omorv Svart 12.Februar.2011 Del på Facebook Svart 12.Februar.2011 Har ikke fått prøvd det selv, men i følge Båtmagasinets forum skal det fungere ved å starte Navionics i "Portrait mode". Se tråden Ipad og "kurs opp" Sitér dette innlegget Link to post
møregutt Svart 12.Februar.2011 Del på Facebook Svart 12.Februar.2011 Var ute og testa ipad idag, fikk ikke kurs opp med å trykke gps 2 ganger nei, men ellers så det ut til å funke bra. Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 12.Februar.2011 Del på Facebook Svart 12.Februar.2011 Kartprogrammet mit har sluttet å virke. Det lukker seg med det samme eg opner programmet. Noen med lignende erfaringer? Sitér dette innlegget Link to post
pipp Svart 12.Februar.2011 Del på Facebook Svart 12.Februar.2011 Er 16gb utgaven bra nok? Sitér dette innlegget Link to post
omorv Svart 12.Februar.2011 Del på Facebook Svart 12.Februar.2011 Du må ha 3G utgaven for å få GPS. Sitér dette innlegget Link to post
pipp Svart 12.Februar.2011 Del på Facebook Svart 12.Februar.2011 Du må ha 3G utgaven for å få GPS. Skjønner. Men er 16GB utgaven bra nok. Det er ca kr 2000 i prisforskjell. Er kip vettu Sitér dette innlegget Link to post
gimi Svart 12.Februar.2011 Del på Facebook Svart 12.Februar.2011 (redigert) Kartprogrammet mit har sluttet å virke. Det lukker seg med det samme eg opner programmet. Noen med lignende erfaringer? Redigert 12.Februar.2011 av gimi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
gimi Svart 12.Februar.2011 Del på Facebook Svart 12.Februar.2011 Kartprogrammet mit har sluttet å virke. Det lukker seg med det samme eg opner programmet. Noen med lignende erfaringer? Mitt og..... fungerer ca 30 sekunder deretter blir jeg kastet ut...... Sitér dette innlegget Link to post
gimi Svart 12.Februar.2011 Del på Facebook Svart 12.Februar.2011 Jeg flyttet navionics ut av en undermappe og frem på hovedbildet igjen - nå fungerer den tilsynlatende OK igjen.... Sitér dette innlegget Link to post
LarX Svart 12.Februar.2011 Del på Facebook Svart 12.Februar.2011 (redigert) dobbler trykk på "GPS" funker på min for å få "kurs-opp". Har OS 4.2.1, funker kun når iPad/iPhone er i portrettmodus og ikke liggende. Har også opplevd at appen plutselig stopper. Viktig at man inneimellom dobbelttrykker på hjem-knappen for å få tilgang til å avslutte alle apper som er åpne i multitasking. Hvem brakett/holder er best for å ha iPadden på kartbordet inne i båten? Redigert 12.Februar.2011 av LarX (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 12.Februar.2011 Del på Facebook Svart 12.Februar.2011 Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
pipp Svart 12.Februar.2011 Del på Facebook Svart 12.Februar.2011 dobbler trykk på "GPS" funker på min for å få "kurs-opp". Har OS 4.2.1, funker kun når iPad/iPhone er i portrettmodus og ikke liggende. Har også opplevd at appen plutselig stopper. Viktig at man inneimellom dobbelttrykker på hjem-knappen for å få tilgang til å avslutte alle apper som er åpne i multitasking. Hvem brakett/holder er best for å ha iPadden på kartbordet inne i båten? Ser ikke denne grei ut? http://cgi.ebay.com/STAINLESS-STEEL-STENT-STAND-MOUNT-HOLDER-APPLE-IPAD-/300458759768?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item45f4bcd658 Sitér dette innlegget Link to post
Bayer Svart 12.Februar.2011 Del på Facebook Svart 12.Februar.2011 Dette er nok sorten: http://www.thejoyfactory.com/products/mount.html Sitér dette innlegget Link to post
primusmotor Svart 13.Februar.2011 Del på Facebook Svart 13.Februar.2011 dobbler trykk på "GPS" funker på min for å få "kurs-opp". Har OS 4.2.1, funker kun når iPad/iPhone er i portrettmodus og ikke liggende. Har også opplevd at appen plutselig stopper. Viktig at man inneimellom dobbelttrykker på hjem-knappen for å få tilgang til å avslutte alle apper som er åpne i multitasking. Hvem brakett/holder er best for å ha iPadden på kartbordet inne i båten? Prøvde dette i dag, men nei, fikk ikke kurs opp uansett hvordan padda sto..... Prøvde og starte opp fra stående, men nei, kun nord opp, andre som har samme problemet? Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
ansgar Svart 13.Februar.2011 Del på Facebook Svart 13.Februar.2011 Prøvde dette i dag, men nei, fikk ikke kurs opp uansett hvordan padda sto..... Har ipad 3g 16 gb har overfør den tidligere versjonen av navionics som jeg lastet ned til iphonen for ca et år siden. Der får jeg nord opp ved å trykke to ganger på gps knappen. Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 14.Februar.2011 Del på Facebook Svart 14.Februar.2011 Åssen abonemang trenger du til Ipad? Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
20 Fot Svart 14.Februar.2011 Del på Facebook Svart 14.Februar.2011 Har inntill videre bare brukt padda i sofaen og kun tørrtrent, men får bare opp hastighet i km/t. Er det rett eller er det bare meg ?? Sitér dette innlegget MVH 20 Fot Link to post
primusmotor Svart 14.Februar.2011 Del på Facebook Svart 14.Februar.2011 Er bare og rulle litt lengerer ned i menyen så får du valgene om knop-dieselforbruk osv.:-) Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
ter-av Svart 14.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Februar.2011 (redigert) Du trenger ikke noe abonnemeng for å bruke ipad som plotter. Du må ha varianten med 3G, men det er fordi det kun er denne som har innebygget GPS. For å bruke GPS/kart er du ikke avhengig av wifi eller 3G. Redigert 14.Februar.2011 av ter-av (see edit history) Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Ulv I Svart 14.Februar.2011 Del på Facebook Svart 14.Februar.2011 Slik ser kr.sand havn ut på navionics HD på ipad'en..:) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Careka Svart 16.Februar.2011 Del på Facebook Svart 16.Februar.2011 I-pad og I-phone . syncer (hva nå det betyr?) med Ramarine G-E. W series, trur eg det var. Det kommer sikkert flere som vil la det skje. http://www.raymarine.com/default.aspx?site=1§ion=2&page=1970 Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
THO Svart 25.Februar.2011 Del på Facebook Svart 25.Februar.2011 nei, DVB-T greia spiser kort som alle andre tunere, så får inn alt du vil Litt OT, men det er jo allerede tatt opp her. Hva heter den DVB-T greia og hvor fikk du kjøpt den? Sitér dette innlegget Link to post
mr-c Svart 25.Februar.2011 Del på Facebook Svart 25.Februar.2011 Etter mye fem og tilbake i valgets kval, falt valget av "kartplotter" til IPad. Har alltid vært litt reservert til Apple produkter da jeg synes det har vært litt sære greier. Grunnen til at jeg valgte IPad fremfor en ren plotter var at til samme pris som 5" enkel plotter fikk jeg her en 9,7" med litt større bruksområde. Ble utrolig glad i padda fra første stund, som surfebrett og underholdnings produkt er den helt topp, slår laptoppen på de mest brukte oppgavene mine. Jeg ferdes en del i båt, bil, og fly og hva gjelder navigasjon på denne kan jeg ikke si annet en at jeg er imponert over kvaliteten og alle mulighetene. Tomtom en på padda er bedre en den jeg har i bilen, fly navigasjon er helt topp og til båt bruker jeg Navionics, NaVida, Oslofjord, Uthavner og litt ekstra som Nav Lights, Knots, kompass og fiske guiden. Med 3G kan jeg sjekke alt fra vær til nyhetene på vg ;) Ok, det er vel ikke alt som er bedre med denne en en ren plotter. Den er ikke vanntett, noen hevder at GPS mottak er mindre nøyaktig (jeg opplever ikke dette). Den er meget lyssterk men har ikke de samme antirefleks egenskapene som plottern (jeg har kompensert med en skjermbeskytter som bedrer dette, leste om en som hadde lagt på solfilm til bil?? enda ikke mulig å styre cannon dypvanns rigg. For de som kan leve med ulempene er det ingen tvil, løp å kjøp.. 3.mars skal Apple ha en stor konferanse og ryktene skal ha det til at det kanskje kommer en IPad 2 og en IPhone 5. Vi fyller gjerne opp våre båter med alt av duppeditter og ting som er kjekt å ha, men vi må ikke glemme det viktigste. Reddningsvest og nødvendig reddningsutstyr for det området vi skal ferdes. Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 25.Februar.2011 Del på Facebook Svart 25.Februar.2011 Har installert Gpsnavx , og har mange Navionicskart, men får de ikke til å kjøre isammen med navigasjonsprogmet Ser ut som at de kun vil kjøre isammen med de samme kartene , bare at jeg må kjøpe dem av dem ? Eller gjør jeg noe feil ? nå er det sengetid. God natt all. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Sjøtummel Svart 26.Februar.2011 Del på Facebook Svart 26.Februar.2011 (redigert) Det er en spennende utvikling, og diskusjonen om hva som er best egnet av tradisjonelle kartplottere og iPad eller lignende blir sannsynligvis kort. Produsenter av bilnavigasjon får også sterk konkurranse nå, men det tar litt lengre tid med båtelektronikken. Vi som har litt mer elektronikk enn en GPS og plotter må bytte til enkle sorte bokser som sender radarbilder, ekkolodd, fartslogg og annen informasjon til de kjekke nye skjermene. For min del er timingen perfekt, for jeg får ikke oppdaterte kart til min gamle plotter lenger. Dermed blir det iPad eller Androidskjerm som supplement til papirkartene om ikke så lenge. GPS-brikke vil jg helst ha montert fast og ikke i skjermen. Jeg har litt dårlig GPS-mottak under dekk. Men en GPS med blåtann koster under tusenlappen og er allerede ombord. Redigert 26.Februar.2011 av Sjøtummel (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.