Jump to content

Hvor er dette?


bliss X

Recommended Posts

Et lite, men eksotisk innslag! Sagt å være en av verdens vakreste ankringsplasser...

 

Stikkord: HR-312 Klubben arrangerte fellestur og ankret opp her..

 

Bilde

 

Hvor i verden? Hva heter denne bukta og øya den ligger på?

 

Denne gangen setter jeg opp en liten premie: Papirkopi av et utvalg spesielle ankerplass-skisser fra "Skagerrak-kyst-farvann" som HR-312 Klubben har utarbeidet.

 

NB! Lasse kan ikke delta her!

Link to post
Share on other sites

Dette er Karibien!

Der er det mange fine steder, men jeg vil tippe på på Salt Whistle Bay (Myreau).

 

Har sett bilder derfra av en kompis som er ivrig seiler. Dette er drømmen (har dessverre aldri vært i Karibien selv - men når ungene blir store...!)

 

Lijanka

(uten egen seilbåt - men duger som mannskap...)

Link to post
Share on other sites

Dette er Karibien!

Der er det mange fine steder, men jeg vil tippe på på Salt Whistle Bay (Myreau).

 

Har sett bilder derfra av en kompis som er ivrig seiler. Dette er drømmen (har dessverre aldri vært i Karibien selv - men når ungene blir store...!)

 

Lijanka

(uten egen seilbåt - men duger som mannskap...)

Ja, det er fra Salt Whistle Bay på Mayreau!

 

Mer om HR-312 Klubbens seilas i Caribien finner du her: http://hr312klubben.com/opplev.php?t=21&s=1

 

Ellers finnes et 40-talls beskrivelser av ankringsplasser fra Orust i syd via Oslo til vest av Mandal. Skisser og kartutsnitt i farger kan skrives ut: http://hr312klubben.com/ankringsplassen/publiste.php

 

Til Lijanka: Kan du sende meg navn og postadresse via intern melding her så skal jeg sende deg premien i posten! :boxing:

Link to post
Share on other sites

Det var jo moro at ikke oppgaven falt umiddelbart! Ingen riktige svar ennå, så her kommer neste tips: Kjempeidyllisk lite samfunn, uten biler. Tror jeg må si at det er den koseligste 'bebygde' havna jeg noengang har vært i.

 

Skal se noen foreslår Koster nå  :smash:, men det er altså ikke det det er.

 

Ennå et bilde:

Bilde

med båten min nede til venstre. Innseilingen fra forrige bilde i bakgrunnen.

Synd med den stygge ledningen, greide ikke å finne en kameraplassering for å bli kvitt den.

S/Y Surprise

Link to post
Share on other sites

Nei, det er Røvær!

Riktig! Dette var mitt første besøk der, og jeg har sjelden blitt mer positivt overrasket. Ofte har sånne fiskevær en litt 'røff' sjarm, det er litt for mye skrot på bryggene, fiskelukt og fryseribråk til at det egentlig kan kalles koselig. Røvær derimot er som det fiskeværet Astrid Lindgren hadde skrevet om hvis hun hadde bodd på vestlandet og ikke på bygda i Sverige.

S/Y Surprise

Link to post
Share on other sites

Ennå et bilde:

Bilde

med båten min nede til venstre. Innseilingen fra forrige bilde i bakgrunnen.

Synd med den stygge ledningen, greide ikke å finne en kameraplassering for å bli kvitt den.

Hvilken stygg ledning?? :lol:

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Lars H,

 

Hva i all verden er det du finner på?

 

Gjør du folket på Røvær strømløse?

 

mvh

Poseidon

 

PS

Jeg var litt forundret over at ingen av Nord-Rogalendingene kjente igjen den helt spesielle staken med "dobbelknekk" på det første bildet fra Surprise   -   jeg kan ihvertfall ikke huske å ha sett tilsvarende stake noe annet sted .....

DS

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Lars H,

Hva i all verden er det du finner på?

Gjør du folket på Røvær strømløse?

Neida, nå er det OK igjen, sjøkabel skjønner du!

Bilde

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...