NOR_Gandsfjord Svart 20.April.2010 Link til dette innlegget Svart 20.April.2010 Heist på land: og spylt av: S/Y Surprise Link to post
einderoy Svart 20.April.2010 Link til dette innlegget Svart 20.April.2010 Montert ny slange på kjøling, tappa for gamal motorolje og fann ut at gjenger i bunnpanne er "!"#*%#*!!!! HERLIGT! Link to post
camo Svart 20.April.2010 Link til dette innlegget Svart 20.April.2010 bunnsmurt,pussa propellen,skifta en gjennomføring i bunn og polert skroget. polerer overbygget og sjøsetter i morgen. Link to post
Bartesam Svart 20.April.2010 Link til dette innlegget Svart 20.April.2010 Fjernet råttent dekk under teaken. Skal felle inn ny kryssfinèr og legge det i epoksy. Så skal det limes teakstaver ned i epoksy på toppen av dette Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Lazy Svart 20.April.2010 Link til dette innlegget Svart 20.April.2010 lagt på primer på de steder bunnstoffet har løsnet, ny zink på aksel og skrog og ikke minst PRØVD å åpne lokket til Hurth gearet for å bytte filter og olje....hvilken idiot har funnet på den løsningen det er jo ikke til å få åpnet Link to post
Baywatch Svart 20.April.2010 Link til dette innlegget Svart 20.April.2010 - Montert dekksgjennomføring for VHF-kabel. - Skrudd på fallbenk på hyttetak, har vært av i vinter. - montert på motor og tatt en kort prøvetur. - lagt inn MMSI-nummer på VHF. - Båret ombord puter og sekker med forseil. Nå mangeler bare å få montert på bom og storseil, så er vi seilklar Riktignok skulle båten vært på land en tur og blitt spylt og bunnsmurt, har lagt ute to år nå, får får ordnet det om ikke så lenge. Link to post
moosewine Svart 20.April.2010 Link til dette innlegget Svart 20.April.2010 Laget nye takplater, skrudd fast 2 luker, festet gummibelgen rundt seildrevet, skrudd fast roret.... . Link to post
BÅTHILD Svart 20.April.2010 Link til dette innlegget Svart 20.April.2010 Kjøpt ny båt i dag, gitt :D Link to post
Bitteliten Svart 20.April.2010 Link til dette innlegget Svart 20.April.2010 renset fenderlist med Autoglym Bumper Care.Funket meget bra. Hadde også en psykologisk kamå med en hissig svane hann. Han innså etterhvert at jeg tross alt var større enn han - men det tok sin tid Link to post
:båt1 Svart 20.April.2010 Link til dette innlegget Svart 20.April.2010 i dag har jeg vært 10 timer nide i båten og tatt hele vårpussen på den nye Classicen min. dette omfatter en god og grundig vask utvendig og innvendig, en meget grundig polering, start av motor med kjølevann, stoffing, satt på plass puter og liknende, samt å vaske dassen. for en trivlig dag nedi den nye kjærligheten min Link to post
:båt1 Svart 20.April.2010 Link til dette innlegget Svart 20.April.2010 til Lørdag setter jeg henne på vannet i Vallø båtforening i Tønsberg hvis noen vil ta henne i besiktelse før hen tar turen hjem til Føynland, Nøtterø. Sin nye hjemmehavn Link to post
andersm Svart 21.April.2010 Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 I dag vurderer jeg å ta frem snøfresen for å frese meg vei og slepe frem båten for vårpuss. - anders m. Link to post
GlennIversen Svart 21.April.2010 Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 I dag skal jeg hente en flaske med vaskemiddel som jeg har fått i fra Trond Iversen her inne (Tolema), så nå skal gummibåten vaskes grundig. Var heldig å få en prøve, så tusen takk for kjempeservice fra Tolema. Ha en fin dag Link to post
Lazy Svart 21.April.2010 Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 Prøver igjen å få ut det forbaska oljefilteret fra gearet Link to post
Bitteliten Svart 21.April.2010 Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 hva er det som er så vanskelig? trangt eller sitter det hard? slå en skrutrekker gjennom det - da får du tak. Link to post
olpi Svart 21.April.2010 Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 Vasket motorrommet og tørket av svette på den ene motoren. .................................. Første motor jeg har hørt om hvor man må tørke svette. Brukte du deodorant etterpå? At motoren "svetter" olje er imidlertid helt vanlig på VP Link to post
