Exposure Svart 3.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2011 Jeg må spør igjen, pleier jo alltid få gode svar her..: Er det noem måte å vise båtens posisjon i bredde/lengdegrader i kartet? Hvor ser jeg hastigheten? Og kan hastigheten ses i knop? Hastigheten står oppe i venstre hjørne. Trykk på menu, så kan du velge NM som Distance Units. Litt usikker på om du kan velge å ha koordinatene oppe hele tiden, men de kommer opp hvis du trykker på pila, eller et hvilket som helst annet sted i kartet. Står "Tap for more info", med koordinatene under. Ex Sitér dette innlegget D5L Link to post
primusmotor Svart 3.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2011 Ja dette velger du i menu, scroll ned til du får valgene som omhandler dette:-) Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
møregutt Svart 3.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2011 Tviler på om du får fram posisjon i kartet, men den ligger i menyen. Hastigheten står oppe i venstre hjørnet, km/t. Har ikke greid å skifte til knop selv om noen påstår du kan dobbeltklikke gps for å skifte. Sitér dette innlegget Link to post
primusmotor Svart 3.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2011 Tviler på om du får fram posisjon i kartet, men den ligger i menyen. Hastigheten står oppe i venstre hjørnet, km/t. Har ikke greid å skifte til knop selv om noen påstår du kan dobbeltklikke gps for å skifte. Du skifter til knop ved og trykke menu og så bruke fingeren og scrolle nedover i menyen, da får du valg fpr km, knop osv. Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
Aquadoren Svart 3.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2011 Finner ikke noe valg for hastighet under meny hos meg...eneste jeg får er valg for distanse. Har heller ikke hastighet oppe til venstre i skjermen. Jeg har Avionicd Europe HD..??? Sitér dette innlegget Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben.. Link to post
Mariell Svart 4.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2011 (redigert) Er det noem måte å vise båtens posisjon i bredde/lengdegrader i kartet? Hvor ser jeg hastigheten? Og kan hastigheten ses i knop? Hvis ikke det går, er etter min mening ipad'en ubrukelig som eneste navigasjonsinstument ombord. Bør da minimum ha en ren GPS i tillegg + selvfølgelig papirkart. Redigert 4.Juni.2011 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Tintin Svart 4.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2011 (redigert) Helt enig. Ikke god nok som eneste instrument. Men når man har den som ekstradings ombord, ender den (etter min erfaring) opp med å bli mer aktivt brukt enn de andre til sammen. Dette er noe for plotterprodusentene å strekke seg etter! Redigert 4.Juni.2011 av Tintin (see edit history) Sitér dette innlegget Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter. Link to post
KristianH Svart 4.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2011 Finner ikke noe valg for hastighet under meny hos meg...eneste jeg får er valg for distanse. Har heller ikke hastighet oppe til venstre i skjermen. Jeg har Avionicd Europe HD..??? Hei! Du må endre distansen til nautiske mil (NM), så vises hastigheten i knop. Har ikke testet appen selv, men tror ikke det er noe fartsikon før du beveger deg. KristianH Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 4.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2011 Og det er ingen mulighet for å få båtens position skriftlig opp på skjermen? Redningskjøyta er veldig glad for en nøyaktig position om de skal rykke ut for å hjelpe noen. Sorry, har ikke position, for det vises ikke på Padden, men er sånn ca 2 timer sør for Færder ????????? Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Bitteliten Svart 4.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2011 Sett pekefingeren på båtens posisjon. Etter et par seknder kommer forstørrelsesglasset opp. Når du ser dette zoomer inn med sirkel med fire trekanter på får du posisjonen din når du løfter fingeren fra skjermen Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 4.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2011 Ok, da var jeg straks mindre skeptisk til Padden som plotter. Da er den tilbake på "nice to have" listen. Tenkte å ha en som supplement de få gangene jeg står nede å navigerer. Litt knotete å flytte plotteren ned de gangene det skjer. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Aquadoren Svart 4.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2011 Jeg finner ingen plass jeg kan forandre distansen til nautiske mil, eneste jeg finner er Depth Units, her kan jeg velge mellom Meters, Feet og Fathoms. Sitér dette innlegget Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben.. Link to post
