Marø Svart 10.September.2003 Link til dette innlegget Svart 10.September.2003 Da prøver jeg en noe mer vrien sak (tror jeg). Mange fine båter der. Link to post
PanPan Svart 10.September.2003 Link til dette innlegget Svart 10.September.2003 Da prøver jeg en noe mer vrien sak (tror jeg). Mange fine båter der.....hmmm..... dette må være en til 8 eller 9. Jeg mener jeg har gått forbi her, selve havnen - tittet så vidt innom... Fyret man ser mener jeg står på Sandviksholmen, da tror jeg havnen heter "Galgeberget", men her kan jeg ta feil. Stemmer lokaliseringen så har vi innseilingen til Hamburgsund lenger bakom Sandviksholmen.... I utsnittet fra kartplotteren min er pila der jeg mener båtene ligger, ellers ses fyret på Sandviksholmen. Lenger opp til høyre sees stakene ved innseilingen til Hamburgsund. Jeg våger det ene øye..! Link to post
Marø Svart 11.September.2003 Link til dette innlegget Svart 11.September.2003 Du verden, PanPan. Det var imponerende. Helt korrekt Galgeberget. Link to post
Helge Svart 11.September.2003 Link til dette innlegget Svart 11.September.2003 Siden jeg til nå har konsentrert meg om Sunnmøre tar jeg nå en ny vri. Gir ikke mer hjelp i første omgang enn at dette IKKE er på Sunnmøre Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
jada Svart 11.September.2003 Link til dette innlegget Svart 11.September.2003 Gir ikke mer hjelp i første omgang enn at dette IKKE er på Sunnmøre Er ikke kjent i dette området, men jeg kan strekke meg så langt som å si at det må være et sted langs kysten mellom Bergen og Kirkenes Link to post
880 Svart 11.September.2003 Link til dette innlegget Svart 11.September.2003 Er ikke kjent i dette området, men jeg kan strekke meg så langt som å si at det må være et sted langs kysten mellom Bergen og Kirkenes :lol:Ta ikke det for gitt, selv om du ser Hurtigruta i bakgrunnen....Denne er jo også på Cruise i sydlige polarstøk også (utenfor sesomngen) :lol: :sailing:http://www.onlinemagasinet.no/artikkel.asp?KatID=15&ArtID=910 Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Helge Svart 11.September.2003 Link til dette innlegget Svart 11.September.2003 Er ikke kjent i dette området, men jeg kan strekke meg så langt som å si at det må være et sted langs kysten mellom Bergen og KirkenesMellom Bergen og Kirkenes...... :lol: :lol: Ja det er nok mellom der ja L I T T mer presisjon i svaret kanskje ? Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
PanPan Svart 11.September.2003 Link til dette innlegget Svart 11.September.2003 Siden jeg til nå har konsentrert meg om Sunnmøre tar jeg nå en ny vri. Gir ikke mer hjelp i første omgang enn at dette IKKE er på Sunnmøre ....tror dette kan være på Mørekysten....det lave landet..... er det ikke et sted som heter *Bud* på de kanter....? Link to post
Helge Svart 11.September.2003 Link til dette innlegget Svart 11.September.2003 ....tror dette kan være på Mørekysten....det lave landet..... er det ikke et sted som heter *Bud* på de kanter....?Mmnnjaa.... du skal nok enda litt lengre nord PanPan Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
KOB Svart 11.September.2003 Link til dette innlegget Svart 11.September.2003 Kan det være Trondheimsfjorden, med Ørlandet i bakgrunnen? Det er jo padde flatt. Da ligger du på sydsiden av fjorden, et eller annet sted. kanskje over mot Hitra? (men avstanden ser ut til å være for kort) Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Helge Svart 11.September.2003 Link til dette innlegget Svart 11.September.2003 Kan det være Trondheimsfjorden, med Ørlandet i bakgrunnen? Det er jo padde flatt. Da ligger du på sydsiden av fjorden, et eller annet sted. kanskje over mot Hitra? (men avstanden ser ut til å være for kort) B I N G O det ER det paddeflate Ørlandet i bakgrunnen. Vi ankret opp ute i Trondheimsleia ikke langt fra Valset fergeleie (altså utenfor Agdenes) og grillet oss middag Du ser den røde prikken på kartet viser der vi gikk i land og pilen viser retningen som bildet ble tatt i. Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
PanPan Svart 11.September.2003 Link til dette innlegget Svart 11.September.2003 B I N G O det ER det paddeflate Ørlandet i bakgrunnen. Vi ankret opp ute i Trondheimsleia ikke langt fra Valset fergeleie (altså utenfor Agdenes) og grillet oss middag Du ser den røde prikken på kartet viser der vi gikk i land og pilen viser retningen som bildet ble tatt i.Se det ja! Hadde en følelse av at lysvinkelen ikke stemte, at bildet kunne være tatt med sydlig retning mot venstre bildekant. Jeg hadde ikke kommet frem til Ørlandet, men jeg kunne ha unngått en feil - men den som intet våger - moro er det lell! Link to post