Lazy Svart 21.April.2010 Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 Hehe....det sitter bak ett deksel inni gearkassa ikke spesielt vanskelig å komme inn men lokket er har ett håndtak som må skrus løs før dekselet kan løsne tror det muligens ligger en pakkning bak der...har ikke vært borti Hurth gear tidligere så dette er helt nytt for meg Link to post
Honduras Svart 21.April.2010 Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 Har vært på den handlerunden i lunchen.... Polarsnekka jeg kjøpte i fjor midt i konfirmasjonsarrangementet til guttungen rakk bare å få ett strøk med vaselinolje før den måtte på vannet (felles uttak av alle båtene i foreningen med innleid kran) Så i år skal det bli litt mer orden... Var på Bilextra og kjøpte Meguiars Onestep compound, Pure wax og litt småtteri. Biltema leverte olje, kompresjonsmåler(må ta en sjekk på gjennomslag), pensler, maskeringstape og litt småtteri. På Byggmakker fikk jeg Stabil kalesjeimpregnering og Aceton, men ikke noe småtteri. Det handlet jeg derimot i går når jeg var innom Jula på veien hjem fra jobb. Poleringsutstyr, Autosol, malingruller og annet "småtteri". I ettermiddag blir det en tur til Maritim for å handle bunnstoff, gelcoatsparkel og mere småtteri. (Er litt deilig å bo i sentrale strøk som har CO, Biltema, Jula, Maritim samt diverse faghandlere i 5-10 minutters avstand ) I kveld skal jeg legge på det 7. strøket med lakk på interiøret jeg har plukket ut I morgen kommer det forhåpentligvis pakke fra Marna med plugger, stift, kondensator, pakninger og noen frostplugger til motoren. ...og etter jobben skal jeg innom Seatronic i Moss og myse på en Garmin 526S jeg har fått ett bra tilbud på... Seiler opp til en skikkelig maratonhelg hvis været blir bra Det blir antageligvis like mye maraton om det blir drittvær, bare ikke så hyggelig... * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
MH OP Svart 21.April.2010 Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 I dag vurderer jeg å ta frem snøfresen for å frese meg vei og slepe frem båten for vårpuss. Huffda, hvor er det du har båt? Magnus - Rammet av 3 fots syken som 10'åring! Link to post
MH OP Svart 21.April.2010 Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 I dag fikk jeg telefon fra verkstedet; motoren er ferdig og stereo montert Får den hjem i ettermiddag, da skal jeg fikse et lite hakk i gelcoaten, også håper jeg på sjøsettnig før helgen Magnus - Rammet av 3 fots syken som 10'åring! Link to post
terron Svart 21.April.2010 Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 Hadde en flott opplevelse da jeg og junior tidlig i dag morges tøffet innover i tett snøvær fra Ø.Bollæren og inn til Vallø, etter en kjølig, men deilig natt i båten (var faktisk under 0 grader på morgenkvisten, selv forholdsvis langt uti Oslofjorden). Link to post
Wasco Svart 21.April.2010 Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 I dag gjorde jeg meg ferdig med skraping og pussing... Så nå er det bare å gå i gang med antiparasitt, linolje og terpentin.... Ja, og litt maling på hytta og dollbordet Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Polarn Svart 21.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 Primet og lakkert Polarmerkene. Ønsker meg nye i klistremerker i mer moderne stil. Kanskje noen BP medlemer som lager slikt her?? Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Salt Svart 21.April.2010 Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 sjekket fortøyninger. funnet ut av at jeg må ha nye fjærer og nye faste fortøyninger på brygga. Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Pjolter Svart 21.April.2010 Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 Støvsuget. Skiftet trykkventil på vv berederen, Kjøpt ny VHF Med slave til FB . Fylt på batteriet til hjelpemotoren og satt på litt lading, samt ryddet litt. Nå er alt klart for sjøsetting til helgen Mvh Pjolter I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn