Jump to content

iPad som kartplotter


ter-av

Recommended Posts

For those of us that prefer Course up display rather than North Up display... tap the GPS button again! When using Navionics Mobile, tap the GPS button not only to recenter your position, but also tap again to engage the Course up mode.

 

 

For dere som lurte på d....

Link to post
Share on other sites

Da jeg fikk min Ipad for snart ett år siden, lastet jeg ned Navionics HD Norway. Denne finner jeg ikke lenger på appstore?

Er denne blitt erstattet av Navionics europa?

 

Det samme gjorde eg. Er det noen fordel å kjøpe europaversjonen? Kommer det oppdateringer også for HD Norway?

Link to post
Share on other sites

Navionics lanserte et "nytt software" og den gamle vil ikke oppgraderes utover versjon 5.0.x. Foreløpig ingen store forskjeller, men det vil helt sikkert komme mye snacs i den nye fremover. Oppgradering fra gammel til ny versjon er ikke mulig og man må betale full pris dersom man ønsker være med videre, noe som sikkert er lurt.

Link to post
Share on other sites

Takk for det møregutt. Trykket som en gal på den lille knappen etter å ha klikket av for å låse retning med sideknappen. Så fant jeg ut at den lille knappen skulle skyves (ikke trykkes på). Spørs om det jeg noen gang blir helt fortrolig med denne skyveteknologien, er nok en trykkemann innerst inne :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Hei!

 

Jeg har lastet ned denne appen til iPhonen min, men jeg finner ikke ut hvordan jeg får opp informasjon om hvor fort jeg kjører. Jeg finner heller ikke ut hvor jeg finner havneinformasjon og værmeldinger. Dette skal vel også vere inkludert i appen?

 

Mvh. Kristian

Link to post
Share on other sites

Hvis de sliter i den tempraturen som er nå, er jeg straks blitt mer skeptisk igjen. Burde da tåle selv å ligge i sola nå, er vel ikke SÅ varmt hjemme?

Betyr at jeg ikke kan ta padda utendørs når jeg er på jobb. Her er det snaue 30 i skyggen.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Jeg foretrekker faktisk padda med Navionics, fremfor simradplotteren med c-mao som står i båten. Det er jo ti ganger enklere å legge inn ruter på padden med touch skjerm, fremfor å måtte bla seg rundt i kartet på plotteren:-)

 

Har selvsagt begge to på, men bruker padden til planlegge ruter hjemme i sofaen, og når jeg senere skal seile ruten jeg har valgt.

Mvh
Simon

Link to post
Share on other sites

Min slo seg også av pga. overoppheting i Skjebergkilen i dag. Ikke noe stort problem så lenge man har hardtopp, 5 min. i skyggen så var den klar igjen, men jeg ville valgt en annen løsning i helt åpen båt.

Samme skjedde med min idag. Temperaturen var godt over 20 grader, og iPad'en var pakket inn i en vanntett svart pose (Deal Extreme).

 

iPad som kartplotter er definitivt ikke et finværsprodukt! ;)

 

Skulle gjerne sett en test av den vanntette boksen fra Seatronic, for å se om den beskytter mot varmen.

 

Ex

D5L

Link to post
Share on other sites

Jeg må spør igjen, pleier jo alltid få gode svar her..:

Er det noem måte å vise båtens posisjon i bredde/lengdegrader i kartet?

Hvor ser jeg hastigheten? Og kan hastigheten ses i knop?

Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...