Jump to content

Hvor er dette?


bliss X

Recommended Posts

Hvilket program bruker du for dette Lars? (Vi er forøvrig navnebrødre).

Jeg bruket PSP (PaintshopPro). Navnebrødre, ja Lars er da et fint navn. Selv har jeg et fornavn til, Harald. Ble oppkalt etter begge bestefedrene mine. Ser du har oppgitt Stavanger som hjemsted. Eg e ekta Siddis, men flyttet østover i -69.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Det siste bildet til Lars er fra den gangen han var på handletur i Fredrikstad.

Fredrikstad er riktig, men jeg var ikke på handletur. Hadde vært på langhelg sør for Strömstad og ble liggende værfast i Fredrikstad. Var helt nybegynner og våget ikke gå rundt Strømtangen i kuling. Måtte avspasere to dager! (den ene dagen var det faktisk et mord 200m lenger inne på kaien!)

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Fredrikstad er riktig, men jeg var ikke på handletur. Hadde vært på langhelg sør for Strömstad og ble liggende værfast i Fredrikstad. Var helt nybegynner og våget ikke gå rundt Strømtangen i kuling. Måtte avspasere to dager! (den ene dagen var det faktisk et mord 200m lenger inne på kaien!)

 

Lars H.

Vet det, Lars men jeg tenkte at det var best å ikke gjøre alle oppmerksom på at du var en slik pingle som ikke tør å gå rundt Strømtangen når det blåser litt  :lol:

 

I mitt tidligere båtliv med saga 27 lå vi mye værfast på Hankø, husker jeg. En gang ble det stadig flere værsjuke admiraler på bryggene, og alle var overbevist om at rundt Strømtangen - det skulle de ikke !!

 

Tok sin tid før armadaen kom seg avgårde.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Justøybroa er korrekt, ca 2nautiske SØRVEST av Lillesand hvis jeg skal være pirkete...men denne var jo alt for lett?

Øst eller sørvest, pytt, pytt .... :lol:

 

Aner jeg noen som navigerer etter Columbusmetoden; ikke visste han hvor han skulle, ikke visste han hvor han var, og ikke visste han hvor han hadde vært ....

 

"Øst, vest, hjemme best" heter det visst....

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Øst eller sørvest, pytt, pytt .... :lol:

 

Aner jeg noen som navigerer etter Columbusmetoden; ikke visste han hvor han skulle, ikke visste han hvor han var, og ikke visste han hvor han hadde vært ....

 

"Øst, vest, hjemme best" heter det visst....

 

mvh

Poseidon

Hva er det som får deg Poseidon til og komme med disse sure oppgulp?

Link to post
Share on other sites

Hva er det som får deg Poseidon til og komme med disse sure oppgulp?

Beklager så meget Arne Lian!

 

Det var ikke ment å være oppgulp  -  og slettes ikke surt :lol:

 

Men når man mener at Lillesand ligger en mil eller to på hver sin side av en bro så må det vel være tillatt å koste på seg et lite smil i hverdagen   -   og det kan kanskje flere ha bruk for!

 

Med de beste hilsener

Poseidon

(fortsatt med et smil om munnen....)

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Yepp, da er vi jo enige i at Lillesand ligger der det pleier- og ingen sure miner :lol:

Neste nøtt (nødd på sørlandsk) er kanskje litt værre, men legg merke til at der er en gammel losutkikkspost på toppen bakenfor husene. Stikkord; stedet er mellom Kristiansand og Grimstad og har landhandel- men hvor er det? :lol:

Link to post
Share on other sites

til Vestlendingene.

Hvor er disse bildene tatt.

De har forskjellig geografisk adresse, men på vestlandet.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Stikkord; stedet er mellom Kristiansand og Grimstad og har landhandel- men hvor er det? :lol:

Bilde

Og et hyggelig pensjonat som heter Brekkekjær, drevet av en engelskmann ved navn John Dobey med sin norske kone. Så stedet heter BREKKESTØ.

Anbefales alle å stikke snuta innom når man er i Blindleia.

Link to post
Share on other sites

Til dere som tippet at forrige "nødd" var Brekkestø må jeg bare si at det er heilt riktig, forøvrig en det en veldig trivelig plass med landhandel og salg av bensin&diesel helt ytterst i Blindleia. Brekkestø ligger på øya Justøya som igjen var "nødda" før der igjen; Justøyabroa. Posisjonen for Brekkestø: N58 11.684 E8 20.755

Bilde

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...