Teerex Svart 28.Mai.2017 Del på Facebook Svart 28.Mai.2017 (redigert) Ubrukt Mercury 65 hk i eske, trolig fra slutten av 70-tallet i Kirkenes. Ikke lagt ut til salgs foreløpig men kanskje etterhvert, hvem vet. "Propell og bensinslange stripset fast inne i esken. Helt ny fjernkontroll med kontrollkabler er og i esken." Funnet på en facebook-tråd for kjøp og salg av båtmotorer. Redigert 28.Mai.2017 av Teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
andk Svart 28.Mai.2017 Del på Facebook Svart 28.Mai.2017 Denne må nå være verdt minst 100 000 kroner. En juvel for alle de som har en eldre båt som de ønsker skal være tidsmessig riktig. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Wallas Service Svart 28.Mai.2017 Del på Facebook Svart 28.Mai.2017 Produsert 1973 i Belgia? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
adeneo Svart 28.Mai.2017 Del på Facebook Svart 28.Mai.2017 andk skrev 1 time siden: Denne må nå være verdt minst 100 000 kroner. Hadde den vært ti år eldre, så hadde den hatt et mer nostalgiske utseende. En '73 modell blir nok litt for nytt, i det minste etter min mening, men det er mulig noen er villig til å betale såpass ? Det blir vel denne modellen Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 28.Mai.2017 Del på Facebook Svart 28.Mai.2017 (redigert) Eier tror det er en -78 modell men det er nok en -73 ja. Flere som har sjekket, kan vel sjekkes på Ravns Garage bl.a.. Produsert i Belgia. Redigert 28.Mai.2017 av Teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sivijo Svart 29.Mai.2017 Del på Facebook Svart 29.Mai.2017 La meg vinne litt i lotto ? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
andk Svart 1.Juni.2017 Del på Facebook Svart 1.Juni.2017 Synes personlig at disse er fete når de er i strøken stand og alle decaler etc er inntskt: Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
morgull Svart 1.Juni.2017 Del på Facebook Svart 1.Juni.2017 Jeg har to gamle Mercury 800 "Tower of Power" 1960 modeller som planen er å pusse opp etter hvert. Er stilige originalt med masse krom og hvitlakkerte. Disse har ikke fri gir, kun forover og revers. Skal man gire fra forover til revers må motoren stoppes - så sette den i revers og så starte den igjen.. De begge er originalt hvitlakkerte. Den ene motoren sitter. Da har jeg ihvertfall reservedeler til den andre om det ikke skulle lykkes å løsne den. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Honduras Svart 2.Juni.2017 Del på Facebook Svart 2.Juni.2017 Det er vel disse amerikanerne kaller "dockbuster" pga manglende frigir... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
jadalber Svart 2.Juni.2017 Del på Facebook Svart 2.Juni.2017 Dockbuster siden de ofte krasjet i kaia når de ikke vil starte baklengs :) Ser det er 64' frontdeksel på begge motorene dine morgull. Vet du årsmodell på dem? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
morgull Svart 2.Juni.2017 Del på Facebook Svart 2.Juni.2017 Da skjønner jeg hvorfor de kalles "dockbuster" :) Har sjekket opp serienumrene på motorene på oldmercs.com. De har begge serienummer som starter på 133 og da skal de være 1960 modeller. Frontdekselene må ha blitt byttet på de en gang tipper jeg. Forresten så var det en utrolig fin jobb du gjorde med Mercury 700´en! Har dere fått testet den bak på Skibsplasten ennå? Jeg har planer om å gjøre en del av restaureringsarbeidet selv, men må nok sette bort mye av arbeidet med å splitte motor og sjekke tilstand / eventuelt bytte deler da jeg aldri har prøvd meg på dette før. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
jadalber Svart 2.Juni.2017 Del på Facebook Svart 2.Juni.2017 (redigert) Ja da er det nok 60-61 :) http://store.oldmercs.com/category_s/814.htm Beklager at jeg feilinformerer deg - frontekselet ditt er riktig. Bare 700 som har "vinkler" nederst på frontekselet ser jeg nå. Har ikke fått testet 700'n ennå. Båten er ikke ferdig . - se bilde. Satser på å være ferdig til "Plastikk" 2017 i August Legger ved deleliste på 800'n SKM_C45216032811350.zip Redigert 2.Juni.2017 av jadalber (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Honduras Svart 2.Juni.2017 Del på Facebook Svart 2.Juni.2017 Jadalber, det ser ut som en nydelig båt du lager der. Er den omtalt i en tråd her på BP jeg ikke har fått med meg? Flott om du kan linke i så fall. Dersom du ikke har laget noen tråd vil jeg tro det følger et massivt press fra oss her om å få dette på plass snarest Er ikke "plastikk 2017" bare for gamle plastbåter? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
