Jump to content

Hvor er dette?


bliss X

Recommended Posts

Jeg synes også det likner på Kragerøfjorden, byen ligger i stikk motsatt retning, ikke langt unna...????

Det er nok Kragerøfjorden, ja. Bildet er tatt sist lørdag. Kragerø ligger bak oss og hele fjorden foran. Ytterst i fjorden, litt til høyre for lykta ligger Rødskjær. Egentlig ganske lett gjenkjennelig pga fargen (som har gitt opphav til navnet, vil jeg tro), men på bildet blir det nok litt langt unna. Saltneven, hvor seilerne holder til ligger i venstre billedkant, noe lokalkjente kanskje ville kjenne igjen.

 

Jeg tenkte opprinnelig å gi litt flere ledetråder, men PanPan (eller var det Lasse?) har tidligere vært dyktig til å resonnere, så jeg lot det være. 8 poeng til Lasse, 10 til PanPan.  :headbang:

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

En spesiell en. Hvor er dette ???????

Bilde

Bilde

Bilde

 

Kansje noe "tunge" bilder pga høy oppløsning.........

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Ha'kke peiling!  :lol:

Men, siden jeg måtte vente i nesten 10 minutter for å laste ned de svære "blekkene" til bmo kan jeg like godt prøve meg.

 

Her er vi tydeligvis i maskinrommet til et skip / fartøy. Motoren er "litt" større en min egen 2QM-15............  (er det en 6-sylindret maskin?)

Fartøyet er antageligvis bygget i Tyskland (maskintelegrafen) og maskinisten røyker Petterøes Nr. 3 (blå tobakk-bokst under drypp-krana)

 

- Er vi på arbeidsplassen til bmo?

- Er vi ombord i et historisk fartøy?

 

Dette var i allefall en morsom vri på "Hvor er dette" !! :lol:

Hilsen,

Walter_S

(Som egentlig skulle ha lagt seg - skal opp kl. 04:00 i morra tidlig, for å dra ut med båten og fiske - dem sier at makrellen har kommet til Lera, og da må vi jo prøve!!!!)  :wink:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

[siden jeg måtte vente i nesten 10 minutter for å laste ned de svære "blekkene" til bmo kan jeg like godt prøve meg. SORRY

 

Her er vi tydeligvis i maskinrommet til et skip / fartøy. Motoren er "litt" større en min egen 2QM-15............  (er det en 6-sylindret maskin?) JA MELLOM 11-1200 HK.

Fartøyet er antageligvis bygget i Tyskland (maskintelegrafen) og maskinisten røyker Petterøes Nr. 3 (blå tobakk-bokst under drypp-krana)

 

- Er vi på arbeidsplassen til bmo? NEI

- Er vi ombord i et historisk fartøy? JA

 

Dette var i allefall en morsom vri på "Hvor er dette" !! :lol:

Hilsen,

Walter_S

(Som egentlig skulle ha lagt seg - skal opp kl. 04:00 i morra tidlig, for å dra ut med båten og fiske - dem sier at makrellen har kommet til Lera, og da må vi jo prøve!!!!)  :lol:

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

- Er vi ombord i et historisk fartøy?

Tror du er inne på noe her, ser nagler i bakgrunnen. Kan det være ett av skoleskipene?

 

Bildene jo utrolig skarpe og detaljerte, men som Walter sier, noe store... :lol:

 

Ved å redusere til 800pix bredde og bruke 50% jpg-komprimering blir størrelsen redusert med over 95%.

Link to post
Share on other sites

Tror du er inne på noe her, ser nagler i bakgrunnen. Kan det være ett av skoleskipene?BINGO MEN VILKET ???????

 

Bildene jo utrolig skarpe og detaljerte, men som Walter sier, noe store... :lol: BILDENENE ER TATT MED 4 Mpk.

 

Ved å redusere til 800pix bredde og bruke 50% jpg-komprimering blir størrelsen redusert med over 95%.

Er klar over dette men disse ble lagt ut uredigert............

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Er klar over dette men disse ble lagt ut uredigert............

Jeg får ikke ned disse bildene. Det jobbes og jobbes, men bildene kommer ikke fram. Vli oppfordre deg til å ikke legge ut så store bilder. Det tar en evighet å få ned, og gjør tråden treg å laste. Kan du tenke deg å redigere dem til en mer normal størrelse?
Link to post
Share on other sites

Jeg får ikke ned disse bildene. Det jobbes og jobbes, men bildene kommer ikke fram. Vli oppfordre deg til å ikke legge ut så store bilder. Det tar en evighet å få ned, og gjør tråden treg å laste. Kan du tenke deg å redigere dem til en mer normal størrelse?

Stakkar har dere ikke bredbånd  :wink::lol: :lol:

 

Bildene er nu tatt ned til 25%.

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Helt riktig, PanPan

 

Ljan herregård lå ved dagens Hvervenbukta badestrand, dette bildet viser hvordan det har sett ut tidligere før hovedbygningen brant ned i 1913. Stedet ble også kalt Stubljan etter en tidligere eier. Badehuset som ligger midt i bildet brukes som cafe, og huset til høyre der det ryker av pipa er idag kiosk.

Link to post
Share on other sites

Lille Lort, Indre havn, Horten ?

Helt riktig, Gerhard!

 

I HR-312 Klubbens "Ankringsplasser" finner man denne under "Løvøya nord for Horten" http://hr312klubben.com/ankringsplassen/an...kerpl.php?id=30

 

Dette er en utmerket natthavn, og en av de få naturhavnene på Oslofjordens vestside mellom Drøbaksundet og Tønsbergskjærgården.

 

Man kan ankre over et stort område, men best ligger man der det i kartskissen er lagt inn et grønt ankertegn. Her er *plass til alle*! På Lort's vestside fortøyer mange mot land.

 

Studer kartskissen! Med *Julaften* og *Rumpa* om babord, og *Svartskjær* om styrbord, har man god dybde og klaring sideveis. Underlig nok går de aller fleste *motorbåtleden*med *Kuskjæret* om styrbord, der er det fort gjort å gå på en rygg nord av jernstaken - og det er det mange som gjør!

 

Langs vestsiden av dette området har Horten Roklubb sitt treningsområde! Hvis hensyn - unngå ankring og *bølgete* adferd til sjenanse for roerne! Nyt heller synes at vår prektige ungdom som ror så det fosser mens vi kan nyte vår kalde forfriskning i cockpit! :wink:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...