Hansi Svart 9.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2011 Stor takk til denne eieren som lar meg komme å se. Skulle da bare mangle, han skal jo i utgangspunktet selge så da bør alle potensielle kjøpere være velkommen. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 9.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2011 eieren av nw i langesund var en meget trivelig kar. Og jeg er nok ikke noe mindre interessert i nw etter dette. For en båttype. Må bare få solgt sjekta.. He he Endelig ble det Bobåt Link to post
Hansi Svart 9.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2011 Og jeg er nok ikke noe mindre interessert i nw etter dette. Ble det prøvetur, eller ? Link to post
Astor Svart 9.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2011 (redigert) En venn av meg på Sætre hadde annonse ute på sin NW900 87 mod nytrukket innvendig og med VP- motor på over 300 hk. En flott båt. Den er fortsatt ikke solgt. Godt utstyrt og pleiet i mange år. Det er Nor_west her på BP. Send han en IM. Redigert 9.Januar.2011 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Hansi Svart 9.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2011 (redigert) nytrukket innvendig og med VP- motor på over 300 hk. En flott båt Min personlige følelse selv om jeg hadde 240 hk i min var at jeg ikke fikk utnyttet fartspotensialet i båten. Med 300 hk og oppover får en helt klart mulighet til å holde en høyere marsjfart på lavere turtall og mindre dieselforbruk, noen ganger er det greit på transportetapper fra A til B. Innaskjærs putrer en stort sett i en 7 - 8 knop og da betyr ikke motorstørrelse så mye. Men her igjen kommer behovet inn og ikke minst hvordan båten brukes. Redigert 9.Januar.2011 av Hansi (see edit history) Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 9.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2011 Hansi, det ble ikke prøvetur, grått og trist vær. Og vinterkonservert motor. Så jeg sa det ikke var nødvendig å starte opp. Når jeg evt får solgt sjekta, kan det jo bli en prøvetur... Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 9.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2011 @ Astor. Takk for tips. gleder meg stort over hjelpsomheten her. Og med den titten jeg fikk i dag frister det bare mer og mer å skaffe seg en slik flott motor. Så har jo mitt båtbruk stort sett bare vært å puttre rundt her i sørlandsbyene. Kan jo hende det kan bli noe lenger turer med en slik båt. Fruen er jo i fra Stavanger... Endelig ble det Bobåt Link to post
torbi Svart 10.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2011 Noen som vet hvor høy er nw 900 fra vannlinje og opptil tak i cockpit (utvendig) , og evt med lanterne mast.? Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Sjøga Svart 11.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2011 Kom jaggu en til på finn http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=26244442 Og bateplattform av større utgave http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=26240465 Link to post
Astor Svart 11.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2011 Med VHF antennen på toppen gikk jeg akkurat under brua i kanalen i Moss 4.5 meter. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
torbi Svart 11.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2011 Hvis antenne er ikke med på mast, da blir det vel ca 4 meter inkl mast og evt uten mast ca 3,5 meter? riktig omtrent, astor ? Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Hansi Svart 11.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2011 Og bateplattform av større utgave Flott badeplattform må en si det var. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 11.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2011 Der er det en som har kommet på rem sin ide, og satt de i produksjon. Blir god plass bakpå da. Hvor mye belastning kan man ha på der bak tro... skipsreder på 0,1 tonn og rederrinne med et helt ukjendt antall kilo Endelig ble det Bobåt Link to post
Hansi Svart 11.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2011 (redigert) Hvor mye belastning kan man ha på der bak tro... skipsreder på 0,1 tonn og rederrinne med et helt ukjendt antall kilo Sannsynligvis ikke noe problem i det hele tatt, den gamle plattformen var i hvertfall bunnsolid og skikkelig innfestet. Redigert 11.Januar.2011 av Hansi (see edit history) Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 12.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2011 ser at det ligger en med fly som medfølger. Kan det være mye arbeid å bytte fra slik den ligger og til fly tro. Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 17.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2011 Hvis det er flere som har linker til utgåtte annonser på finn, er det bare å legge dem inn her. Takknemmlig for hjelp til nå Kjenner jeg mangler noe av isen i magen når det gjelder min egen båt. Mange som har lagret, men ingen henvendelser.. hmmm Endelig ble det Bobåt Link to post
Hansi Svart 17.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2011 (redigert) Mange som har lagret, men ingen henvendelser.. Slapp av, tidlig enda. Mange er ikke i båtmodus før ut i mars / april måned. Å legge ut link til annonser som er gått ut på dato er vel ikke helt bra eller tar jeg feil ? Redigert 17.Januar.2011 av Hansi (see edit history) Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 17.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2011 Tenkte nok ikke på at det kunne være et problem? men muligvis er det det. Hadde det vært min båt, hadde jeg vært glad for en henvendelse etter at annonsen var gått ut. Men det er nå meg Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 14.April.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2011 Det er sannelig tungt å selge båt ja, lysten på Nord West blir bare større og større Men lurer litt på hvor langt man må ned i pris for å selge sjekta? Har dere noen gode råd/trøst til en kjøpelysten kar.. som desverre må selge først. Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 26.April.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2011 Da blir det en liten tur til Østlandet for å se litt på 3 stk Nord West.. Har et fattig lite håp om at sjekta forsvinner snart... Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 30.April.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2011 Hadde en svært trivelig tur til østlandet. Traff to meget hyggelige Nord West eiere. Begge med stor omsorg for båtene. Sætre marina var en fin plass inne i fjorden Endelig ble det Bobåt Link to post
Hansi Svart 30.April.2011 Link til dette innlegget Svart 30.April.2011 Hadde en svært trivelig tur til østlandet. Blir det noe kjøp eller ? Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 30.April.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2011 Venter desverre på å få solgt sjekta..får kansje vite noe mere denne helga.. Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjarten Svart 28.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2011 Heisan NW er en kjempe flott båt, men kan det virkelig være mulig at den bruker 2,2L per NM? Det vil med andre ord si 17x 2,2 = 37,4L per time... MVH Bjarten Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 5.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August.2011 jeg vet desverre ikke noe om forbruk, og det ser ut som det blir en stund til jeg får greie på det og Avgjørelsen er nå tatt, så det blir nok en sesong eller to i Agder 840. Markedet ville ikke ha sjekta nå... så da får jeg heller beholde den.. synd men slik er det... takk for alle gode bidrag i tråden Endelig ble det Bobåt Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn