function loadAds() { window.relevantDigital = window.relevantDigital || {}; relevantDigital.cmd = relevantDigital.cmd || []; relevantDigital.cmd.push(function() { relevantDigital.loadPrebid({ configId: '662fa5660d42b03a9c6d7583', manageAdserver: true, collapseEmptyDivs: true, noGpt: true, collapseBeforeAdFetch: false, allowedDivIds: null, // set to an array to only load certain
s, example - ["divId1", "divId2"] noSlotReload: false, // set true to only load ad slots that have never been loaded }); }); }; Jump to content

Skrytebilder av min nykjøpte trebåt


marexkaren

Recommended Posts

Virker som om dette er noen slike forskalingsplater som berre er lakkert. Beste er vel og legge på noen tynne trebord der da. Men dei bør vere tynne.Finner alltid eit nytt rom kver gang eg er i båten eg. I går så fann jeg eit rom der det låg nye dieselfilter forfilter og oljefilter og en mengde med olje :lol:

Link to post
Share on other sites

Under sikringsskapet er det masse avklipte ledninger, har rydda litt bakom der, lagt om til nye flat sikringer mot gammle hussikringer som var der før, legg merke til speilet der som er formet som et koøye og det rommet som går langt inn under skapet. blir lagt inn en vanntank til pantryen der

 

img_2284.jpg

 

Pumpetoalett inne i akterkabinen, pumpa er fastrusta blir bytta ut med nytt eller skifta ut til fordel for en porta potti. Har ikkje helt bestemt meg enda

img_2279.jpg

Akterkabinen litt rotete og en del løse ledninger som bare er avklipt. skal koble opp igjenn nye lys inne der,, Og selfølgelig pusse der inni og. Kansje jeg skulle male en lys farge inne der. Blir kombinert sove og toalett

 

img_2278.jpg

Link to post
Share on other sites

Ja da var båten kommt på land, må innrømme at jeg blei possitivt overraskakor bra den såg utt under. Er ferdig med og spyle den under var nesten ikke groe på den,meget pen,men det kommer vel litt pga den er plasta under vannlinja, så i morgen er det og demontere ror og propell akslingen ta mål av det og bestille nytt trekkrør. Lar den tørke et par dager så er det rett på skraping og pussing. Er det noen tipsang olje owatrol foreksempel gå på med det og så lakke etterpå. Tips noen

Link to post
Share on other sites

Hei

Pussing og skraping ja....

Det spørs vel hva du har tenkt å gjøre med skroget.

 

Skal du pusse det helt ned og gå på jobben men å prøve å bli kvitt blåvede?

I så fall har du en real jobb forann deg.

 

Eller vil du bare rubbe den ned og lakke over, uten å bry deg med de svarte flekkene?

I så falle ville det vært best om du fikk vite fra tidligere eier hvilken type olje/lakk han brukte.

 

Selv bruker jeg Owatrol. Men det finnes andre som sverger til andre merker.

Men først må du bestemme deg for hva du vil gjøre.

Skal du pusse skroget helt ned, er det jo en litt mer omfattende jobb....også med tanke på olje/lakk

Link to post
Share on other sites

Hei

Pussing og skraping ja....

Det spørs vel hva du har tenkt å gjøre med skroget.

 

Skal du pusse det helt ned og gå på jobben men å prøve å bli kvitt blåvede?

I så fall har du en real jobb forann deg.

 

Eller vil du bare rubbe den ned og lakke over, uten å bry deg med de svarte flekkene?

I så falle ville det vært best om du fikk vite fra tidligere eier hvilken type olje/lakk han brukte.

 

Selv bruker jeg Owatrol. Men det finnes andre som sverger til andre merker.

Men først må du bestemme deg for hva du vil gjøre.

Skal du pusse skroget helt ned, er det jo en litt mer omfattende jobb....også med tanke på olje/lakk

 

 

Hei.

 

Var vel i tankane og slipe den heilt ned då, men det ser vel egentlig greit ut der. Går det ikkje berre og slipe ned der ved blåveden da, eller blir det heilt feil, med tanke og bare rubbe ned, er det pga reaksjoner med den andre lakken koking hvis eg blander lakktyper du meiner?

Link to post
Share on other sites

Se der ja, var ikke så mye blåved det der synes jeg. Vet du om det overbygget er originalt? synes det er så enorme vinduer iforhold til skroget..

 

 

Var ikke det nei. Veit ikke om jeg skal gjøre noe med det. Har ingen opplysninger om denne båten, var en lokal en som meinte dette var ein sandvik skrog, men tror det at påbygget er forhøyet litt, Er jo ståhøyde for meg nedi lugaren nesten, så det er nok heva litt ja.. Men det er veldigt bra gjort, Er nok en møbelsnekker somhar vore i sving der tror jeg :smiley:

Link to post
Share on other sites

Skal si du har vært produktiv i dag....hurra for deg :flag:

 

Det ser jo ikke så ille ut som jeg hadde trodd.

Har du virkelig bare brukt skrape på alt dette?

 

Da skjønner jeg godt at du har vannblemmer :yesnod:

 

Jepp. Kunn skrape :yesnod: . Sylskarp skrape som jeg har filt til sjølv. Har vondt i fingrene nå :eek:

Link to post
Share on other sites

er mektig imponert over prisen du betalte for båten,han måtte jo ha vært extremt pengelens,får jo ikke motor te 6000 engang :smiley:

 

 

Tror ikke han var pengelens men var vel bare det at han skjønte det at det vart mye arbeid på den. Og det han ikke hadde båtplass til den. Så jeg la til et skammbud og fikk den.

 

Ser litt bedre ut nå når jeg har fått skrapet av det verste, Tenkte det at når jeg er i det produktive hjørnet så blir overbygget og skrapet ned og pusset samtidig.

Orker ikke og sjå att noe er pent og resten ser ut som ei røys. Så det blir nok bare og plastre alle fingrer og skrape så vannblemmene spruter :lol: .

 

Er det noen som har peiling på hvordan man skifter overskrift på denne sida. Fann ikke ut av dette :crazy:

Link to post
Share on other sites

Hvis du mener å forandre tittelen på tråden, så tror jeg ikke det er mulig.

Men du kan jo starte en ny tråd som du kaller "mitt prosjekt, oppussing av .........."

Eller noe slikt

 

 

Er vel litt dumt og legge inn en ny tråd da vel. Dei som veit om denne tråden ser vel innom denne tråden uansett. Det er jo ein skrytetråd om båten min og arbeidet eg legg i denne båten :smiley: Vi vestlendingar skryt alltid av oss sjølve :cool:

Redigert av trehesten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Men no lurer jeg litt. Har bestemt meg for owatrol d1 for og mette treet. Men kan eg da bruke lakk til toppstrøket for og få den riktige glansen? Og vilken lakk vil dere da anbefale mine damer og herrer :smiley: . Tenkte og bruke en skvett mørkere beis i dei siste strøka, og da blir selfølgelig spm, hvilken beis skal eg bruke da. (det var en overraskelse att DET spm kom :smiley: )

Link to post
Share on other sites

Owatrol D1 er bra, men du må regne med a det vil gå mye av det siden du har pusset båten helt ned.

 

Det er billigere å bruke rå linolje og ameriaknsk terpentin.

 

Til slutt dekker du det hele med Owatrol D2. Det gir en blank og fin overflate

 

Amerikansk terpentin, kva er det? Er det eit anna ord for den. Går det ikke an og bruke ordiner terpentin

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
  • Create New...