Jump to content

Er bruktbåtmarkedet treigt nå?


jonsverre

Recommended Posts

Noen som drister seg til å anslå verdi for en NW900 fra midten av 80

Ikke noe problem. I utgangspunktet vil jeg si +/- 500 K litt avhengig av opgraderinger og eventuell motor størrelse. Hvis båten er trekt om innvendig, noe som er en formidabel jobb så er det et kjempestort +.

Redigert av Hansi (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hva er sånn ca "liggetid" på bruktbåter ? Har lagt ut min Draco nå - lagt i 4-5 dager, med ca 500 visninger. Ingen som har ringt - vanlig ?

 

Jeg har i allfall hatt 650 visninger på min Z7 uten at en kjeft viste respons! Da jeg solgte en BMW 5-serie i våres så hadde jeg nesten 1000 visninger før noen tok kontakt! Veldig mange bare kikker på Finn.no har jeg følelsen av, mange drømmere :smiley:

(x)Whit 10 9,9 hk (x)Askeladden 565 Wasper

(x)Uttern D68 (x) Scand 7600 Dynamic

 

Har nå Askeladden Z7

Link to post
Share on other sites

Ja, men det er da det er litt kjedelig at markedet går tregt - Kommer liksom ikke helt igang med drømmingen når man må vente til at den man har er solgt - før man kan kjøpe ny. ( 3 fots syken har nmlig nådd meg allerede ;))

 

Eg har aldri hatt båt før, så dette selge-båt-markedet er helt nytt for meg. Vet ikke hva eg kan forvente av respons eller interesenter.

Redigert av Modesty (see edit history)

Torill

www.misscaptain.no

Link to post
Share on other sites

Det er jo litt koselig å se på båter da. Kjekt å vite hva man vil ha når trefotsyken etterhvert melder seg. :rolleyes:

 

Javist er det koselig! Men jeg blir også helt dårlig mange ganger også, særlig på båtmesser med masse messetilbuder og ett akutt infall av Trefots syke!

Sitter jeg om kveldene å kikker på Finn.no så er det typisk at man ikke får sove når man legger seg, ligger å funderer og tenker "Hvis de tar min i innbytte, så låner jeg litt der og litt her så skal jo det gå fint" Jeg har gjort mange "båthandler" sånn i halvsøvne jeg, men heldigvis så er det godt over til morran etter :wink:

(x)Whit 10 9,9 hk (x)Askeladden 565 Wasper

(x)Uttern D68 (x) Scand 7600 Dynamic

 

Har nå Askeladden Z7

Link to post
Share on other sites

NW 900 har jo hele tiden ligget med høyere pris enn Fjord 880 også før prisene falt, så en prisforskjell på 100.000 på disse båtene må man regne med. NW nyter også godt av renomèet merket har i dag, det samme kan vel ikke sies om Fjord. Har friskt i minnet en viss ordfører i Bergen som kjøpte Fjord 40.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Min erfaring er at det er lettere å selge på våren, og kanskje skal man ikke se bort i fra den psykologiske effekten av at vi nå har hatt en våt og kald sommer på østlandet. Denne sommeren har vel ikke akkurat slått et slag for båtlivet. Tror jeg venter til våren med å selge...

F

Link to post
Share on other sites

Har lagt ut min Draco nå - lagt i 4-5 dager, med ca 500 visninger. Ingen som har ringt - vanlig ?

Det er ikke så lett å svare på, siden det er veldig avhengig av hva slags båt man skal selge. Men på generelt grunnlag (og egen erfaring) vil jeg svare; Ja, vanlig.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

... og kanskje skal man ikke se bort i fra den psykologiske effekten av at vi nå har hatt en våt og kald sommer på østlandet.

 

Tror, dessverre, at du tar feil for sommeren var hverken kald eller våt i forhold til normalen etter det jeg kan huske av oppslag om dette? August var riktignok våt, men ikke juli, og temperaturen har vært over normalen.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Trur jeg ikkeno på Mouche. I global sammenheng kanskje men ikke her på Østlandet. Sjøtemperaturen feks. duppet bare så vidt over 20 grader i noen få dager her i Oslofjorden i sommer. Det er ganske så uvanlig lavt.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

En sommer uten tropevarme.. Mon tro om det blir flere slike "sommere" etterhvert som klimaet endrer seg

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

De siste tolv månedene i Norge har rett og slett vært kaldere enn det mange av oss er vant til.

 

"Vi må mange år tilbake for å finne en liknende kald tolvmånedersperiode som det vi har opplevd den siste tiden, sier klimaforsker Ketil Isaksen ved Meteorologisk institutt."

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...