Jump to content

Prosjekt: Wellcraft Nova II


Bredo

Recommended Posts

Gratulere !

 

Men før vi tar helt av her er det ønskelig av en film av sjøsetting og oppstart ! Tror det er et legitimt krav fra de som har fulgt prosjektet.

Vær trygg, tråden skal på ingen måte avsluttes enda :lol: Blir godt dokumentert med videoer av både sjøsetting, oppstart og prøveturer :cool:

 

Dessuten har jeg planer for noen forbedringer i vinter :crazy: hehe

Link to post
Share on other sites

Og dermed har også jeg klart å lese meg gjennom hele tråden din. Bøyer meg i støvet for jobben du har gjort Bredo. Gleder meg til videoen av sjøsetting og prøvetur. Regner med at det er en overhengende fare for at det kommmer en buldrende Wellcraft på Østfoldtreffet neste år...

Link to post
Share on other sites

Tusen takk for alle hyggelige tilbakemeldinger :smiley:

 

Da var dagen endelig kommet for å melde meg ut av hagebåtforeningen :giggle:

175.jpg

 

Båten tilbake i sitt rette element etter nærmere 10 år på land. Synes den er litt baktung :wink:

177.jpg

 

Lover flere videoer, men fikk bare tid til en liten teaser i dag:

Link to post
Share on other sites

Og dermed har også jeg klart å lese meg gjennom hele tråden din. Bøyer meg i støvet for jobben du har gjort Bredo. Gleder meg til videoen av sjøsetting og prøvetur. Regner med at det er en overhengende fare for at det kommmer en buldrende Wellcraft på Østfoldtreffet neste år...

Takker så mye for den kommentaren. Tror du kan bare notere meg på listen over deltagere neste år med en gang Pettern :wink:

 

Gratulerer! Tenker det var en god følelse å vri om nøklene i det våte element?

Det var nesten ubeskrivelig. I det øyeblikket var alt slitet plutselig verdt det :yesnod:

 

Hvor mange tusen liters bensintank har du :wink:

 

Ut i morra ettermiddag?

Det finner jeg ut når jeg skal tanke i morgen, er helt tom nå. Blir vel å dra rett i båten etter jobb ja :giggle:

 

Super fin båt Bredo. Hvor ligger den? Skal på dine kanter til helgen og en tur ut å se på fine båter er aldrig feil.

Sverre

Takk Sverre. Ligger på plass 12 langs weidemannsgt i Holmestrand.

 

Igjen, tusen takk for alle hyggelige kommentarer.

 

Og så et lite appropo til de som eventuelt måtte snike rundt på båtforumer etter noen eksemplarer de kan "låne". Under prosjektets gang har det blitt montert GPS trackere på noen rimelig utilgjengelige steder. Bare å klikke videre :tongue:

Link to post
Share on other sites

"Det finner jeg ut når jeg skal tanke i morgen, er helt tom nå."

 

Jeg hadde to 5.7L 260hk Mercruisere bensinmotorer i båten tidligere og det er to tanker på hver 72Gal (ca 300L i hver).

Du trenger en tank for "tur" og en for "retur", da er du garantert å komme hjem om det ikke er tankings mulighet i nærheten

der du er.

 

Lykke til.

Link to post
Share on other sites

Har du fått vært på sjøen idag? Etter en tur med bastøferja hjem idag fristet det veldig å dra utpå men litt jobb hjemme i Tønsberg ventet.. Jeg stod på dekk og hørte etter duren fra ett par åttere i fin symfoni men det var tyst..

 

Det bildet der BitteLiten var lekkert! Båten er ett flott skue!!

Redigert av per jacobsen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Må si jeg sitter å venter på en video av båten i fart.......

Tror vi er mange som sitter med den tanken Oteren...

Jobber med saken :wink:

 

Ble selvfølgelig overtid på jobben i dag, var ikke hjemme før 19 :nonod: Måtte trå til 1 times tid hjemme (det fortjente de) før jeg dro ned til båten i 20 tiden. Planen var å ta en liten tur utpå, men hadde problemer med å få motorene til å frikoble etter å ha vært i gir. Hadde alt for høyt turtall på tomgang, så etter endel justeringer gikk de og romlet på rundt 600rpm. Da var det ikke lenger noe problem med girene. Ryddet og vasket litt mer og da hadde det til slutt begynt å mørkne, så jomfurturen ble utsatt nok en dag.

 

Lover video bare jeg kommer meg utpå :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...