Pjolter Svart 11.September.2003 Link til dette innlegget Svart 11.September.2003 B I N G O det ER det paddeflate Ørlandet i bakgrunnen. Vi ankret opp ute i Trondheimsleia ikke langt fra Valset fergeleie (altså utenfor Agdenes) og grillet oss middag Du ser den røde prikken på kartet viser der vi gikk i land og pilen viser retningen som bildet ble tatt i. Huff litt pinlig at jeg ikke kjente igjen dette da,,,, :lol: :lol: :lol: Pjolter I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Helge Svart 12.September.2003 Link til dette innlegget Svart 12.September.2003 Huff litt pinlig at jeg ikke kjente igjen dette da,,,, :yesnod: :lol: :lol: Pjolter Vel, direkte pinlig var det vel ikke synes jeg Pjolter. Flate landskap langs kysten finnes flere steder og det var ikke så mye detaljer med i bakgrunnen . Men de som har gått ut Trondheimsleia med båt flere ganger burde vel kanskje kjenne seg igjen. Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
Helge Svart 12.September.2003 Link til dette innlegget Svart 12.September.2003 Jeg får vel gi Pjolter en ny sjanse :lol: :lol: I "nabolaget" dette også (for meg og Pjolter i alle fall), men kan man klare å kjenne seg igjen på landskapet som vises i bakgrunnen? Andre må gjerne prøve seg de også..... men skal vi gi Pjolter EN sjanse først Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
KOB Svart 12.September.2003 Link til dette innlegget Svart 12.September.2003 Pjolter er ikke på nett. Men siden jeg har 33 år i Trondheim (ingen av dem på sjøen) får jeg kanskje prøve meg? Kan det være Stadsbygd/Rissa? Eller er det på motsatt side av fjorden (altså sydsiden) med Hemnkjølen i bakgrunnen? Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Helge Svart 12.September.2003 Link til dette innlegget Svart 12.September.2003 Du e for langt ut KOB - D' e længer "inn" Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
KOB Svart 12.September.2003 Link til dette innlegget Svart 12.September.2003 Hvor er dette? (Det er ikke Trondheimsfjorden ) Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
jada Svart 12.September.2003 Link til dette innlegget Svart 12.September.2003 Hvor er dette? (Det er ikke Trondheimsfjorden )Er vi i Lyngørområdet?? Link to post
PanPan Svart 12.September.2003 Link til dette innlegget Svart 12.September.2003 Hvor er dette? (Det er ikke Trondheimsfjorden )Sjanser litt her, men det lille huset på høyden mot horisonten får meg til å tenke på Portør....? Link to post
jada Svart 12.September.2003 Link til dette innlegget Svart 12.September.2003 ....Portør....? Portør var mitt alternativ nr 2, og det spørs om ikke det er et mer fornuftig svar enn Lyngør. Link to post
KOB Svart 13.September.2003 Link til dette innlegget Svart 13.September.2003 Sjanser litt her, men det lille huset på høyden mot horisonten får meg til å tenke på Portør....? Helt riktig PanPan. Den lille loshytta på høyden er ganske karakteristisk, og en del av overett-merket som benyttes ved innseilingen fra havet. Den optiske telegrafen er også ganske karakteristisk, riktignok en replika, men skal ellers være identisk med det som i sin tid ble brukt, bl.a. i forbindelse med slaget i Lyngør Bildet er tatt på vei inn innseilingen til Portør fra nord , og det flotte skuta som siger ut fra ankringsplassen foran oss er Sincerity, som en del kanskje så i Risør under trebåtfestivalen i år. Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Al-Tec Svart 13.September.2003 Link til dette innlegget Svart 13.September.2003 Denne er vel nesten for lett? Jon_P AL-TEC al-tec.no Link to post
Pjolter Svart 13.September.2003 Link til dette innlegget Svart 13.September.2003 Jeg får vel gi Pjolter en ny sjanse :lol: :lol: I "nabolaget" dette også (for meg og Pjolter i alle fall), men kan man klare å kjenne seg igjen på landskapet som vises i bakgrunnen? Andre må gjerne prøve seg de også..... men skal vi gi Pjolter EN sjanse først He he det er vel Byneslandet det der da.. Takk for at jeg fikk gjette da ( håper bare jeg har rett nå da,, he he) Pjolter I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Gerhard Svart 13.September.2003 Link til dette innlegget Svart 13.September.2003 Denne er vel nesten for lett?Å jeg vet ikke om det var så lett. Det er jo så mørkt. Jeg var fristet å svare: I båten din..... Men så skrudde jeg opp lysstyrken og fikk med meg litt mer av bakgrunnen. Belyste murer og bygninger.... Høyt fjell i bakgrunnen. (Jaja, høyt for oss østlendinger....) Kan det være Oscarsborg ? Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn