bliss X Svart 22.Januar.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Januar.2003 Janef: Til Lasse:Ja, jeg kjenner ganske godt til Bergholmen og Oscarsborg forøvrig, i og med jeg var sjef for museumsvirksomheten på Oscarsborg fra opprettelsen av museet i 1993 til jeg dro derfra sist høst. Museet på Oscarsborg har ganske mye data om bygninger og eiendommer, samt en del tegninger. En henvendelse dit kan kanskje gi deg noe. Til Janef: En ting jeg er på jakt etter er en kopi av overdragelses dokumenter på holmen, eller dokumenter knyttet til overtagelsen. Har du noen ide om hvor de eventuelt kan befinne seg? Ringte litt rundt for noen år siden, og fikk stadig nye tips om personer som muligens kunne vite noe, men ... Dette begynner jo å bli noen år siden... Sitér dette innlegget Link to post
Quantum Svart 23.Februar.2003 Del på Facebook Svart 23.Februar.2003 Heisann!!! Tar frem denne siden igjen så man kan drømme litt om varmere og bedre tider. Spør derfor hvor kan dette være? Håper sommeren som kommer blir like fin som den i fjor. En ledetråd kan være at det er ikke så langt fra der hvor båten min (vår) bilde ble tatt og at det er grunn innseiling. Sitér dette innlegget Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500 Vårt prosjekt: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046 Hjemmeside: www.GudrunogTrond.com Link to post
Sebaldus Svart 1.April.2003 Del på Facebook Svart 1.April.2003 På tide å finne frem denne tråden igjen! Noen som har seilt forbi her.....? Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 3.April.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.April.2003 Blindleia? Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 4.April.2003 Del på Facebook Svart 4.April.2003 Blindleia? Er nok litt lenger vest....ville tro en del har gått forbi her av dem som våger seg vest for kr. sand..... Sitér dette innlegget Link to post
PanPan Svart 4.April.2003 Del på Facebook Svart 4.April.2003 Først syntes jeg det liknet på leden innenfor Lyngør. Men den, eller for den sakens skyld Blindleia, ville ikke vært så fri for båter, folk og hytter. Satser på det jeg kjenner minst: Er det vest for Mandal? Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 4.April.2003 Del på Facebook Svart 4.April.2003 Satser på det jeg kjenner minst: Er det vest for Mandal? Kan like gjerne si det Like vest for mandal på innsiden av Hille. Har hytte i området!Bildet er forresten tatt der vi har jolla ved hytta. Har hatt noen halsbrekkende "komme ombord i båten" stunt i den fortøyningwiren når Princess 65 passerer i 15 knop 15 meter av lan :nono: Bildet er tatt i februar i år, så ingen skal si at det ikke er fint på sjøen om vinteren også! Sitér dette innlegget Link to post
Quantum Svart 4.April.2003 Del på Facebook Svart 4.April.2003 Hei alle sammen. Har helt glemt å fortelle hvor dette var fra. Bildet er tatt på brygga på Stråholmen, nord for Jomfruland, den 7.august i fjor sommer, en varm og flott sommerkveld. Et sted vi ikke hadde vært før men som absolutt frister til flere besøk. Sitér dette innlegget Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500 Vårt prosjekt: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046 Hjemmeside: www.GudrunogTrond.com Link to post
KOB Svart 4.April.2003 Del på Facebook Svart 4.April.2003 Solen varmer, isen er borte og båtsesongen bare dager unna. Jeg kunne ikke dy meg med et forfriskende blått!! bilde fra fjorårets sesong. Jeg ber om en presis stedsangivelse Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
