Roall Svart 23.November.2008 Del på Facebook Svart 23.November.2008 Bilen fra videoen er en Land Cruiser 80, blir i 4x4land som Australia og Afrika blant de fleste sett på som den beste 4x4 noensinne laget. Stille og komfortabel på landevei og med orginale 3x100% sperrer på akslinger og senterdiff så er terrengegenskapene ikke noe tema Tror ikke denne står tilbake for en Jeep Wrangler Unlimited Rubicon verken på utstyr eller driverk som tåler en atomkrig, i tillegg er den like komfortabel som en Grand Cherokee Kort sagt, en ulv i fåreklær.... Stemmer det, har vist en slik selv Sitér dette innlegget For tiden båtløs. Link to post Share on other sites More sharing options...
MT. Svart 23.November.2008 Del på Facebook Svart 23.November.2008 Om du sliter med å trekke opp båten, kan du hekte fra og kjøre frem noen meter. Så bruker du vinsjen på båthengeren til å trekke hengeren frem til bilen, og gjentar prosedyren til du er på tilstrekkelig flat mark. Husk å klosse bak hjul på både bil og henger... Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post Share on other sites More sharing options...
Suzuki Svart 23.November.2008 Del på Facebook Svart 23.November.2008 Moderatore; har du noengang forsøkt denne metoden ? Den er funnet på av noen som ALDRI I VERDEN har testet det selv. Vil umulig fungere annet enn på papiret. Å tro at man kan trekke en tilhenger, lastet med båt, opp en ujavn og ruglete båtutsettingsrampe med håndvinsjen som er beregnet på å trekke en båt nesten uten motstand inn på hengeren, er i beste fall optimistisk. I værste, og etter mitt syn mest riktige, er det rent idioti og fullstendig urealistisk. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 24.November.2008 Del på Facebook Svart 24.November.2008 Tror ikke denne står tilbake for en Jeep Wrangler Unlimited Rubicon verken på utstyr eller driverk som tåler en atomkrig, i tillegg er den like komfortabel som en Grand Cherokee Kort sagt, en ulv i fåreklær.... Stemmer det, har vist en slik selv Men spesiellt tøft utseende? Skeptisk Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 24.November.2008 Del på Facebook Svart 24.November.2008 De fine bildene mine ble visst borte så her er de på nytt Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
Fjordrafting Svart 24.November.2008 Del på Facebook Svart 24.November.2008 Ser det snakkes om spiralfjærer her, vel og bra det. Men når man virkelig skal lasteopp så er det luftfjærer som er tingen. Da justerer bilen seg inn igjen til normal høyde når du har startet, dette blir til bedre kjøreegenskaper på veien. Så jeg er fortsatt fornøyd med min gamle LR disco II, tiltråss for sine særegenheter. Blir nok noe i samme gate nestegang bilen vurderes bytta. E4r tross alt vant til LR sine særheter, så hvis man bytter så må man lære seg et helt nytt sett med særheter fra et annet merke. Sitér dette innlegget Har nå to yamaha F350 i drift på samme båt Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 24.November.2008 Del på Facebook Svart 24.November.2008 En bil uten særegenheter kan fort bli kjedelig. Derfor kjører jeg ikke en, men to Citroën. Det blir dobbelt så lite kjedelig Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
Suzuki Svart 24.November.2008 Del på Facebook Svart 24.November.2008 Livet er for kort for kjedelige PLASTbiler... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post Share on other sites More sharing options...
enter4u Svart 24.November.2008 Del på Facebook Svart 24.November.2008 1400 kg???? Holder massevis med en sein -76 Granada 2,0 da Eller for å være sikker på at det blir helt "safe"........en 1986 Hilux Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ivar Svart 24.November.2008 Del på Facebook Svart 24.November.2008 Om du sliter med å trekke opp båten, kan du hekte fra og kjøre frem noen meter. Så bruker du vinsjen på båthengeren til å trekke hengeren frem til bilen, og gjentar prosedyren til du er på tilstrekkelig flat mark. Har brukt denne metoden for å trekke tom henger ut av snøskavlen og fram til bilen. Funket greit nok til det... Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post Share on other sites More sharing options...
Roall Svart 24.November.2008 Del på Facebook Svart 24.November.2008 Men spesiellt tøft utseende? Skeptisk Har ikke kjøpt ting og tang fordi de er tøffe siden fjortisalderen Men den har vist "samme" motor som du har i båten din Livet er for kort for kjedelige PLASTbiler... smiley.gif Enig Sitér dette innlegget For tiden båtløs. Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 24.November.2008 Del på Facebook Svart 24.November.2008 Har ikke kjøpt ting og tang fordi de er tøffe siden fjortisalderen Men den har vist "samme" motor som du har i båten din Den du har på bildet er da tøff. Det er tøffere med tøffe ting enn utøffe ting, det er iallefall sikkert Om Jeep'en ikke hadde vært tøff så hadde jo ingen kjøpt den, for isåfall hadde man ikke hatt noe alibi for et så ufornuftig bilkjøp... Men samme motor.. tja fra samme fabrikk kanskje. Men 4 syl. 2,8 liter common rail mot 6 syl. 4,2 liter gammaldags dyse er ikke helt samme da men OK. Begge kan chippes Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
Kjetil1 Svart 24.November.2008 Del på Facebook Svart 24.November.2008 De fine bildene mine ble visst borte så her er de på nytt Når jeg ser slike bilder, står det klart for meg hvorfor man ikke bør redde amerikansk bilindustri... La den gå dukken. Kanskje det dukker noe smart og nytenkt opp igjen av "asken"... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 24.November.2008 Del på Facebook Svart 24.November.2008 Jaja smaken er som baken. Nå heter det jo "never change a winning team". Om 10-20 år er de fleste SUV'er glemt men Jeep Wrangler står igjen som et ikon som alltid. Litt kjedelig hvis alle biler ser ut som forvokste såpekopper, men hver sin smak Vil ikke si at amerikansk bilindustri direkte lider av mangel på nytenkning de senere år, men ikke alt bør rives opp med rota. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
bert Svart 25.November.2008 Del på Facebook Svart 25.November.2008 Hei, har du BE kan total vekt på bil og henger 7500 kg, og B er total vekt bil og henger 3500kg mener det er totalvekten i vognkortet som teller,så er den over 3500kg er det BE som gjelder.. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
bert Svart 25.November.2008 Del på Facebook Svart 25.November.2008 Hei, sorry mente 7000kg på BE. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Servicemannen Svart 26.November.2008 Del på Facebook Svart 26.November.2008 Denne her perfekt til frakt av båten hjem i slutten av sesongen! Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post Share on other sites More sharing options...
Kjetil1 Svart 26.November.2008 Del på Facebook Svart 26.November.2008 Det der er et stilig bilde. Jeg får virkelig lyst på en slik bil, bare for å lage den logoen på den ... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post Share on other sites More sharing options...
Kurt Svart 26.November.2008 Del på Facebook Svart 26.November.2008 Hei, har du BE kan total vekt på bil og henger 7500 kg, og B er total vekt bil og henger 3500kg mener det er totalvekten i vognkortet som teller,så er den over 3500kg er det BE som gjelder.. Hei, sorry mente 7000kg på BE. Hvor har du dette fra? Det står ikke noe slik på Vegvesenets sider om hva du kan kjøre. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Servicemannen Svart 26.November.2008 Del på Facebook Svart 26.November.2008 Denne her er også fin til bortføring av båten i slutten av sesongen Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post Share on other sites More sharing options...
ADNOH Svart 26.Desember.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Desember.2008 ADNOH lurte på drivstofforbruk på CRV - har selv en 2,2 diesel med manuelt gear fra jan.08. De første 16000 km har vi logget et gjennomsnitt på nøyaktig 0.6 l/10 km. På "tur" med 2 unger og 2 voksne har vi aldri klart å "true" forbruket over 0,5l/10 km til tross for "ikke drivstoffsparende kjøreadferd". Fra Gøteborg til Oslo kjørte vi i sommer med et forbruk på 0,43. På "bykjøring"/kortere turer/til/fra arbeid" bruker bilen rundt 0,7l/10 km. Har aldrig problemer med å få opp tempen inne i bilen, men synes den bruker litt lenger tid en tilsvarende med bensinmotor. Har brukt den lite som trekkvogn, men har hjulpet noen båteiere i sommer med. bla. å trekke opp/ned på rampe, bl.a. en Draco 2000 noen ganger. Kan ikke si at CRV-en er noen "traktor", men til tross for sitt "enkle" 4.hjulstrekksystem er det å bruke denne typen bil en "annen verden" jmfr. en vanlig "stasjonsvogn". Og dette kan sansynligvis sies om andre tilsvarende biler, som Outlander/Tiguan/X-trail osv. uavnehgig av "system". Samtidig - Man bør alltid tenke på --> hvor mange minutter av totaltiden trenger man egentlig drift på alle 4 - for veldig mange kun noen få pr år..... og da er det jo bare tøys å "dra med seg et system" unødvendig som både fører til høyere drifstofforbruk og støy. Kjører forøvrig ca. 60000 km i året med firmabil - denne av tysk fabrikat - et merke som jeg som privateier ikke engang ville valgt om de kastet en modell etter meg - grunnet både driftsproblematikk og ikke minst "ræva"service Erfaringen min er at bilen bruker betydelig mer drivstoff enn det innlegget ovenfor tilsier! jeg har til nå logget et snittforbruk opp mot 0,8l/10km! - kanskje det det går ekstra drivstoff når det er vinter? Sitér dette innlegget 2015 Mazda 2016 US Ford Link to post Share on other sites More sharing options...
ADNOH Svart 7.Januar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Januar.2009 Har noen andre erfaring med dieselforbruk på vinterstid? - min Honda CR-V ligger opp mot 0,8l/mil i snitt! Sitér dette innlegget 2015 Mazda 2016 US Ford Link to post Share on other sites More sharing options...
Brodern Svart 7.Januar.2009 Del på Facebook Svart 7.Januar.2009 Her er min. Bruker 1.2-1.3 pr mil uansett om den trekker henger og fullt lass, eller er tom. Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 4.Januar.2016 Del på Facebook Svart 4.Januar.2016 Elbil med 2 tonn på kroken Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
glalaks Svart 4.Januar.2016 Del på Facebook Svart 4.Januar.2016 Kjørte denne tur retur Trondheim Kristiansand i sommer;) gikk bra:) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.