primusmotor Svart 4.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2011 Jeg finner ingen plass jeg kan forandre distansen til nautiske mil, eneste jeg finner er Depth Units, her kan jeg velge mellom Meters, Feet og Fathoms. Har du prøvd og scrolle ned på menyen? Det er mer der enn det du ser. Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
Aquadoren Svart 4.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2011 Takker så mye, måtte skrolle ja...men hadde ikke funnet ut på egenhånd st scrolling videre var mulig...da får vi se etter en tur i morgen. Sitér dette innlegget Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben.. Link to post
xpress666 Svart 5.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2011 Har brukt padda på noen turer nå, er egentlig veldig fornøyd, savner noen små ting fra Navionics men regner med at dette kommer etterhvert. Mangler fremdeles å bruke den i sterkt sollys over lengre tid. Men husk dette : DEN SKAL KUN BRUKES SOM ETT HJELPEMIDDEL :-) Sitér dette innlegget Kl D1 SjøkapteinNavigare necesse est, vivere non est necesseWindy 43 Typhoon 2x TAMD 73 EDC Link to post
Luco Svart 15.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2011 Da har jeg prøvd ipad2 og sammenligna med garmin 525s. MEGET BRA! Men kurs opp må fikses!! alt tekst ble jo på skjeiva når jeg låste kurs opp... ble styr etter litt svinging.. Enkelt å sette opp rute, MEN ikke under litt bølger, fikk en masse WP formye som måtte slettes..(når jeg skulle dra litt for å flytte et wp lagde jeg istede et nytt.. Fant heller ikke båtens heading/kurs? er ikke det i programmet?? Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 16.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2011 Sååå , hvilken Ipad er det man skal ha for å få den med innebygd GPS som kan brukes som plotter uten simkort ? Sitér dette innlegget Link to post
pipp Svart 16.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2011 Alle 3G. Du trenger ikke simkort. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 16.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2011 Sååå , hvilken Ipad er det man skal ha for å få den med innebygd GPS som kan brukes som plotter uten simkort ? Skulle du vurdere å kjøpe den fra statene (og eventuelt ønsker bruke simkort i ved senere anledning) er det den versjonen for at&t som gjelder, ikke Verizon. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 17.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2011 Ok Jeg kjøper den nok fra Norge Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 17.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2011 Litt OT, men det kan være nyttig for noen. Var nettopp i USA og skulle bruke padda som bilnavigasjon sammen med kart og program fra NAVV. Det gikk ikke uten simkort (som jeg ikke hadde). Trodde det funket på samme måte som med Navionics, men det gjorde det altså ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Haa- Svart 17.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2011 Har søkt litt i forumet her, men finner ikke noe info om Mjøsa er med på kartene til i-pad? Finner heller ikke info om det i iTunes. Noen som vet mere om dette? Sitér dette innlegget Link to post
Tintin Svart 17.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2011 (redigert) "Lake Mjøsa" er med i "Navionics Norway" - sjekket det på en android-telefon, men det er samme kartene som på iphone. Redigert 17.Juni.2011 av Tintin (see edit history) Sitér dette innlegget Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter. Link to post
Haa- Svart 17.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2011 Ok, men den appen finnes ikke for iPad, bare for iPhone. Til iPad finner jeg scandinavia east, og europe. På "oversikts kartet" på scandinavia east, ser det ikke ut som området Mjøsa ligger i er med i området for kartet. Det som dekker Europa, ser det ut til at Mjøsa er med, men det står ikke noe om det. Ingen som har prøvd disse for iPad? Sitér dette innlegget Link to post
skhauge Svart 17.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2011 Eg hsr Navionics HD Europe på min ipad2. Her er Mjøsa med i detaljert kart. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.