Jump to content

iPad som kartplotter


ter-av

Recommended Posts

Litt bobbob løsning - må fortsatt ha PCen i gang under dekk

 

Ved bruk av denne løsningen har du muligheten til å arbeide med MaxSea Time Zero ute på dekk mens selve Time Zero er installert på bærbar PC'en under dekk. Det finnes ingen kabler mellom PC og iPad noe som gjør det hele fullt trådløst. Det nye og moderne kartsystemet Time Zero er spesialdesignet for å være enkel å bruke, praktisk og spesielt tilpasset bruk med touchskjerm
Link to post
Share on other sites

Finnes det kart til plottere i dag som ikke er basert på S57?

S57 er et utvekslingsformat.

Alle kart er således "basert" på S57.

Men denne leser Hydrographic Office sine.

Godkjente kart.

 

Dette var en svært interessant løsning. Ser ut til å være en porting av systemene som Maxsea leverer til VOR og de andre store regattaene. Og der er Maxsea så godt som enerådende.

Jeg kan ha en kraftig maskin under dekk med routing, taktikk og hele greia og ha med iPad i sittebrønnen.

Link to post
Share on other sites

Jeg er i full gang med en større test av Navioics og INavx, mange av testene foregår under fiske og da er det naturlig å sammenligne dybder med ekkoloddet.

Til nå har jeg passert rett over flere hundre grunner og har ikke oppdaget et eneste avvik med unntak av en grunne i Vänern som er dypere en oppgitt.

Kan til nå i testen legge til at jeg også tester pc, og vanlige kartplottere.

Skjærene på Navionics kartene er merket med et lite kryss hvilket burde være tydlige, lett å overse!

Super fornøyd med iPad selv i en båt med åpen førerplass, dog venter jeg på en holder som er vanntett og til riktig pris.

Link to post
Share on other sites

Sjekket en grunne i Kosterarkipelaget. Den vises ikke på Navionics kartet for iPad.

 

oi...

 

 

Til nå har jeg passert rett over flere hundre grunner og har ikke oppdaget et eneste avvik med unntak av en grunne i Vänern som er dypere en oppgitt.

 

Puh, topp!!

 

Gleder meg til å teste ipad2'en med navionics ombord, og gleder meg til jeg klarer å finne ut hvilken holder jeg skal kjøpe.

Redigert av Kodvaag (see edit history)

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

Jeg har iPad 2 med 3g:) Kjører Navionics. Super kartplotter. Eneste er at båten min er åpen så er redd for sjøsprut:s

Hvor har dere kjøpt vanntett beskyttelse? Lyst på noe sant Link

 

Prisen her ligger på 590,- Mener det er alt for dyrt for litt plastikk. Noen som vet hvor mann kan skaffe til en bedre pris?

Link to post
Share on other sites

I dag prøvde jeg ipad2-64gb med kart på sjøen.

 

Like bra som plotter.

 

Enklere å betjene.

 

Dumt man ikke kan få kursen oppover på skjermen.

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

I dag prøvde jeg ipad2-64gb med kart på sjøen.

 

Like bra som plotter.

 

Enklere å betjene.

 

Dumt man ikke kan få kursen oppover på skjermen.

Noen som har hørt noe om Navionics tenker fikse dette med kurs opp etter hvert? Har bestilt iPad2 fra statene, men også jeg ser den at det hadde vært kjekkere om programmet hadde støttet kurs opp. Får montere iPaden på et svingbart pizzabrett så lenge.. :cheers_wine:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...