jadalber Svart 2.Juni.2017 Del på Facebook Svart 2.Juni.2017 Er ikke omtalt på BP dessverre. Du finner oppdateringer på "glassfiberklassikeren" på FB Båten er en Skibsplast Seamaster 15 fra ca 1960. Glassfiber skrog - mahogny dekk Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
morgull Svart 3.Juni.2017 Del på Facebook Svart 3.Juni.2017 Nydelig båt det der "jadalber". Ser meget strøkent ut! Den der blir nok en perle med den gamle Mercuryen bakpå! Klarer av en eller annen grunn ikke å få åpnet delelista du la med? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
adeneo Svart 3.Juni.2017 Del på Facebook Svart 3.Juni.2017 jadalber skrev for 23 timer siden: Er ikke omtalt på BP dessverre. Du finner oppdateringer på "glassfiberklassikeren" på FB Det må da være mye morsommere med en helt egen tråd her på Båtplassen, enn på Facebook Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
jadalber Svart 3.Juni.2017 Del på Facebook Svart 3.Juni.2017 adeneo skrev for 6 timer siden: Det må da være mye morsommere med en helt egen tråd her på Båtplassen, enn på Facebook Siden du insisterer Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
morgull Svart 22.Juni.2017 Del på Facebook Svart 22.Juni.2017 Jeg har fått tak i en gammel Evinrude Sportwin påhengsmotor. Den ser ganske fin og komplett ut. Det står serienummer på motoren, men ikke hk størrelse. Er det noen som kjenner til disse som kan svare meg på noen spørsmål: Hvor mange hester er den? Ca årsmodell? Blandingsforhold bensin / olje? Gjerne annen relevant info.. Takknemlig for svar :) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
jadalber Svart 23.Juni.2017 Del på Facebook Svart 23.Juni.2017 morgull skrev for 14 timer siden: Jeg har fått tak i en gammel Evinrude Sportwin påhengsmotor. Den ser ganske fin og komplett ut. Det står serienummer på motoren, men ikke hk størrelse. Er det noen som kjenner til disse som kan svare meg på noen spørsmål: Hvor mange hester er den? Ca årsmodell? Blandingsforhold bensin / olje? Gjerne annen relevant info.. Takknemlig for svar :) Tøft ! Håper ikke kjølekappene er spist opp. De går istykker i saltvann 3,3hk 1947-1949 6% oljeblanding Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
morgull Svart 23.Juni.2017 Del på Facebook Svart 23.Juni.2017 Takk for info Jadalber! Kjølekapper.. da er det ingen impeller (og kjølestråle) å passe på her så vidt jeg skjønner. Skal ha vært brukt i ferskvann mesteparten av tiden så jeg får håpe de er inntakte. Ca 70 år gammel motor.. Blir spennende å se om jeg får start på den. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
jadalber Svart 23.Juni.2017 Del på Facebook Svart 23.Juni.2017 morgull skrev 22 minutes ago: Takk for info Jadalber! Kjølekapper.. da er det ingen impeller (og kjølestråle) å passe på her så vidt jeg skjønner. Skal ha vært brukt i ferskvann mesteparten av tiden så jeg får håpe de er inntakte. Ca 70 år gammel motor.. Blir spennende å se om jeg får start på den. Joda- impeller i aluminium ( som trenger litt turtall for å virke ) og mulig det er kjølestråle også. Har kjølestråle på min "lightfour" 9,7hk med fire sylindere Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Gimbo Svart 30.Juni.2017 Del på Facebook Svart 30.Juni.2017 Da jeg skulle skifte tennplugger på min trofaste Johnson Seahorse 4hp fra 1973 i dag, fulgte desverre gjengene i toppen med ut. Tenkte at det skulle være greit å få tak i ny topp, men akkurat den delen finnes vist ikke lengre. Bortsett fra en selger på Ebay i USA som ikke vil sende til Norge... Så lurer på om dere kansje vet av noen luringer her i riket som kan ha en, eller kansje dere har en sånn motor stående og vil selge delen til meg. Blir i så fall hoppende glad :-) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
gon Svart 30.Juni.2017 Del på Facebook Svart 30.Juni.2017 Du får kjøpt løsgjenger til tennplugger. Jeg tror kanskje Biltema kan ha. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
nimba Svart 5.August.2017 Del på Facebook Svart 5.August.2017 Gimbo : Visst du framdeles er ute etter en topp har jeg sikkert noe du kan bruke...er ikke det samme som Evinrude -og ? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Fantino Svart 5.August.2017 Del på Facebook Svart 5.August.2017 Kan du ikke sette Helicoil i plugghullet? Eller betraktes det som juks? I nøden kan du vel skaffe deg US adresse via Jetcarrier og få duden i USA til å sende til denne? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.