PanPan Svart 10.April.2003 Del på Facebook Svart 10.April.2003 ...Her var det myyye bilder fra "sørpå" i landet - så jeg kan ikke dy meg for å ta med et fra noe lengre nord. Men kanskje det blir for vanskelig?..Ta gjerne en tur innom denne hjemmesiden: http://home.online.no/~wems/index2.htm Flere fine bilder der! Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 10.April.2003 Del på Facebook Svart 10.April.2003 Et lite bidrag fra meg - HVOR og HVA er dette? Sitér dette innlegget Link to post
PanPan Svart 10.April.2003 Del på Facebook Svart 10.April.2003 Et lite bidrag fra meg - HVOR og HVA er dette?Hvor? Vel, et bilde ser ut til å være fra første siden av www.vg.no akkurat nå. Da kan de andre også være fra samme nettstedet... Hva det er? Det ser ut som en ramponert båt! Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 10.April.2003 Del på Facebook Svart 10.April.2003 Yepp! Det er Saddam Husseins 393 fot lange luksus-yacht "Al-Mansur". Etter tre amerikanske angrep med 225 kilo tunge presisjonsbomber... Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 10.April.2003 Del på Facebook Svart 10.April.2003 Nei NÅ har disse !"%&W¤& amerikanerne virkelig gått for langt. Behandle en fin båt på den måten....skamme seg burde de :nono: Sitér dette innlegget Link to post
Helge Svart 10.April.2003 Del på Facebook Svart 10.April.2003 Javel PanPan, da har jeg konstatert at du er blant de som er bakoverkompatibel Når du finner en link (dyp eller ikke?) - går du bevisst enda litt lavere ned. Smarting Men dersom noen skal innom den siden er det nå engang under html-dokumentet baat.html en finner mest båtrelatert stoff og bilder Bildet er forøvrig fra Ytre Søre Sunnmøre og det som skimtes i det fjerne i bakgrunnen på bildet er Kvamsøya (siste bebodde øy før Stadt" nordfra) og Stadtlandet. God Påske fra Helge som drar på hytta og tar en siste krampetrekning i snøen på fjellet før båten skal få det meste av oppmerksomheten de neste månedene Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
PanPan Svart 10.April.2003 Del på Facebook Svart 10.April.2003 Javel PanPan, da har jeg konstatert at du er blant de som er bakoverkompatibel Som også er bakoverkompatibel, for å være litt mere korrekt! Befriende å se på hjemmesiden til Helges familie! Anbefaler alle å ta en titt! Sitér dette innlegget Link to post
PanPan Svart 20.April.2003 Del på Facebook Svart 20.April.2003 Mange går forbi her ...... Hva kan du fortelle om dette stedet? Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 21.April.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April.2003 Det første jeg tenkte på var nord for Hankø, men jeg får det ikke helt til å stemme. Sitér dette innlegget Link to post
PanPan Svart 21.April.2003 Del på Facebook Svart 21.April.2003 Det første jeg tenkte på var nord for Hankø, men jeg får det ikke helt til å stemme. Tampen brenner "litt". Lenger syd. Til venstre sees en merke med en hvit lykt, så følger en jern-stake - noen skjær kloss ved som har et egenartet navn, varden inne på land viser til led innover i samme retning fotografiet er tatt. Mange passerer her og stedet er meget godt kjent, men få går såpass kloss i som jeg har gjort (det kan man jo gjøre når man følger med på kartplotteren i cockpit... ) Kom igjen folkens! Sitér dette innlegget Link to post
Mini Svart 21.April.2003 Del på Facebook Svart 21.April.2003 Er det inn mot Kjøkøysund? Sitér dette innlegget Link to post
PanPan Svart 21.April.2003 Del på Facebook Svart 21.April.2003 Er det inn mot Kjøkøysund?... Hmmm .... dette er sjømerkene nærmest til svenskegrensen på utsiden av Hvaler. Varden på land står på Herføl og peker til leden inn Sekken - Iddefjorden mot Halden. Skjærene kalles "Sekkefluene". Sitér dette innlegget Link to post
arquebus Svart 21.April.2003 Del på Facebook Svart 21.April.2003 La oss prøve med en til fra vestlandet, lenger nord denne gangen. Hvilken fyrlykt er dette? Tips: Lengst til venstre på bildet kan man skimte en lykt. Skjæret den står på har vel alle hørt om... Klikk på bildet for større format. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 21.April.2003 Del på Facebook Svart 21.April.2003 .... og fyret forbindes med Vamp .... mvh Poseidon PS Takk for raddelen på direkten for et par timer siden, det var virkelig kjekt at du tok kontakt når du så 70 tonn med rust og råte liggende ved kaien! DS Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Arne Lian Svart 21.April.2003 Del på Facebook Svart 21.April.2003 "La oss prøve med en til fra vestlandet" La meg tippe på skjæret; Bloksen, var det ikke det det heter skjæret som Sleipner gikk på- sånn ca. nord for Karmøy? Dette ligger laaangt utenfor mine farvann... Sitér dette innlegget Link to post
