Jump to content

De morsomste kommentarene på BP


Framtia

Recommended Posts

Det kan være litt mye kvikksølv, men det er bare å henge fisken i frysa en stund - med hue ned.

2nd. Trikker i tråden Fisker du? Hvilket redskap?

Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater.

I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone.

– H. L. Mencken

 

Link to post
Share on other sites

Ja, det begynner å bli en stund siden, men denne setningen i et innlegg under tråden "Trøbbel med Volvo Penta D-serie" syntes jeg var litt morsom, spesielt sett i lys av at "russerdieselteorien" var et av de heteste sporene til Volvo Penta i undersøkelsene av injektor- og havariproblematikken på D4 og D6 på denne tiden. :lol:

 

Og for hva jeg vet, kan dette sporet fortsatt ha aktualitet... :giggle:

 

Løsningen er vel att alle som har D-6 får utlevert ett lite kjemisett fra VP slik att de kan sjekke om dristoffet holder mål hver gang de skal fylle . :flag:
Link to post
Share on other sites

  • 5 uker senere...

Morsomt innlegg i Kråksund debatten, der "senior" er mildt sagt brautende :giggle:

 

Vel, jeg har seilt flere nautiske mil i kystseilas enn "trikkern " noen gang kan drømme om å gjøre. Ikke bare i norske farvann. Under alle slags forhold året rundt. Overalt er fritidsbåter og mindre fiskebåter et problem.

 

Hittil har jeg verken gått på grunn eller kollidert. Alle mine sertifikater er ennå intakt og jeg har praktisert yrket til det siste. Nå er jeg 73 år. I motsetning til trikkeren mener jeg om meg selv at jeg både har kunnskap og ikke minst erfaring til å undervise hvem som helst i basiskunnskaper når det gjelder sjøveisregler og ferdrsel på havet. La det være sagt.

 

Før jeg kaster meg inn i debatten vil jeg gjerne opplyse om følgende:

 

Vel, jeg har seilt sammen med Tordenskjold, Kaptein Blight og Kaptein Sabeltann, jeg var faktisk navigatør hos Kaptein Sabeltann da han seilte båten sin inn i Kristiansand Dyrepark. Det var litt av en oppgave, men med sekstant og heltemot klarte jeg det som den fantastiske mannen jeg er. Jeg sliter litt med å overføre min enorme kompetanse til andre mennesker, men det er ikke min skyld for å si det sånn. Det handler for det meste om lavere hjernekapasitet hos mottageren.

Jeg er nå 132 år men føler meg ikke en dag eldre enn 110. I motsetning til alle andre talentløse idioter her inne har jeg sertifikater av alle typer, alt fra traktor til moped. Min kompetanse er nå så høy at jeg må ringe tårnet på Gardermoen hver gang jeg skal kjøre bilen min nord for Oslo. La det være sagt.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
Morsomt innlegg i Kråksund debatten, der "senior" er mildt sagt brautende :giggle:

Her var mange morsomme innlegg men ikke dette. Båtplassen består vel mest av skogsmatroser og da skal en sette pris på folk som virkelig har erfaring og ikke prøve å gjøre narr av dem. Det skulle ikke forundre meg at noen kan lære litt av seniors innlegg.

Link to post
Share on other sites

Nautilus har klar mening om rosa i posten Ufrivillig komiske båtannonser...

 

Nei det betyr at om jeg kjøper ei snekke engang kommer jeg nok ikke til å male den rosa. Det får holde at jeg bor i en bygård som noen skikkelige kjøttpucker fant ut passet best i rosa. Sånne folk skulle hatt juling. Ev. måttet male om bygården som straffarbeid.

 

:giggle:

Link to post
Share on other sites

Sorry, men denne er fra VG...

Den er så god at jeg bare måtte dele den med dere.

 

Sharif kapp kjørte med Hauge fra Bellona. Sharif i en Porche og Hauge i en Tesla.

 

Journalist snakker med Sharif om bilen:

 

- Hvor mange hestekrefter har Porschen din, Sharif?

 

- Den har ikke hester, men pakistanske esler, flirer han

 

Ok, Sharif har god humor! :lol::lol::lol:

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Fra tråden om valg av hund i "off-topic" forumet (ikke for sarte skjeler):

 

Ha ha ha. Er du en av de som ikke kysser kona etter at hun har utført felatio? :lol: :lol: :lol:

At en hund slikker deg i ansiktet, ved munnen, betyr at den vil vise at den er din venn. Mennesker gjør vel også dette, og i samme rekkefølge, så intet nytt og farlig. Såpe og vann er jo funnet opp.

 

 

Vet ikke, hva heter hun? :giggle:

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
Pathfinder - Jeg tviler ikke på at du kan "drekke" meg under bordet da jeg er bortimot avholdsmann, du er helt sikkert sterkere enn meg også og for alt hva jeg vet så er du sikkert også bedre utstyrt i "underetasjen".

 

Skal du begynne å rote i underlivet mitt også nå da?

Det finnes sikkert avholdsfolk med skikkelig redskap, så nå tror jeg du gjør deg unødvendig liten.

 

:lol::lol::lol:

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...