Jump to content

Hvor er dette?


bliss X

Recommended Posts

Jeg blir fristet til å prøve ut et sted til jeg også, men flere her vet jo etter hvert hvor jeg ferdes mest  :smiley:

 

Dette kunne jo vært en hvilken som helst "fjellknaus", men det er det altså ikke. Den som har ligget her med båt selv, vil ikke være i tvil, men.......... noen andre?

 

Bilde

Link to post
Share on other sites

pokker var for sen å logge meg inn i dag. Jomfuland..  var der et par tre ganger i sommer.

Datteren min fant en vennine der. Lå over en natt og red hest dagen etter. Flott sted. ikke mist etter de utvidet brygga og antall gjesteplasser.

 

 

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Gjetter en gang til: Rundø?

Mmmnnjaaa...... vi sier det var "close enough" PanPan.

:seeya:Grattis.  For alt jeg vet mente du sikkert rett øy selv om den heter Runde med e og ikke ø. På Runde finnes et av Norges største og mest kjente fuglefjell og det var en bit av fuglefjellet med høyest konsentrasjon av Krykkjer jeg fotograferte. Vi lå på vestsiden av øya (öppna havet) denne dagen med vår lille 22-foter da det var en utrolig stille og fin dag. MASSE "papegøyer" var det der også..... og et helvetes spetakkel fra tusenvis av fugler   :boxing:

Link to post
Share on other sites

Får hive meg med på bølgen jeg også da, hvor er dette:

 

Bilde

 

Fra en annen vinkel:


Dette er en kjent havn ja. j**la bråk fra Skule og hurtigbåten, men koselig havn. Brekstad altså....  Vært der mye

Morro å se andre fra min kant av landet.... Sees sikkert der ute en gang. Har du vimpel??

 

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Mmmnnjaaa...... vi sier det var "close enough" PanPan.

:seeya:Grattis.  For alt jeg vet mente du sikkert rett øy selv om den heter Runde med e og ikke ø. ..

Takk for oppstrammeren! Skal prøve å huske at det er Runde med e-til slutt fra nå av!

 

Sjekket Runde/Rundø med Googles. Fikk 176 oppslag på Ø-varianten, bl.a. Rundø - for den berømmelige Colin Archer skøyten som Brunborg-Pettersen gikk jorda rundt med for snart 50 år siden. Det er derfra jeg har *skrivefeilen* :boxing:

 

Bilde

 

Skøyten Rundø.

Link to post
Share on other sites

Takk for oppstrammeren! Skal prøve å huske at det er Runde med e-til slutt fra nå av!

 

Sjekket Runde/Rundø med Googles. Fikk 176 oppslag på Ø-varianten, bl.a. Rundø - for den berømmelige Colin Archer skøyten som Brunborg-Pettersen gikk jorda rundt med for snart 50 år siden. Det er derfra jeg har *skrivefeilen* :boxing:

 

Bilde

 

Skøyten Rundø.

176 oppslag på Rundø?

 

På Runde fikk jeg på google hele 2.220.000 treff :drink:

 

De første....... :

 

Runde Camping og Vandrerhjem

We provide first class hostelling on the beautiful island

Runde in Norway. Please visit our site! HOME.

www.runde.no/ - 3k - I hurtigbuffer - Liknende sider

 

Vogelinsel Runde / Norwegen - Norway - Norge

Auf der Insel Runde,südwestlich von Alesund, liegt Norwegens südlichste

Brutkolonie für Seevögel. ... Vogelinsel Runde - Norwegens südlichste. ...

Beskrivelse: Die Insel Runde, südwestlich von Alesund gelegen, ist Norwegens südlichstes Brutgebiet für Seevögel.

Kategori: World > Deutsch > ... > Europa > Norwegen > Städte und Regionen

www.insel-runde.de/ - 3k - I hurtigbuffer - Liknende sider

 

Runde Dykkesenter

Velkommen til Runde Dykkesenter

www.runde-dykkesenter.com/ - 1k - I hurtigbuffer - Liknende sider

 

Vogeleiland Runde / Noorwegen - Norway - Norge

Op het eiland Runde, ten zuidwesten van Alesund, ligt Noorwegens grootste

vogelbroedkolonie ten zuiden van de poolcirkel. ... Runde, een uniek eiland. ...