arquebus Svart 21.April.2003 Del på Facebook Svart 21.April.2003 .... og fyret forbindes med Vamp .... mvh Poseidon PS Takk for raddelen på direkten for et par timer siden, det var virkelig kjekt at du tok kontakt når du så 70 tonn med rust og råte liggende ved kaien! DS Det er riktig - Vamp har vel spilt inn noen av sine plater her? Selv takk Poseidon, det var artig å høre historien om Poseidon og få en omvisning! La meg tippe på skjæret; Bloksen, var det ikke det det heter skjæret som Sleipner gikk på- sånn ca. nord for Karmøy? Dette ligger laaangt utenfor mine farvann... Det stemmer. Fyret er Ryvarden og skjæret med en lykt er Litle Bloksen. Sitér dette innlegget Link to post
PanPan Svart 21.April.2003 Del på Facebook Svart 21.April.2003 La oss prøve med en til fra vestlandet, lenger nord denne gangen. Hvilken fyrlykt er dette? Tips: Lengst til venstre på bildet kan man skimte en lykt. Skjæret den står på har vel alle hørt om...Prøver meg med "Ryvarden fyr" med Bloksen lykt som står på tre bein utenfor.... 2115: Akk ja, sånn er det å jobbe med saken mens dommeren blåser matchen av! Søkte via Googles med "+bloksen +fyr" og fant Ryvarden.... Morro var det lell! Sitér dette innlegget Link to post
arquebus Svart 21.April.2003 Del på Facebook Svart 21.April.2003 2115: Akk ja, sånn er det å jobbe med saken mens dommeren blåser matchen av! Søkte via Googles med "+bloksen +fyr" og fant Ryvarden.... Morro var det lell! Tja - var vel litt for kjapp med å avsløre svaret, men ja - det er Ryvarden. Fin innsats Sitér dette innlegget Link to post
PanPan Svart 21.April.2003 Del på Facebook Svart 21.April.2003 Uvanlig vinkel - gjengitt i svart hvitt - HVOR er dette? Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 21.April.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April.2003 Bildet viser det gamle og det nye fyret på Jomfruland Sitér dette innlegget Link to post
PanPan Svart 21.April.2003 Del på Facebook Svart 21.April.2003 Bildet viser det gamle og det nye fyret på JomfrulandRiktig! Skulle ha retusjert bort det gamle fyret, men, men - Kjapt svart! Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 21.April.2003 Del på Facebook Svart 21.April.2003 Tja - var vel litt for kjapp med å avsløre svaret, men ja - det er Ryvarden. Fin innsats Som et supplement til kartutsnittet kan nevnes at "Sleipner" var på nordgående da ulykken skjedde, de hadde passert Ryvarden og lagt kursen på innsiden av Store Bloksen for å komme inn i hvit sektor fra Håskru lykt som man ser komme inn øverst til høyre i kartutsnittet. Av ukjente grunner kom man imidlertid noe for langt vest, uten å merke at man var kommet inn i rød sektor fra Håskru - og da var det bare sekunder om å gjøre før man stod fast på den mørklagte Store Bloksen. Da det kom frem at Kystverket i årevis hadde utsatt planene om å sette opp en lykt på St.Bloksen - av økonomiske årsaker - så gikk det bare få dager før en innsamlingsaksjon var igang. Med innsamlede midler var heller ikke den økonomiske unnskyldningen gangbar. Så idag har man lys på både Store og Lille Bloksen, og i tillegg har hurtigbåtene så vidt jeg vet fått utvetydig beskjed i sine seilingsbeskrivelser om å holde vestenom begge Bloksene. mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
PanPan Svart 21.April.2003 Del på Facebook Svart 21.April.2003 Prøver igjen!! Hva heter plassen her, hvor ligger den? Sitér dette innlegget Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 22.April.2003 Del på Facebook Svart 22.April.2003 Dette må være brygga på Hvor. Det står jo på skiltet. Sitér dette innlegget . www.g-mt.no Link to post
PanPan Svart 22.April.2003 Del på Facebook Svart 22.April.2003 Dette må være brygga på Hvor. Det står jo på skiltet. .... Glimrende! :lol: Nå ja, for å være helt korrekt: HVOR ????. Kunne ikke gjøre det for enkelt heller!! Jeg vil tro at mange av medlemmene har passert her. Bryggen anløpes av en katamaran. Navnet som egentlig står på skiltet er ikke det nordmenn flest husker stedet for. Her er også en gjestehavn med et annet navn. Selve stedet, der bryggen ligger, - er kjent under et tredje navn. Stedet ligger på en av to store øyer. Napper det? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.