Jump to content

De morsomste kommentarene på BP


Framtia

Recommended Posts

For man vil jo gjerne ha samme kvalitet som en Yanmar f.eks

 

Bitteliten har mange kloke innlegg.

Her har jeg sitert et av de! :lol:

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

...og mener at det er hvem som tør å kjøre slike biler som virkelig viser om en har baller! :wflag:

 

 

Ikke noe problem, lar bare fruen kjøre den :-)

Bavaria32sport

 

 

hmmm... noe sier meg at jeg helst ikke vil treffe på fruen til Bavaria32Sport i et mørkt & skummelt smug... :lol:

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

JAB's kommentar til båtførerbevis:

 

lurer på hvordan dem kommer til og håndheve dette

har sett politi på sjøen kun et par tre ganger - ALDRI blitt stoppet

og i vårt tilfelle hadde jeg plasert kjerringa på flygern - hun har båtførerbeviset - da hadde myndighetene blitt glade - forsikringer osv men hadde di visst ......... hun har ALDRI håndtert en båt annet en det hun selv tør - holde i roret hvis jeg skal på dritern etc men dæven jeg må forte meg - ser a en annen båt forut må jeg heller tørke meg når vi har lagt til :lol::lol::lol:

Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989

Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27

Link to post
Share on other sites

I disse påsketider var kom Roesok med følgende kommentar i en diskusjon på "off topic" forumet...

 

Du vil bare at jeg skal krype til korset igjen...

 

Som uttalt ateist stusset jeg litt over din kommentar her... Er det Skedsmokorset du mener?
Redigert av Framtia (see edit history)

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

Denne fortjener en plass her:

Fra tråden For stor motor i innsjø, hva gjør jeg

 

I denne innsjøen er det en maks motorstr på 5hk (før var det visst 5 knop) Det er greit nok. Greia er at jeg har 90, men skal sette på en 3.5 firetakter, og det må jo være lov.

 

Men jeg gidder jo ikke plukke av 90 hesteren, det blir for trælete. Det må jo holde med at jeg tilter den opp, og dermed "viser" at den ikke er i bruk ? Sikkert noen som vil bry seg uansett, så ok, jeg kan fjerne propellen også. Det er jo greit nok.

 

Hvorpå Ole Petter kommer med følgene gullkorn av en komentar :giggle:

 

Jeg ville ikke satt 90 hesteren ut av drift ved å ta av propellen, bare heist den opp.

Normalt blir ikke vi menn dømt for voldtekt fordi vi er utstyrt med det som trengs til ugjerningen.

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Morsomt sitat fra "TREK" i det litt ufortjent stengte emnet om "TAULE KLUBBEN" (godt, langt innlegg, men med litt dårlig tittel)

 

Kjørte da med kjølvannet direkte over rekka utenom eksossystemet, båten gikk bedre enn noen gang den, helt til eksospotta eksploderte med et smell.

Trodde min siste time ombord var kommet.

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

Morsomt sitat fra "TREK" i det litt ufortjent stengte emnet om "TAULE KLUBBEN" (godt, langt innlegg, men med litt dårlig tittel)

Kjørte da med kjølvannet direkte over rekka utenom eksossystemet, båten gikk bedre enn noen gang den, helt til eksospotta eksploderte med et smell.

Trodde min siste time ombord var kommet.

Det har ikke lite fort heller, når han fikk kjølvannet direkte over rekka... :crazy:

Eller var problemet tvertimot at han ikke klarte å seile fra sitt eget kjølvann...? :sailing:

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Link to post
Share on other sites

Jeg er vel ikke den eneste flisespikkeren her på forumet, så jeg prøver meg på en liten oppsummering; Sterling og Victron er dårligste kjøpet, for da må man kjøpe en ovn i tillegg.

 

Utsagn fra "Kjukken" etter å ha diskutert virkningsgraden av batteriladere med Lotus i denne tråden

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

Vet ikke åssen dere er, men jeg er svimehue uten annen værden. Hver gang jeg får det fete kroppen min opp gardin trappa og får kommet meg opp på båten , balansert på kanten rundt båten, livredd for å hekte beina og slå trynet i betonggolvet.. for så og veltet meg oppi. Når jeg får satt meg ned så har jeg glemt noe hver jæv.......gang. Enten så har jeg glemt å døtte i skjøteledningen før jeg gikk opp i båten eller så er det noe annet. Når du veier 100 kilo og har bein til en kropp på 50kg så er det et ork. Stankelbein med ølvom. Tenkte på det når jeg satt oppå motoren og lente meg fremover... magan ruller lissom utover beina og frem på kneskålene. I dag ble det 3 ganger ut og inn av båten før jeg holdt på å grine. Bestemte meg for å flytte allt oppi båten av skrin og tenger.. Ble drit fullt men så fikk jeg vært oppi der uten å måtte gå ned flere ganger og.. Helt til denna helvettes mobilen ringte som lå i jakka på golvet.... :lol::lol:

 

Fra Haaby`s båt puss :lol::lol::lol:

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...
Syntes du skal ta sjansen på å låne sønnens kamera, han syntes sikkert det er gøy å ha de bildene i etterkant han og.

 

Hvis ikke har du sikkert et sånn du kan bruke:

 

nokia-kamera.jpg

 

(kamera på mobilen din)

 

 

Denne forklarar seg vel sjølv :smiley:

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Kom over denne fornøyelige utvekslingen mellom Skipper_Worse og Astor i denne tråden og synes den fortjener en plass her:

 

Jeg må jo spørre: - Hvorfor ikke ha det som fast rutine å sette flaggstangen i holderen?

En god rutine å ha flagget i hekken når du er utpå.

 

 

Jeg håper ingen føler seg støtt, men jeg foretrekker å ha flagget PÅ hekken; da Astors alternative plassering fortoner seg som noe smertefull. :eek:

:lol:

 

 

Alt blir en vane, min kjære venn. :cool::lol:

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

Flott at du holder liv i denne tråden Framtia.

Jeg har ikke overskudd/mot til å trekke frem de humoristiske sidene ved andres innlegg.

Setter imidlertid pris på at andre påpeker min humor enten den er tilsiktet eller ei.

Jeg ler meg ofte skakk over innlegg i denne tråden - man må sikkert være maritimt interessert for å "se" humoren i innleggene.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...