Beskrivelse: Runde, een vogeleiland aan de westkust van Noorwegen.

Kategori: World > Nederlands > Regionaal > Europa > Noorwegen

home-14.tiscali-business.nl/~pid074/runde/ - 7k - I hurtigbuffer - Liknende sider

Link to post
Share on other sites

176 oppslag på Rundø?

 

På Runde fikk jeg på google hele 2.220.000 treff :boxing:

Er ikke i tvil: I vår tid heter øya Runde.

 

Jeg unnlot å oppgi antall treff for begrepet *Runde* fordi det omfattet også all verdens ord som inholder *runde* (fotball-runde etc.) Googles med fokus Norge ga meg ca. 184.000 oppslag, men de aller fleste hadde ikke noe med øya å gjøre. :diving :diving :diving

Link to post
Share on other sites

Her kommer en som förmodligen er jättesvår, Hvor er dette?

Gunga Din! Dette ser nokså forhistorisk ut  :boxing: - et eller annet forhistorisk fartøy? Muligens maskinmesterens stasjon på et dampdrevet skip?  :drink:

Er det et forhistorisk fartøy, må du i det minste gi oss et lite vink:

Bilde ellerBilde ???

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Jeg takker og føler meg beæret over at noen tenker på maskinrommet ombord i Poseidon når de ser denne flotte triple-maskinen. Hos meg er der ikke maskinister som går sine runder med twistdott og pussefiller  -  og det bærer nok Wichmann preg av, dessverre :boxing:

 

Mitt forslag er at bildet må være tatt ombord i "Ångaren Bohuslän"

 

Mvh

Poseidon

(som nettopp kom inn fra Kvitsøy i en nordlig kuling ....)

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Pjolter: Har fast havn på Austrått. Tror kanskje det var din båt jeg tok i mot der en gang.

 

Vimpelen skal være på plass til neste sesong.

Bra at vimpelen kommer på plass. Har ikke ligget på Autrått enda. har vært der og sett på gjesteplassene, og de ser jo flott ut. også det nye klubbhuset er jo flott med alle bekvemligheter. Kommer nok dit snart. Har et vennepar som bor ikke så langt derfra.

 

Mvh

 

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Hejja Poseidon !  :wink:   Bravo Bravo

 

Så rett, så rett,  visst er det  Ångaren Bohuslän

 

Bilde

 

Längd 43,1 m                                                

Bredd 7,3 m                                                    

Djupgående 2,7 m                                          

Tonnage 235 brt

Trippelexpansionsionsångmaskin,      700 IHK     Skotsk panna, oljeeldad

 

Hon byggdes 1914 på Eriksbergs Mekaniska Verkstad för Marstrands Nya Ångfartygs AB (Marstrandsbolaget), och gick i mer än 40 år på traden Göteborg - Lysekil - Smögen - Gravarne (nuvarande Kungshamn). När med tiden öarna längs kusten fick färje- eller broförbindelse med fastlandet, blev konkurrensen från bussar och lastbilar övermäktig, och ångaren sattes in i s.k. "inköpstrafik" i Öresund och senare mellan Strömstad och norska hamnar. Hösten 1963 lades hon upp, och två år senare såldes hon till upphuggning.

 

Hon räddades då av en skara entusiaster, som 1965 bildade Sällskapet Ångbåten. Efter ett intensivt upprustningsarbete gick ångaren redan nästa sommar åter i sina gamla farvatten.Sedan dess seglar BOHUSLäN varje sommar i de vatten hon en gång byggdes för, moderniserad där sådana krav ställs, men i övrigt återställd i allt väsentligt med maskin och panna i original och salonger nära nog som vid leveransen i maj 1914.

 

her kan ni som er intresserade lese mer!

 

För dom som aldrig åkt Ångbåt/Dampbåt så er det något som verkligen kan rekommenderas!

Dom går så tyst, så tyst att det er fullt möjligt att vara nere i maskinrummet utan hörselskydd

under gång, på dekk eller bryggan hör man inte maskin!!  :seeya:

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...