Jump to content

Ny bil som trekker båthenger


ADNOH

Recommended Posts

Bilen fra videoen er en Land Cruiser 80, blir i 4x4land som Australia og Afrika blant de fleste sett på som den beste 4x4 noensinne laget. Stille og komfortabel på landevei og med orginale 3x100% sperrer på akslinger og senterdiff så er terrengegenskapene ikke noe tema :smiley:

 

Tror ikke denne står tilbake for en Jeep Wrangler Unlimited Rubicon verken på utstyr eller driverk som tåler en atomkrig, i tillegg er den like komfortabel som en Grand Cherokee :wink:

 

Kort sagt, en ulv i fåreklær....

 

 

 

Stemmer det, har vist en slik selv :cheers:

For tiden båtløs.

Link to post
Share on other sites

Om du sliter med å trekke opp båten, kan du hekte fra og kjøre frem noen meter. Så bruker du vinsjen på båthengeren til å trekke hengeren frem til bilen, og gjentar prosedyren til du er på tilstrekkelig flat mark.

 

Husk å klosse bak hjul på både bil og henger...

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

Moderatore; har du noengang forsøkt denne metoden ?

 

Den er funnet på av noen som ALDRI I VERDEN har testet det selv. Vil umulig fungere annet enn på papiret.

 

Å tro at man kan trekke en tilhenger, lastet med båt, opp en ujavn og ruglete båtutsettingsrampe med håndvinsjen som er beregnet på å trekke en båt nesten uten motstand inn på hengeren, er i beste fall optimistisk.

 

I værste, og etter mitt syn mest riktige, er det rent idioti og fullstendig urealistisk.

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Tror ikke denne står tilbake for en Jeep Wrangler Unlimited Rubicon verken på utstyr eller driverk som tåler en atomkrig, i tillegg er den like komfortabel som en Grand Cherokee :wink:

 

Kort sagt, en ulv i fåreklær....

 

Stemmer det, har vist en slik selv :cheers:

 

Men spesiellt tøft utseende? Skeptisk :wink:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

De fine bildene mine ble visst borte så her er de på nytt :smiley:

 

2008-jeep-wrangler-01.jpg

2008-jeep-wrangler-06.jpg

2008-jeep-wrangler-i0007A.jpg

2008-jeep-wrangler-03.jpg

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Ser det snakkes om spiralfjærer her, vel og bra det. Men når man virkelig skal lasteopp så er det luftfjærer som er tingen. Da justerer bilen seg inn igjen til normal høyde når du har startet, dette blir til bedre kjøreegenskaper på veien.

 

 

Så jeg er fortsatt fornøyd med min gamle LR disco II, tiltråss for sine særegenheter. Blir nok noe i samme gate nestegang bilen vurderes bytta. E4r tross alt vant til LR sine særheter, så hvis man bytter så må man lære seg et helt nytt sett med særheter fra et annet merke.

Har nå to yamaha F350 i drift på samme båt

Link to post
Share on other sites

En bil uten særegenheter kan fort bli kjedelig.

Derfor kjører jeg ikke en, men to Citroën. Det blir dobbelt så lite kjedelig :lol:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Om du sliter med å trekke opp båten, kan du hekte fra og kjøre frem noen meter. Så bruker du vinsjen på båthengeren til å trekke hengeren frem til bilen, og gjentar prosedyren til du er på tilstrekkelig flat mark.

 

Har brukt denne metoden for å trekke tom henger ut av snøskavlen og fram til bilen. Funket greit nok til det...

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Har ikke kjøpt ting og tang fordi de er tøffe siden fjortisalderen :smiley:

 

Men den har vist "samme" motor som du har i båten din :wink:

 

Den du har på bildet er da tøff. Det er tøffere med tøffe ting enn utøffe ting, det er iallefall sikkert :lol:

Om Jeep'en ikke hadde vært tøff så hadde jo ingen kjøpt den, for isåfall hadde man ikke hatt noe alibi for et så ufornuftig bilkjøp...

Men samme motor.. tja fra samme fabrikk kanskje. Men 4 syl. 2,8 liter common rail mot 6 syl. 4,2 liter gammaldags dyse er ikke helt samme da men OK. Begge kan chippes :wink:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

De fine bildene mine ble visst borte så her er de på nytt :smiley:

 

2008-jeep-wrangler-01.jpg

2008-jeep-wrangler-06.jpg

2008-jeep-wrangler-i0007A.jpg

2008-jeep-wrangler-03.jpg

 

Når jeg ser slike bilder, står det klart for meg hvorfor man ikke bør redde amerikansk bilindustri... La den gå dukken. Kanskje det dukker noe smart og nytenkt opp igjen av "asken"...

 

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

Jaja smaken er som baken. Nå heter det jo "never change a winning team".

Om 10-20 år er de fleste SUV'er glemt men Jeep Wrangler står igjen som et ikon som alltid.

Litt kjedelig hvis alle biler ser ut som forvokste såpekopper, men hver sin smak :lol:

 

Vil ikke si at amerikansk bilindustri direkte lider av mangel på nytenkning de senere år, men ikke alt bør rives opp med rota.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Hei, har du BE kan total vekt på bil og henger 7500 kg, og B er total vekt bil og henger 3500kg mener det er totalvekten i vognkortet som teller,så er den over 3500kg er det BE som gjelder..

 

 

Hei, sorry mente 7000kg på BE.

Hvor har du dette fra? Det står ikke noe slik på Vegvesenets sider om hva du kan kjøre.

Link to post
Share on other sites

  • 5 uker senere...

ADNOH lurte på drivstofforbruk på CRV - har selv en 2,2 diesel med manuelt gear fra jan.08. De første 16000 km har vi logget et gjennomsnitt på nøyaktig 0.6 l/10 km. På "tur" med 2 unger og 2 voksne har vi aldri klart å "true" forbruket over 0,5l/10 km til tross for "ikke drivstoffsparende kjøreadferd". Fra Gøteborg til Oslo kjørte vi i sommer med et forbruk på 0,43. På "bykjøring"/kortere turer/til/fra arbeid" bruker bilen rundt 0,7l/10 km. Har aldrig problemer med å få opp tempen inne i bilen, men synes den bruker litt lenger tid en tilsvarende med bensinmotor. Har brukt den lite som trekkvogn, men har hjulpet noen båteiere i sommer med. bla. å trekke opp/ned på rampe, bl.a. en Draco 2000 noen ganger. Kan ikke si at CRV-en er noen "traktor", men til tross for sitt "enkle" 4.hjulstrekksystem er det å bruke denne typen bil en "annen verden" jmfr. en vanlig "stasjonsvogn". Og dette kan sansynligvis sies om andre tilsvarende biler, som Outlander/Tiguan/X-trail osv. uavnehgig av "system". Samtidig - Man bør alltid tenke på --> hvor mange minutter av totaltiden trenger man egentlig drift på alle 4 - for veldig mange kun noen få pr år..... og da er det jo bare tøys å "dra med seg et system" unødvendig som både fører til høyere drifstofforbruk og støy. Kjører forøvrig ca. 60000 km i året med firmabil - denne av tysk fabrikat - et merke som jeg som privateier ikke engang ville valgt om de kastet en modell etter meg - grunnet både driftsproblematikk og ikke minst "ræva"service

 

Erfaringen min er at bilen bruker betydelig mer drivstoff enn det innlegget ovenfor tilsier! jeg har til nå logget et snittforbruk opp mot 0,8l/10km! - kanskje det det går ekstra drivstoff når det er vinter?

2015 Mazda

2016 US Ford

 

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 6 år senere...

Elbil med 2 tonn på kroken

 

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...