Lars K Svart 7.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2015 (redigert) Du kan bruke dieselteller fra Biltema,og koble denne på vekselstrømmen fra stator. Men den må kalibreres,så det er ikke lett å få rette verdier uten et annet intrument å sjekke imot. Men det finnes enkle turtellere som du tvinner en ledning rundt pluggledning. Har sett disse på Finn,men fant den ikke akkurat nå. Edit: Her er den. http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=54271243&searchclickthrough=true&searchQuery=turtall+timeteller+ Redigert 7.Juni.2015 av Lars K (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Eystein Bjerke Svart 8.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2015 Er det mulig og montere en turtallteller fra biltema på en slik motor? Jeg har kjøpt meg en nordkapp 16 comet med en mercury 90hk 2 takt motor uten turtallteller. En original koster vel ganske mye mer Hvilken årsmodell er motoren? Eller om du ikke har årsmodell, så send bilde, så kan jeg prøve å anslå. Sitér dette innlegget Link to post
Eystein Bjerke Svart 8.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2015 (redigert) Montert kartplotter/ekkolodd: Drenering i dreggluka: Holdt mye på med ledningsnettet. Ikke helt i orden, men nærmer seg faretruende. Pop-up puller montert: Redigert 8.Juni.2015 av Eystein Bjerke (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mr.Christer Svart 8.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2015 Takker for gode tips. Jeg tror motoren er fra 1989, men jeg er ikke helt sikker Sitér dette innlegget Link to post
Mr.Christer Svart 8.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2015 (redigert) Her er gliset;-) Det er en 90 hk med et 75hk motordeksel Redigert 8.Juni.2015 av Mr.Christer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Eystein Bjerke Svart 8.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2015 Her er gliset;-) Det er en 90 hk med et 75hk motordeksel ?!? Sitér dette innlegget Link to post
Mr.Christer Svart 8.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2015 Bildet kom ikke med av en eller annen merkelig grunn. Jeg skal prøve igjen Sitér dette innlegget Link to post
Mr.Christer Svart 8.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2015 Jeg prøver igjen Sitér dette innlegget Link to post
Eystein Bjerke Svart 8.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2015 (redigert) Jeg prøver igjen Ikke sikker på hvordan du prøver å legge inn bilde, men det er i alle fall ikke å bare bruke "Laste opp bilder"-knappen. Du må legge inn bildet ved å legge inn linken i svaret ditt.. Les her: https://baatplassen.no/i/forum/164-bilder/ først og vennligst ikke bruk prosjekttråden min som testforum. \E Redigert 8.Juni.2015 av Eystein Bjerke (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mr.Christer Svart 8.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2015 img]https://baatplassen.no/bildearkiv/59/59302/1433784212.jpg[/img] Sitér dette innlegget Link to post
Grufolf Svart 8.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2015 Du mangler bryter til ekkoloddet/kartplotteren din. skal du ikke kunne stenge den helt? Sitér dette innlegget Link to post
Eystein Bjerke Svart 8.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2015 Går jo på nøkkelen. Sitér dette innlegget Link to post
Grufolf Svart 8.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2015 Da må det jo bli bra. Sitér dette innlegget Link to post
Eystein Bjerke Svart 9.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2015 (redigert) ... Redigert 9.Juni.2015 av Eystein Bjerke (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Eystein Bjerke Svart 9.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2015 (redigert) Mr.Christer, on 08 Jun 2015 - 19:25, said: Ja, det var nesten. Mangler bare en firkantklamme på starten og baklengs skråstrek på enden, så hadde bildet kommet opp, men kan jo se bildet i alle fall. Uansett, litt vanskelig å anslå alder ettersom det ikke er originalt deksel, dekselet er fra tidlig 90-tall (91-92?), i alle fall. Om motoren er 89-modell, så er det samme som jeg har. Om du har serienummer (står flere steder rundt på motoren), kan du skrive det her, så skal jeg sjekke det opp. Det er uproblematisk å koble på en turteller, men biltema sin er vanskelig å si om vil fungere riktig, og om du får korrekt turtall. Ledningen til turtelleren kommer i alle fall fra likeretteren, den grå ledningen merket c: \Eystein Redigert 9.Juni.2015 av Eystein Bjerke (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Eystein Bjerke Svart 9.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2015 (redigert) Eller så kan det se slik ut, men fortsatt grå ledning: Redigert 9.Juni.2015 av Eystein Bjerke (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Eystein Bjerke Svart 11.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2015 Malt veggene Montert tenningsnøkkel Sitér dette innlegget Link to post
Eystein Bjerke Svart 17.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2015 Litt maling på dørken: Sitér dette innlegget Link to post
Grufolf Svart 17.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2015 Imponert! Har du bare malt gulvet eller har du lagt inn noen form for antiskli? va har du malt gulvet med forresten? BT 2komp? Sitér dette innlegget Link to post
Eystein Bjerke Svart 17.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2015 Imponert! Har du bare malt gulvet eller har du lagt inn noen form for antiskli? va har du malt gulvet med forresten? BT 2komp? Takk takk. Malte med Jotun Topgloss 2-kompopnent (det var det de hadde i grå på Maritim). Sideveggene er malt med Biltema 2-komponent som jeg hadde liggende. Jotun var mye enklere å jobbe med, så blir nok den framover, ikke BT. I tillegg ble jeg løsemiddelskadet av BT sin, mens Jotun var nesten luktfri. Jeg hadde Hempel antiskliperler i malingen (den boksen med det hvite pulveret) som jeg kjøpte på Maritim Har ikke fått testet det enda, men jeg regner jo med at det i alle fall blir bedre enn uten. Slik maling kan jo bli sabla glatt. Sitér dette innlegget Link to post
Eystein Bjerke Svart 20.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2015 Klosser på plass: Bensintank på plass og festet med stropper: Sitér dette innlegget Link to post
Eystein Bjerke Svart 20.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2015 Benker på plass: Puter: Kalesjen på, og klar for dyst: Sitér dette innlegget Link to post
Eystein Bjerke Svart 28.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2015 Sitér dette innlegget Link to post
Eystein Bjerke Svart 13.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2016 Ikke så mye å gjøre i år, men har byttet rustne skruer i vindskjerm med popnagler og festet den mot skroget med skrue, mutter og skive. Skjermen var delvis løsnet, og skranglet fælt. Har også lagt fug i skjøtene mellom delene av vindskjermen. Koppholder for ..eh brus, farris, iskrem, mobiltelefon osv Byttet bøtte under dreggluka med en stor firkanta murerbalje. Skulle tro den var målt opp for å passe her.. Drenering ut i motorbrønn Byttet girhus da finnen nederst var knekt. Impeller så helt fin ut, men byttet den likevel da girhuset først var av. Et tjukt strøk bunnstoff under, og svart og fint blei det. Sitér dette innlegget Link to post
Eystein Bjerke Svart 1.Februar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2017 Ny motor i fjor sommer. Og ikke minst ny lagringsplass :) Egen kaikran er sjekke saker. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.