PanPan Svart 4.April.2003 Del på Facebook Svart 4.April.2003 Bildet kan være tatt fra posisjon ca. N 59.54.30 og E 010.39.69. Du er i tilfelle på vei ut fra båtplassen din og ser snurten av Bygdø-landet skrått fremme til babord i venstre bildekant. Bortenfor der ser man Nesodden og et trettitalls seilbåter som ser ut til å seile regatta. Landet lengst syd blir vel nedover mot Sandspollen. Rett i bauen for oss ser vi det vestlige av Snarøy-landet. Svaret bygger på at det er et relativt stort antall seilbåter i en regatta i et området som sannsynligvis er indre Oslofjord. Når du i tillegg har hjemmehavn Bestumkilen så forsøker jeg meg med dette svaret. Alle ellers er jo sååååå forsiktige med å svare.... Den som intet våger intet vinner! Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 4.April.2003 Del på Facebook Svart 4.April.2003 Meget godt resonnert, PanPan , og så er du vel i tillegg godt kjent i indre Oslofjord. Vi er, som du beskriver, på vei ut Lysakerfjorden en herlig juni-dag i 2002. Selv om det er ganske så mye blåstikk i bildet, synes jeg bildet uttrykker et flott utsyn, som vi alle nå gleder oss til. Vi sees på fjorden. Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Pjolter Svart 4.April.2003 Del på Facebook Svart 4.April.2003 Jeg får prøve meg med ett jeg også da.. Hvor er dette.. Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
PanPan Svart 4.April.2003 Del på Facebook Svart 4.April.2003 Den der var ikke lett, her kan man bomme! Mener å se to varder og en litt "opphøyet lykt". Den ene varden står nærmest i vannskorpa. Noe slikt finnes i innseilingen til Kragerø syd av Jomfruland .. ... . Hva sier dommeren? Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 4.April.2003 Del på Facebook Svart 4.April.2003 Panpan du er bare utrolig. jeg bøyer meg enda en gang i støvet. Det er helt rett det er i innseilingen mot Kragerø. Tatt fra Skåtøy ut mot rauskjær og øya Oksen. Båtene du ser er på veg i leden mot Jomfuland. Igjen. dypt imponert Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
arquebus Svart 6.April.2003 Del på Facebook Svart 6.April.2003 På tide med et bilde fra vestlige farvann i denne tråden. Hvor er det disse to stakene står og peker mot hverandre? Sitér dette innlegget Link to post
arquebus Svart 8.April.2003 Del på Facebook Svart 8.April.2003 Ingen av dere som holder til i Ryfylke som klarer denne? Hint: Det er mindre enn 5 n.mil fra Stavanger havn... Sitér dette innlegget Link to post
Jamo Svart 8.April.2003 Del på Facebook Svart 8.April.2003 Ingen av dere som holder til i Ryfylke som klarer denne? Hint: Det er mindre enn 5 n.mil fra Stavanger havn... Uff, dette er flaut Sitér dette innlegget Link to post
Homer Svart 8.April.2003 Del på Facebook Svart 8.April.2003 Kanskje ikke så vanskelig..... Söndag 6. april Sitér dette innlegget Link to post
PanPan Svart 8.April.2003 Del på Facebook Svart 8.April.2003 Slagenstangen med Essoraffeneriet i forgrunnen. Bastø midt i bildet. Lenger opp Breiangen, Hurumlandet - innløpene til Drammensfjorden og Drøbaksundet! Manglet bare Holmenkollbakken! Sitér dette innlegget Link to post
Per Arve Svart 8.April.2003 Del på Facebook Svart 8.April.2003 Brukbart høy mast å fotografere fra, Homer? Sitér dette innlegget Link to post
Janef Svart 8.April.2003 Del på Facebook Svart 8.April.2003 Kanskje ikke så vanskelig..... Söndag 6. april Hm! Det minner meg på at man må huske å lufte motorrommet før en starter bensinslukerne Sitér dette innlegget Link to post
arquebus Svart 8.April.2003 Del på Facebook Svart 8.April.2003 Uff, dette er flautDa tar vi med et litt større utsnitt så kanskje noen kjenner igjen den store, hvite bygningen langt der bak til venstre i bildet.... (De som ikke klarer det kan klikke på bildet for å få løsningen!) Sitér dette innlegget Link to post
Jamo Svart 8.April.2003 Del på Facebook Svart 8.April.2003 Kjørte forbi der idag, men klarte ikke oppgaven likevel Sitér dette innlegget Link to post
Nils Svart 8.April.2003 Del på Facebook Svart 8.April.2003 Ingen av dere som holder til i Ryfylke som klarer denne? Hint: Det er mindre enn 5 n.mil fra Stavanger havn...Du må laga lettare oppgåver til oss, Arquebus. I haust la du inn dette bildet, det er nok den einaste staden vi kjenner att.... Sitér dette innlegget Link to post
Helge Svart 10.April.2003 Del på Facebook Svart 10.April.2003 Her var det myyye bilder fra "sørpå" i landet - så jeg kan ikke dy meg for å ta med et fra noe lengre nord. Men kanskje det blir for vanskelig? Helge Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.