Sleipner93 Svart 6.April.2010 Link til dette innlegget Svart 6.April.2010 Jeg er igang igjenn, men det går potle.. Men nå må jeg snart få gang på det fordi det er litt over en måned så skal hun på vannet igjenn.. Og planlegger langtur opp mot Bergen til sommmeren Sitér dette innlegget Link to post
etape90 Svart 7.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2010 (redigert) Hva er det du skal gjøre før sjøsetting da? Dagens oppdatering: Har fått gjort litt mer med benkene i dag Var så heldig å fikk hjelp av kjæresten også Påbegynnt legging av "sittefjøler": Kjekt med selskap og hjelp ombord Material lageret: Begynner å se litt mer helhet i det nå Vil bli stuerom under benken her også: Redigert 7.April.2010 av etape90 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gurba Svart 7.April.2010 Link til dette innlegget Svart 7.April.2010 Kjempe fin tråd. Godt å se dere er i gang igjen Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 8.April.2010 Link til dette innlegget Svart 8.April.2010 Dette ser ut til å bli veldig bra, jeg liker måten du bygger på med tanke på god lufting. Er det noe disse båtene har ikke har godt av så er det når innredning bygges helt tett uten lufting. Så dette tror jeg kommer til å bli kjempebra! Angående min båt har jeg masse igjenn å gjøre, er igang slik som deg med innredning, så er det litt plastring på overbygg og ny dørk på uteplassen + benker som er hovedoppgavene... Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 8.April.2010 Link til dette innlegget Svart 8.April.2010 Kjempebra Etape90. Dette står det respekt av langt inn i sjela Tror du jeg kan få leie deg inn som konsulent til Sophie Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
etape90 Svart 8.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2010 Lufting er jo noe av det viktigste, så har i hele vinter hatt en vifte i lasterommet som står å går Kommer nok til å lage en del flere ventiler i båten slik at det blir god sirkulasjon. Satser på at benker og resten av innredningen ikke blir for tett Husk å ta bilder og oppdater prosjekttåden din du også Ørjan Wasco: Selvsagt kan du det, men jeg tar en god del i timen Angående henting av olje og terpentin så vet jeg ikke om jeg får tid denne uka, dagene går litt for forrt. Håper det går greit? Hvis du trenger pengene nå kan jeg altids overføre det jeg skylder deg, bare send en pm Sitér dette innlegget Link to post
larsern87 Svart 3.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2010 Jeg er sikker påat du har noen fine bilder til oss snart? :) Sitér dette innlegget Link to post
johan2 Svart 3.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2010 hehe, det var litt morro, tenkte på denne tråden før i dag, at det var en stund siden jeg har sett noe til den:) Sitér dette innlegget Link to post
Furul Svart 4.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2010 Herlig! Gir meg masse motivasjon til å gå på mitt prosjekt, nemlig å bygge bysse og bord i nye snekka :) Er selv 16, og syns det er kjempebra at noen av oss relativt unge blåser liv i gamle trebåtsjeler! PS: noen som vet hvor jeg kan få tak i kombinert gass/vribar propell-spak? Dere skjønner sikkert hva jeg mener, men det er altså for å gjøre det mulig å styre propellen fra en spak kombinert med gasspaken;) Evt hva koster dette? Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 4.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2010 Ja, nå venter vi med spenning på nyheter :o) Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
etape90 Svart 10.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2010 Beklager lite oppdateringer. Og tregt svar på tidligere poster. Den siste tiden har vært veldig stressende med økende stillingsprosent på jobb, konfirmasjon, billappen, fiksing av bil før eu kontroll osv. Men nå er konfirmasjonen over, bilen igjennom eu og lappen i boks Så regner med jeg får litt overskudd til å begynne med båten igjenn nå Var på ikea i helga å kjøpte noen småtterier til båten, skulle egentlig ha skumgummi madrasser, men det hadde de ikke.. Noen som vet om en plass som selger billige skumgummi madrasser? Når jeg var i stavanger kjøpte jeg meg også en danskebysse Sitér dette innlegget Link to post
alphaman Svart 10.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2010 fint prosjekt!hvor mye ga du for skuta Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 10.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2010 Noen som vet om en plass som selger billige skumgummi madrasser? Dersom du skal ha standard madrasser og ikke kuttet på mål er nok Jysk av de billige. http://www.jysk.no/4/5/16/536/ag/catalog/ Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
etape90 Svart 10.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2010 Hva jeg gav for skøyta trenger ingen å vite Har sett på jysk jeg også, er de billigste til nå Sitér dette innlegget Link to post
etape90 Svart 24.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2010 Da var det på tide med en liten oppdatering Som nevnt tidligere har jeg vært veldig opptatt den siste tiden, så har ikke fått gjort stort med båten. Var i båten å jobba litt i går og litt i dag så her er litt av det jeg har gjort: Har begynnt nedskaping og fjerning av maling i forpiggen: Er veldig mye arbeid å fjerne gammel maling, men det går hvertfall sakte men sikkert rett vei: Begynner å komme seg i lasterommet (stuen) nå: Det er slikt arbeid som viser fremgang Litt planer som jeg har videre: Denne senga skal jeg beholde. Denne skal derimot rivest, skal erstattest med bad. Så skal jeg lage soverom fremme i forpiggen der det nå står et toalett. Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 24.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2010 Hei igjenn Kjempe imponerende det du holder på med. Men lurte bare på en ting. Hvorfor vil du skrape vekk malingen i forpiggen? Er det fordi du vil ha fram trestrukturen? Eller er det noen andre årsaker? Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
etape90 Svart 24.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2010 (redigert) Enkelte plasser er det flasset og jeg vil kunne olje skroget fra innsiden så da må jeg nesten få vekk mesteparten av malingen. Liker ikke maling som ligger å holder på fukt Trenger ikke få det 100% bort, bare slik at oljen får trekke inn. Skal legge garnering i forpiggen også, så om det er noen malingsflekker igjen vil det ikke vise Har du sjøsatt Sophie? Redigert 24.Mai.2010 av etape90 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 24.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2010 Hei igjenn.. Nei jeg har ikke sjøsatt Sophie enda. Det kom en anne båt opp på land ved siden av Sophie. Da ble vi enige om at jeg kunne vente til han skulle ha sin på sjøen igjenn, så vi kunne bruke samme kranbil. Så fikk jeg også litt mer tid på meg til å fikse det som skal fikses. Har også vært opptatt med en del andre ting den siste tiden. Ellers forsår jeg nå hvorfor du vil ha bor malingen. Men er det vanlig malig og ikke sinkhvitt? Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
etape90 Svart 24.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2010 Ok, men det hørtes jo ut som en grei løsning Tror det er vanlig maling, hvordan kan jeg se forskjell? Sitér dette innlegget Link to post
etape90 Svart 8.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2010 Hei, har vært i båten et par dager nå, men det går bare i skraping av maling. Nå er jeg helt gåen i armene og drittlei av å skrape maling, men det begynner å komme seg Trevverket er så grovt så malingen har satt seg godt enkelte plasser. Det hjelper på med varmluftspistol men langt i fra effektivt. Noen timer til nå så er det nok klar til olje Hvor kan jeg få kjøpt olje og diesel filter til en volvo d60? På filtrene som står på nå står det: Olje filter - 423135-3 Diesel filter - 466987-5 Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 9.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2010 Hei. Nå har eg bladd gjennom 26 sider på noen timer. Kanon båt du har deg :) Skal tebake til ølen med båten min etter ryfylketreffet 20 juni (båten er i vikedal nå). Da svinger eg innom for å se på båten din :) Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
index Svart 10.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2010 (redigert) For fjerning av maling fra treskrog er visstnok denne helt suveren. Prøv det du, så kan du kanskje spare armene dine litt... Redigert 10.Juni.2010 av index (see edit history) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Wasco Svart 10.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2010 For fjerning av maling fra treskrog er visstnok denne helt suveren. Prøv det du, så kan du kanskje spare armene dine litt... Hei.. Kjekt med litt nytt fra deg Den rondellen som index viser til har jeg prøvd. Men jeg fikk ikke noe sving på den. Men det er jo verdt et forsøk - kan hende du får det bedre til. Du spør hvordan en kan se forskjell på hvir maling og sinkhvitt. Forskjellen er at sinkhvitt sitter forferdelig godt, og når du prøver å fjerne det med varmepistol så blir det seigt og enda verre å fjærne... Så det spør om det ikke er sinkhvitt du har støtt på. I så fall bør du ikke fjerne det... men det er kanskje litt seint å si nå... Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
etape90 Svart 11.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2010 (redigert) Takker for tips, skal uten tvil teste ut den sliperondellen! Barton, skal prøve å være hjemme når du stikker innom, så kan du altids få ta en titt ombord Den bobler og går lett av etter varmluft, men tar jo veldig lang tid uansett. Noen plasser er det fukt under malingen så den skal av såpass at treet kan få tørke ut litt og trekke til seg olje Slik sinkhvitt da, er det bra for treet? Hvilke egenskaper har det fremfor "vanlig" maling? Har blitt noen setback`s i perioden jeg har hatt båten så tviler på det blir noen lange turer i sommer. Satser heller på å få gjort en del med båten, lære meg å manøvrere båten skikkelig og selvsagt få noen turer iløpet av sommeren! For tiden er jeg på et tiltak som heter arbeidstrening, jobber for tiden rett over 50%. Hørest sikkert fint ut med halv arbeidstid, men slik min situasjon er nå har jeg minimalt med overskudd. Satser på det kommer seg med tiden Jobber med å lage kjøkken og garderobe innredning. Håper på å få lagd meg noen flotte skapdører og skuffefronter til båten på jobb. Pågangsmotet og arbeidslysten er hvertfall på plass og jeg ser frem til mange flotte og noen mindre flotte arbeidstimer ombord Nå i helga skal jeg til haukeli å hente meg ny bil, så blir nok ikke noe gjort i båten desverre. Har interesse for å skru bil også skjønner dere og egentlig er det veldig greit å ha noen andre prosjekter jeg kan jobbe med innimellom Redigert 11.Juni.2010 av etape90 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 11.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2010 du må prøve å få noen turer med den i sommer. vil tru det gir ekstra puff. kjekt å holde på med ting men forsatt bruke det Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.