Bredo Svart 26.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juli.2013 Mener bestemt at unge Herr Bredo fikk en liten pris på treffet også :lol: Det er riktig Pettern, den skal i glass og ramme i båten Ser ut som julaften kom litt tidlig i år. Fra: Bredo, Til: Full Throttle Nye bilder kommer snart Og mer video Sitér dette innlegget Wellcraft Nova II 26' - 2 x V8/260hk Link to post
Joda3300 Svart 13.April.2014 Del på Facebook Svart 13.April.2014 27/7-2013 "Nye bilder kommer snart Og mer video :cool:" 13/4-2014 Eg venter forsatt i spenning på nye bilder og mer video :D Hvordan står det til med båten? er den klar for påsken? Mvh Tom Erik Sitér dette innlegget Link to post
Bredo Svart 2.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2014 Heisan Fikk pakket ut båten i går (1.mai) og startet på jobben med nye motorfester. Skal skjerpe meg og vekke denne tråden litt igjen med bilder (og video etter hvert) :-) Sitér dette innlegget Wellcraft Nova II 26' - 2 x V8/260hk Link to post
Joda3300 Svart 2.Mai.2014 Del på Facebook Svart 2.Mai.2014 Gleder meg til å følge med igjen ! Mvh Tom Erik Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 2.Mai.2014 Del på Facebook Svart 2.Mai.2014 Godt å se denne tråden våkne opp igjen! En av mine store favoritter! Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Draco24styling Svart 2.Mai.2014 Del på Facebook Svart 2.Mai.2014 Håper du er klar til Østfold treffet Bredo? Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Draco24styling Svart 2.Mai.2014 Del på Facebook Svart 2.Mai.2014 Håper du er klar til Østfold treffet Bredo? Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Bredo Svart 3.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mai.2014 Håper du er klar til Østfold treffet Bredo? Skal prøve å ta en tur ja. Blir kanskje bare en dagstur, må se på værmeldingen når det nærmer seg. Sist krysset jeg over til Østfold i litt for grov sjø for min båt, ble en meget våt opplevelse Sitér dette innlegget Wellcraft Nova II 26' - 2 x V8/260hk Link to post
Bredo Svart 4.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mai.2014 Var vel kanskje like greit at dette ble åpnet opp før årets sesong? Mesteparten kunne jeg plukke ut med fingrene, ikke mye feste for motorene her Alt som var fuktig er nå fjernet og skal la dette tørke et par dager i solen før jeg legger inn nytt trevirke. Skal også slipe kantene på glassfiberen slik at jeg får en større kontaktflate mellom nytt og gammelt. Tenkte å skrå glassfiberen ned fra en avstand på ca 5cm på alle kanter. På yttersidene tenkte jeg å tilpasse klosser og lime disse mot alle sider (under, bak ,front og ytterside). Virker som det er greit hold på alle kanter, men vanskelig å komme inn under gammel glassfiber om jeg da ikke kapper opp et større område. Mellom festene i midten er det nå et stort felles tomrom. Planen er å tilpasse 2 biter i riktig bredde som settes på tvers av begge hullene og for deretter å skyves inn under gammel glassfiber henholdsvis mot front og hekk (høyre og venstre på bildet) med rikelig med lim på. Mellomrom som blir stående igjen fylles til slutt med et siste tilpasset stykke trevirke som da kan limes mot de 2 tidligere plasserte stykkene og bunn. Etter at alt er tørket godt, så legges det ny glassfiber over. Sitér dette innlegget Wellcraft Nova II 26' - 2 x V8/260hk Link to post
Bredo Svart 27.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mai.2014 På høy tid med en oppdatering igjen. Ting tar tid Her har jeg fått inn nytt treverk og støpt igjen med glassfiberduk og polyester. Treverket ble limt med to-komponent epoxy og fikk herde et par dager først. Så er det pusset litt og sparklet med mer epoxy for å slette ut ujevnheter. Til slutt et strøk med maling. Ikke helt perfekt, men skal være sterkt nok og det er det viktigste. Har også fått tid til å shine opp drevene så de er klare til å henge på når jeg kommer så langt. Man ser tydelig hvor j****** de så ut fra oppholdet i vannet i fjor når man ser på drevet som ligger bakenfor. Hadde ikke bunnstoff på drev forrige sesong, men det har jeg nå. Hva gjør man egentlig med propellene? Skal de også stoffes eller må man bare bruke båten så ofte at det ikke får tid til å gro? Nå venter jeg på naboen som skal komme med en graver og løfte inn motorene. Håper kanskje vi får til dette i morgen Sitér dette innlegget Wellcraft Nova II 26' - 2 x V8/260hk Link to post
Bredo Svart 29.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mai.2014 Denne var savnet i fjor. Nå håper jeg ny giver vil få tankmåleren til å fungere. Av instrumenter er det nå bare tilt indikatorene som ikke fungerer, men de gidder jeg ikke stresse med i år. Må ha noe å finne på til neste år også Sitér dette innlegget Wellcraft Nova II 26' - 2 x V8/260hk Link to post
Bredo Svart 29.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mai.2014 Da ble det med ett litt mer trangt her, men det er vel hele meningen. Blir tur på den lokale båtshappa i morgen og handle bunnstoff. Skal få låne tolk til motorene og etter det er den klar for sjøen. Sitér dette innlegget Wellcraft Nova II 26' - 2 x V8/260hk Link to post
Draco24styling Svart 29.Mai.2014 Del på Facebook Svart 29.Mai.2014 Er ikke mye plass mellom riserne der bredo. Må du ut med motorene for plugskifte Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Bredo Svart 1.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juni.2014 Da er det bare å vaske litt, så er balja klar for sjøen igjen. Nye merker "RS Totalmedlem 2014" ligger klar til å montere etter vask. Så får vi håpe finværet holder seg Sitér dette innlegget Wellcraft Nova II 26' - 2 x V8/260hk Link to post
Bredo Svart 7.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juni.2014 Høyt henger'n... Og sur ble jeg når jeg startet motorene. Fant fort ut at det var noe veldig galt når kjølevannet fosset inn i motorrommet . Fikk tatt en kjapp inspeksjon før jeg måtte slå av styrbord motor og det så tydelig ut til at det rant fra oljekjøleren til servooljen. Tenkte at denne ikke hadde blitt tømt skikkelig for vann i vinter og frosset i stykker. Plundrete å demontere, men var ikke mye valg. Ut med oljekjøleren og hjem for å se om jeg kunne få tak i ny. De nettbutikkene jeg fant hadde denne bare som skaffevare og jeg var lite lysten på å vente nok en uke med å prøve båten. Da ble det til at jeg tok en liten test på oljekjøleren og den var jo tett som en potte, ingen lekkasje her Ned i båten på nytt og grundigere inspeksjon, da fant jeg plutselig ut at frostpluggen bak den ene motorlabben manglet. Denne sitter direkte over oljekjøleren og det var derfor det så ut som denne var problemet i første omgang. Synes det var merkelig at jeg ikke hadde sett dette før, men hullet skjermes av motorlabben og selve pluggen lå gjemt der man fester motorlabben til motoren. Hva skulle jeg gjøre nå? Ta opp båten og ut med motoren for å fikse dette fristet ekstremt lite. Plan A var derfor å fikse dette slik som motoren sto nå. Demonterte dynamo og da ble det straks litt enklere adkomst. Fikk lurt en jekk under festet til dynamoen, løsnet den ene motorlabben og løftet motoren 5 mm opp på den siden. Av med motorlabben og inn med frostpluggen (etter svært mange stygge ord). På med motorfeste, oljekjøler og dynamo. Ny oppstart av motorene og denne gang var alt i orden. Nå ligger den klar til årets første tur Sitér dette innlegget Wellcraft Nova II 26' - 2 x V8/260hk Link to post
Scand7100 Svart 7.Juni.2014 Del på Facebook Svart 7.Juni.2014 Flaks må man kunne si. Sitér dette innlegget Link to post
Bredo Svart 5.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juli.2014 Endelig fått rotet meg til å teste toppfarten på båten og må si jeg ble litt skuffet, men tror kanskje dette kommer av feil propeller. Motorene stoppet opp på 4000 rpm og da hadde jeg 47 knop. Hadde veldig gjerne sett den krøp over 50. Motorene burde vel toppet ut på litt høyere turtall? Vil mindre propeller, men høyrere turtall gi meg de 3 siste knopene? Eller er det andre årsaker til at man velger mer "riktige" propeller? Har også lagt ut balja på Finn. I den forbindelse ønsker jeg å be om at annonsen ikke blir diskutert her på BP, men interesse eller kommentarer kan sendes meg på PM. Sitér dette innlegget Wellcraft Nova II 26' - 2 x V8/260hk Link to post
Joda3300 Svart 1.Januar.2015 Del på Facebook Svart 1.Januar.2015 Blei båten solgt Bredo ? Mvh Tom Erik Sitér dette innlegget Link to post
Bredo Svart 20.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.April.2016 Fortsatt ikke solgt. Sitér dette innlegget Wellcraft Nova II 26' - 2 x V8/260hk Link to post
000 Svart 20.April.2016 Del på Facebook Svart 20.April.2016 Ble det byttet propell? 4000 er jo borti 800 for lite Sitér dette innlegget Link to post
Donzi Svart 21.April.2016 Del på Facebook Svart 21.April.2016 At denne ikke blir solgt er for meg et under. Hadde uten problem bladd opp kronene for denne herligheten hvis jeg ikke hadde 3 båter fra før... Lykke til med salget. Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 21.April.2016 Del på Facebook Svart 21.April.2016 Hadde den hatt èn fresh bigblock så hadde den nok blir meir spiselig. Omtrent alt med to V8 er uselgelig. Spesielt når det er gammelt. Mange som ønsker seg ja men få har råd til å bruke Sitér dette innlegget Link to post
Passbåten Svart 21.April.2016 Del på Facebook Svart 21.April.2016 Leste med stor iver gjennom hele denne tråden i går. Herlig båt og herlig arbeid! Jeg har også min egen vintage-amerikaner med stor V8, så jeg trenger definitivt heller ikke en til. Men, jeg støtter det Donzi nevner overfor om at denne burde finne et nytt hjem. Du har jo dokumentert full historikk her så en eventuell kjøper får jo alle hemmeligheter på bordet. Litt lite verdiøkende innlegg kanskje, men om ikke annet en moralsk støtte. Få den ut på Finn, det er jo et bra tidspunkt å prøve på nytt....! Sitér dette innlegget Link to post
LeviCorsair Svart 21.April.2016 Del på Facebook Svart 21.April.2016 Enig med de andre her.. super båt, og supert arbeid.. !! Jeg har allerede to båter...så tror ikke jeg bør kjøpe en tredje.. men litt fristende er det. Lykke til.. den her tror jeg du får solgt Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/121361-prosjekt-levi-corsair-27-fra-1967/ http://www.leviboats.com/EN/ Link to post
Donzi Svart 22.April.2016 Del på Facebook Svart 22.April.2016 Livet er for kort til å kjøre båt med bare en V8'er ;) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.