Jump to content

Erfaringer med Nord West 900?

Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

nytrukket innvendig og med VP- motor på over 300 hk. En flott båt

Min personlige følelse selv om jeg hadde 240 hk i min var at jeg ikke fikk utnyttet fartspotensialet i båten. Med 300 hk og oppover får en helt klart mulighet til å holde en høyere marsjfart på lavere turtall og mindre dieselforbruk, noen ganger er det greit på transportetapper fra A til B. Innaskjærs putrer en stort sett i en 7 - 8 knop og da betyr ikke motorstørrelse så mye. Men her igjen kommer behovet inn og ikke minst hvordan båten brukes.

Redigert av Hansi (see edit history)

@ Astor. Takk for tips. gleder meg stort over hjelpsomheten her. Og med den titten jeg fikk i dag frister det bare mer og mer å skaffe seg en slik flott motor. Så har jo mitt båtbruk stort sett bare vært å puttre rundt her i sørlandsbyene. Kan jo hende det kan bli noe lenger turer med en slik båt. Fruen er jo i fra Stavanger...

Endelig ble det Bobåt

• 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

jeg vet desverre ikke noe om forbruk, og det ser ut som det blir en stund til jeg får greie på det og :thumbsdown: Avgjørelsen er nå tatt, så det blir nok en sesong eller to i Agder 840. Markedet ville ikke ha sjekta nå... så da får jeg heller beholde den.. synd men slik er det... takk for alle gode bidrag i tråden :thumbsup:

Endelig ble det Bobåt

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...