikke noe sjokk at det sto Sabb på din. da må dere se jakka mi også!! Måtte selvsagt være i arbeid ta bildet ble tatt men hadde jo ganske sjefsjobb Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Diesel248 Svart 21.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2008 Nei, sjokk er det ikkje. Det er kjekt å ha slike arbeids jakker. Og litt kvalitets reklame kan jo vere tøft Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
Seilaren Svart 21.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2008 Seilaren likte ikke jakken ihvertfall.. I en såpass stor by som vi bor i er det naturlig å bli litt skeptisk når det kommer selvlysende personer syklende med korgen full av fastnøkkler og skrujern (Ok, så sykler jeg også rundt med værtøy i korgen..) Men for all del, jeg liker folk som skiller seg ut fra massen. Jeg lever jo etter den troen selv... God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Toivo Svart 21.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2008 (redigert) veldig og folk ble hengt opp i den jakka da Redigert 21.Oktober.2008 av Lars Nicolay (see edit history) Med båtførerbevis Mitt båtprosjekt TOIVO Link to post
Sleipner93 Svart 21.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2008 I en såpass stor by som vi bor i er det naturlig å bli litt skeptisk når det kommer selvlysende personer syklende med korgen full av fastnøkkler og skrujern (Ok, så sykler jeg også rundt med værtøy i korgen..) Men for all del, jeg liker folk som skiller seg ut fra massen. Jeg lever jo etter den troen selv... Haha, viktig og ha med verktøy vet du... :lol: Forøvrig er det bare morsomt og skille seg ut! Ja ble jo en heftig diskusjon om jakken her. Men herved tar vi heller for oss det tråden skal handle om! Link to post
SF Svart 24.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2008 (redigert) Har du fått deg motor til MS Kira Sleipner93? Dette burde vell være et bra prosjekt for deg. El start og greier Hentes på Austrått i Sandnes. http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...ll&tot=null Redigert 24.Oktober.2008 av SF (see edit history) 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Sleipner93 Svart 24.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2008 (redigert) Se her ja! Jeg har riktignok motor får båten, en 10hk Sabb.. Men dette kunne jo være et kjekt prosjekt og ha i garasjen for og pusse opp. Mye av delen er vel også like slik at jeg kanskje kunne brukt noen deler fra denne.. Takk for tipset! Redigert 24.Oktober.2008 av Sleipner93 (see edit history) Link to post
Diesel248 Svart 25.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2008 (redigert) Eg tenker att den motoren på bildet er ein 6-8hk SABB (god motor) Alle SABB er jo gode Redigert 25.Oktober.2008 av Diesel248 (see edit history) Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
Walter_S Svart 26.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2008 Du har nok rett, Diesel246 - tror også at det er en H-modell (8hk)... ...enkelt å se på at både svinghjulet er anderledes enn G-modellen sin og så har den tydeligvis trykksmøring - se på det svarte oljefilteret og oljetrykksmanometer foran. I tillegge er det den modellen med aller eldst lyddemper, den nesten helt runde typen. Topplokket over vippestellet med smørekoppen er også anderledes (mye høyere) enn på G-modellen. Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Diesel248 Svart 26.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2008 Ja, og det er fire svinghjuls muttre/bolter, samt att G modelen har høgare sylinder. H modellen har 90X90mm boring og slaglengde. Eg synest det er fine motorar, og det er den einaste SABB DIESEL en som eg ikkje har vert med. Skulle ha hatt ein slik.... Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
vivvi Svart 29.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2008 Tilbake til spanten din... Den bør du absolutt bytte, en knekt spant er et svakt punkt i skroget og kan være med å skape ytterliggere skader. Har selv byttet noen spanter nå og det er egentlig ikke så vanskelig som mange forestiller seg Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
Hilmar 2 Svart 29.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2008 Skulle ha hatt ein slik.... Har du Ikke Sabb disel motor?? Du prater jo bare om sabb hele tiden så trudde jo det Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Diesel248 Svart 30.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2008 (redigert) He,he Sant nok, men vi har ikkje H modellen. Vi har 2G og 2H og ein 5-9 Redigert 30.Oktober.2008 av Diesel248 (see edit history) Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
Sleipner93 Svart 12.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.November.2008 Har vært heller lite framgang med prosjektet i det siste. Har for det meste arbeidet med Sabben men jeg har enda ikke fått delene fra Sabb. Derimot har vi smått begynt og sette opp stilas rundt båten. Dette skal det da bli et presenningshus av etterhvert og vi får også løftet motoren som står i ut ved hjelp av dette! Håper på og få gjordt noe i helga om været tillater det! Link to post
plimsoll Svart 12.November.2008 Link til dette innlegget Svart 12.November.2008 Bare du får tak over hodet, kommer nok inspirasjonen etter. Vi får ta en omgang på materiallageret mitt når jeg kommer hjem fra havet. Tom Link to post
Sleipner93 Svart 12.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.November.2008 Inspirasjonen er der nok men har ikke vært så mye og gjøre før jeg for tak over hodet.. Det første jeg skal gjøre er og spyle rent innvendig.. Men jeg vil helst ha ut motoren før jeg begynner med dette.. Neste gang jeg skal gjøre rent blir det vel forhåpentligvis støvsuger! For og gjøre rent må jeg vel regne med og gjøre noen ganger.. Får få me kompisene mine og piske dem til og gjøre rent.. :lol: Link to post
Hilmar 2 Svart 12.November.2008 Link til dette innlegget Svart 12.November.2008 Bruke du vanlig stilas til presenings stativ? hvordan går det hvis du får 20 cm "slaps og sørpe på det? Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Seilaren Svart 12.November.2008 Link til dette innlegget Svart 12.November.2008 Snø er fremmedord i Stavanger... Nattefrost og haggel er det nærmeste vi kommer... God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Hilmar 2 Svart 12.November.2008 Link til dette innlegget Svart 12.November.2008 Men slaps og sørpe er vel ikke noget fremmedord Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Seilaren Svart 12.November.2008 Link til dette innlegget Svart 12.November.2008 Egentlig ikke. Men det er aldri mer en noen få cm som ligger maks et par dager..... God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Sleipner93 Svart 12.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.November.2008 Tja, skal ha to 3x8 eller 2x6 langsgående oppå stilaset. Disse vil stikke litt lenger enn stilaset (stilaset skal forlenges litt). Deretter kan jeg snekre et skråtak var planen.. Som Seilaren sier pleier det ikke å komme så mye snø men det skal nok bli solid nok etterhvert.. Litt vanskelig og forklare, blir lettere og forstå etter hvert når jeg kommer med bilder av det.. Link to post
Hilmar 2 Svart 13.November.2008 Link til dette innlegget Svart 13.November.2008 Skjønner skjønner.... Blir det noe nytt styrhus i vinter?' Du vil jo innerst inne ha en Tresleper vel? Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Diesel248 Svart 13.November.2008 Link til dette innlegget Svart 13.November.2008 Du vil jo innerst inne ha en Tresleper vel? Ja med ein SABB motor har du mykje stryke til det! Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
Hilmar 2 Svart 14.November.2008 Link til dette innlegget Svart 14.November.2008 Det er mere fres i yanmaren vet du. slepper å skru den frakverandre 2 ganger for at den skal starte Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn