andk Svart 5.August.2017 Link til dette innlegget Svart 5.August.2017 Den nye mercuryen fra 60 tallet som er diskutert tidliger..noen som vet hva som skjedde med den? Link to post
Honduras Svart 5.August.2017 Link til dette innlegget Svart 5.August.2017 Du får verktøy og løsgjenger til tennplugg hos Biltema. Har selv reparert en 18hk på den måten. Veldig greit å gjøre med toppen løs, du vil ikke ha så mye spon inn i sylinderen. * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
nimba Svart 5.September.2017 Link til dette innlegget Svart 5.September.2017 Fått ryddet og fått litt mer glede av noe av samlingen min REHAB PROSJEKT NIMBUS 4000 FB Link to post
gon Svart 5.September.2017 Link til dette innlegget Svart 5.September.2017 Oi, for en imponerende samling! Virker de alle sammen? Link to post
anderein Svart 9.September.2017 Link til dette innlegget Svart 9.September.2017 Ønsker å selge en gammel Evinrude, hva er det verdt? Starter og går fint. Har serie nr 3026 dvs 1958 mod. Andersen Link to post
nimba Svart 14.September.2017 Link til dette innlegget Svart 14.September.2017 gon skrev On 05.09.2017 at 18.48: Oi, for en imponerende samling! Virker de alle sammen? Svaret er definitivt nei, men jeg har hatt gang på flere og vet at mange "virker" ... det mangler rett og slett tid nok til skruing foreløpig desverre . REHAB PROSJEKT NIMBUS 4000 FB Link to post
nimba Svart 15.September.2017 Link til dette innlegget Svart 15.September.2017 anderein skrev On 09.09.2017 at 10.06: Ønsker å selge en gammel Evinrude, hva er det verdt? Starter og går fint. Har serie nr 3026 dvs 1958 mod. Flott eksemplar , visst den lakken er orginal , blanka & skjein unormalt mye for å være en -58 Jeg har en tja..tre fire eksemplar ? ingen så flott men går ok , snittpris ca 800,- "Tipper" du kan få 1000-1500 visst du treffer en ivrig kjøper REHAB PROSJEKT NIMBUS 4000 FB Link to post
gemini01 Svart 16.September.2017 Link til dette innlegget Svart 16.September.2017 Flott Evinrude 3HP. Send meg en SMS til 47663881 så kanskje vi kan bli enige om en pris Link to post
MagnusB Svart 24.September.2017 Link til dette innlegget Svart 24.September.2017 https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=104986472 Denne må jo være perfekt for noen her inne sikkert :) Kom tilfeldighvis over annonsen og tenkte med en gang på denne tråden. Link to post
AreSI Svart 6.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2017 Fin tråd. Har skrudd på båtmotorer siden faderen bytta ut en Mac 7 Deluxe med en Mariner 4 hk i 1990. Mac - prosjektet gikk rett vest (jeg var 8 år...) Noen som vet noe om Mac forresten - tror de var italienske, merkverdig konstruksjon med 1 luftkjølt sylinder på en 7 hester. FIkk så tak i en Archimedes 6 hk med messingstamme - starter i tørre miljø, men stålringen på pakningen er herpa, og motoren ser ut til å ha levd et hardt liv. (tips på hvor deler kan finnes mottas med takk.) Neste prosjekt og første "suksess" en Kiekhafer Mercury 9,8 fra 1965. Funker når den vil. Har to Evinrude Yacthwin fra 1963 som jeg begynte å skru på denne uka, og det vekket interessen litt igjen, muligens fordi de startet... Link to post
SveinHa Svart 6.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2017 Har holdt noen timer i rorkulten på Chrysler 5hk, helt lik den over her. Husker jeg leste en svensk påhengs test i de dager og konklusjonen for Chrysler 5 var: "Chrysleren var snurreprovets i særklassigt bullrigaste snurra." Jeg kan ikke minnes at den bråkte veldig mye, naboens luftkjølte Yamaha 5 hk av samme årgang var dramatisk mye verre. Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
morgull Svart 3.November.2017 Link til dette innlegget Svart 3.November.2017 Har en gammel Yamaha P45 som jeg gjerne skulle hatt litt info om. Stått lagret inne i ca 10 år. Fylte på 5% oljeblandet bensin og den startet på 3´dje eller 4´rde draget med startsnora. Det er ikke dårlig :) Det er 3 små hull langt nede på stammen hvor det både kommer vann og eksos ut fra. Det jeg er usikker på er om det skal være kjølestråle på denne.. Er det noen som vet? Er det noen som vet fra ca årstall denne motoren er fra? Hvor mange hester? <p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55 Link to post
jadalber Svart 3.November.2017 Link til dette innlegget Svart 3.November.2017 Flott motor :) Tviler på at det er kontrollstråle ut over hullene i stammen som du beskriver. Dette pga at den skal kunne roteres 360gr og det er ikke noe greit med vann i båten. P45 skal vel yte 2hk ? 1972 eller eldre Link to post
morgull Svart 4.November.2017 Link til dette innlegget Svart 4.November.2017 Ja, har sjekket nøye og finner ingen hull til kjølestråle, så det er nok som du sier «jadalber». Takk for info! <p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55 Link to post
kjell.ingar Svart 25.November.2017 Link til dette innlegget Svart 25.November.2017 Jeg har ryddet på loftet og fant en Archimedes Penta 5a med original bensintank og instruksjonsbok for 39-40-50-50a. Min far kjøpte denne en gang på 70-80-tallet. Den er svært lite brukt, men har stått på loftet siden ca 1990. Jeg tør ikke si noe om indre tilstand. Finnes det noe marked for sånt?? Link to post
Trønderbygger Svart 25.November.2017 Link til dette innlegget Svart 25.November.2017 Finnes altids et marked for sånt ? Spesielt om den starter og går men prisen man kan forvente og få kan jo variere ? Link to post
gon Svart 25.November.2017 Link til dette innlegget Svart 25.November.2017 Prøv på denne facebooksiden: https://www.facebook.com/groups/529944193853811/ Link to post
trestriper Svart 14.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2018 Har en 1976 4 HK Evinrude påhengsmotor i meget god stand som vurderes solgt. Den er kun ferskvannskjørt og er veldig fin å se på til å være over 40 år gammel. Motor ble sist kjørt i september 2017. Den trenger en rens av forgasser (motoren kveles ved full gass - drar for mye bensin). Ved lave hastigheter går den fint. Jeg har original instruksjonsbok og original oversikt over deler. Jeg skal poste noen bilder av motoren her på forumet, men ønsker å vite hva jeg kan forvente å få for denne. Link to post
Skrotnisse Svart 23.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2018 Har en gammel Evinrunde 1,5 hk her nå. Noen som vil gi bud på den ? Link to post
Hgg Svart 23.August.2018 Link til dette innlegget Svart 23.August.2018 Har en Johnson Searide 5,5 hk ( 1957 mod?). Den har gått i ferskvann. Er det noen som kan si meg hvilken pris en kan få for den. Den bare opptar plass. Link to post
Kjetil1 Svart 30.August.2018 Link til dette innlegget Svart 30.August.2018 Kom over fire gamle travere selv i dag... En Volvo Penta 3,9, to Husqvarna 4 og en Coronet? Får bruke helga til å sjekke tilstand... Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
With200 Svart 16.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2019 1969 Evinrude 18 HK Fastwin. Nyrevidert i forbindelse med sitt 50-års jubileum. I daglig bruk hver sommer. Link to post
Vosso63 Svart 20.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2019 (redigert) Jeg har alt for mye av alt som nesten funker. To av de "objektene" jeg definitivt ikke har tid til er påhengsmotorer. En er fra begynnelsen av 60-tallet, en Evinrude Lightwin. Den stoppa, og så prøvde jeg å reparere den med tettestoff. Den virker altså ikke. Den andre er en Crescent 7,5 fra rundt 1970, med manual. Den ser helt allright ut inni det som har med drivstoff og gjøre, og jeg har laga til slange med tilkopling som funker, men den starter ikke. Har nok noe med gnist å gjøre, og jeg kunne sikkert ha kjøpt et par nye plugger, men nå har jeg ikke tid til å surre mer med det. Jeg trenger en motor som virker og som ikke veier uhyggelig mye (Crescenten veier 19kg). Bytter altså disse to mot hva som helst som går. Fortrinnsvis med nok skyvekraft til å dytte en 14 fots åpen glassfiberbåt med et par om bord, diverse fiskeutstyr, kaffe og matpakke. Helst ikke avansert. Redigert 20.Mai.2019 av Erik AN (see edit history) Link to post
With200 Svart 26.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2019 God sommer! 1969 Evinrude Fastwin på 1969 With 200. Link to post
massi Svart 20.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2019 Er det fortsatt liv i denne tråden? Trenger noen deler til bla Penta P300A, archimedes S-20, M.B.V. Noen som veit hvor en kan få tak i nye/brukte deler? Er ellers også interessert i delemotorer og ikkje minst låvefunn av påhengere Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn