Mouche Svart 19.Februar.2011 Del på Facebook Svart 19.Februar.2011 At losen er under press for å ta neste båt.....? Jeg vet ikke, men trodde du visste noe mere siden du ved ditt innlegg åpenbart er skeptisk til at ikke sannheten har kommet frem, men skjønner at du bare spekulerer uten grunnlag for å mene noe? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post Share on other sites More sharing options...
Oteren Svart 19.Februar.2011 Del på Facebook Svart 19.Februar.2011 At jeg skal vise ydmykhet ovenfor for personer som utøver sin profesjon på en slik måte at det påfører samfunnet en miljøkatastrofe blir å snu tingene på hodet. Vet du årsaken til grunnstøtingen? Det er kanskje det du kan ta litt høyde for i din slakt av ansvarlige personer. Men jeg skjønner det er lett å ha sterke meninger om hendelser en ikke har full innsikt i. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Una Svart 19.Februar.2011 Del på Facebook Svart 19.Februar.2011 Jeg er alltid skeptisk til myndigheters forklaringer. "Fra nasjonalparken ble opprettet har vi alltid hørt at trafikksentralen i Horten beordret los hele strekningen mellom åpent hav og Fredrikstad - begge veier. Hvorfor den praksisen er endret har vi ikke fått noen god forklaring på, sier kommunestyrerepresentant Øyvind Fjeldberg til Dagbladet." "- Med nye skip og mannskap som ikke har seilt her tidligere, følger losen alltid med ut til Vidgrunnen. Men med erfarne mannskap, som i går kveld, er det i tråd med vår faglig vurderte praksis at losen avslutter oppdraget på vei ut fra Fredrikstad underveis, som i går kveld. Mannskapet på «Godafoss» er svært godt kjent her. De trafikkerer dette farvannet minst annenhver uke, sier losoldermannen." Resultatet av "faglig vurdert praksis stå der i dag". Håper alle sider ved dette blir belyst under havarikommisjonens arbeid. Sitér dette innlegget "Der forsvant den oppblåsbare, ....helium var en dårlig ide." Link to post Share on other sites More sharing options...
Avsluttet_1 Svart 19.Februar.2011 Del på Facebook Svart 19.Februar.2011 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bjørn Løvjomås Svart 19.Februar.2011 Del på Facebook Svart 19.Februar.2011 Men kunne det ikke vært en ide o m dere i RS kunne legge ut lenser, når det er mulig. For å hindre oljen i å spre seg. Så får heller andre komme å slurpe opp oljen senere? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post Share on other sites More sharing options...
Avsluttet_1 Svart 19.Februar.2011 Del på Facebook Svart 19.Februar.2011 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Benji Svart 19.Februar.2011 Del på Facebook Svart 19.Februar.2011 At jeg skal vise ydmykhet ovenfor for personer som utøver sin profesjon på en slik måte at det påfører samfunnet en miljøkatastrofe blir å snu tingene på hodet. Sorry at jeg sier/skriver det Bliss X, men er du blandt de meget få som aldri gjør feil. Det er nå engang meneskelig å feile - desverre. Vi sitter her nå og er engasjert, og har menge meninger i tråden på BP. Leser senest i dag i VG, litt om rekkefølgen for varslingen av ulykken, stemmer ikke overhode. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post Share on other sites More sharing options...
Frivakten Svart 19.Februar.2011 Del på Facebook Svart 19.Februar.2011 Litt lørdagssleivspark om vår edruelige presse: Kritisk journalistikk krever desto en mer kritisk leser. Men når en er klar over medias oppmerksomhetsbehov (les pengebegjær), blir det litt lettere å bli litt avventende. Underveis tilpasses historien akkurat så hårfint at hendelsen opprettholder oppmerksomheten. Alle parter får komme til ,men forsatt i pressens regi. Kameler slukes gjerne hel, men en kan ta små biter om gangen slik Krisitin Halvorsen bruker å gjøre det. (Nei, jeg vet ikke noe om Sivs spisevaner men noen vet vel det også.) Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post Share on other sites More sharing options...
Bjørn Løvjomås Svart 19.Februar.2011 Del på Facebook Svart 19.Februar.2011 At det er menneskelig å feile, det er helt sikkert. Ingen av oss trenger å se lenger en til oss selv for å finne ut av det. Jeg har selv gått på grunn på en av de plassene jeg er best kjendt i skjærgården. Jeg gjorde en liten feil, og dermed laget jeg et lite merke på skjæret. det lyste mot meg så lenge jeg lå på plassen. flaut, ja..kan det skje igjen. håper ikke det. men kan ikke gi garranti. Når det gjelder varslingssystemer tror jeg det blir vanskelig å håndtere, feks i trange leder. Hvis en båt kommer 20 meter ut av kurs, og går mot et skjær, kan jo det være for sent å rette opp når en som sitter på en skjerm og følger med, oppdager det. Det er vel ikke med en båt som et tog.. kutte strømmen til toget uten at lokfører har gjort noe.. Dermed tror jeg at det eneste som kan gjøres for å hindre store utslipp er å ha lenser tilgjengelig. Som raskt kan bringes til en havarist. Det er jo ikke mulig å ha båter som kan suge opp oljen plassert på hvert eneste nes. Det forstår til og med jeg. Men at det ikke skal være mulig å plassere lenser rundt omkring i landet våres. det forstår jeg ikke. Jeg vet at det er en del lager rundt omkring. men det er tydeligvis ikke nok, når det tar 6 timer før lenser ligger rundt en båt. da har jo oljen allerede rukket å spre seg over store områder. Kostnadene med å rense oljen når den har nådd land på mange plasser overstiger vel mange ganger det det koster å drifte effektiv beredskap tror jeg. Korriger meg om jeg tar feil. Skulle ønske debatten og ropet ville rette seg inn mot dette istedet for å henge ut folk. Det hjelper nemlig ikke mot den oljen som allerede er gått på land. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post Share on other sites More sharing options...
Avsluttet_1 Svart 19.Februar.2011 Del på Facebook Svart 19.Februar.2011 (redigert) Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Redigert 19.Februar.2011 av jeglikerdegogså (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bjørn Løvjomås Svart 19.Februar.2011 Del på Facebook Svart 19.Februar.2011 Helt enig ang mennesker kontra oljesøl. Veldig glad for at det denne gangen gikk bra med folkene ombord. Det må ikke glemmes i denne stund Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post Share on other sites More sharing options...
Gudrun Svart 19.Februar.2011 Del på Facebook Svart 19.Februar.2011 Siden 1914 har det sunket rundt 2100 skip langs norskekysten. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bjørn Løvjomås Svart 19.Februar.2011 Del på Facebook Svart 19.Februar.2011 Hva kan være raskeste måte å få ut lenser på, utfordrer BP til å løse et stort problem. Så kan Jens hente løsningen her Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post Share on other sites More sharing options...
Fru Jacobsen Svart 19.Februar.2011 Del på Facebook Svart 19.Februar.2011 Kanskje skipene kunne vært utstyrt med lenser selv? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" Link to post Share on other sites More sharing options...
Bjørn Løvjomås Svart 19.Februar.2011 Del på Facebook Svart 19.Februar.2011 Har og tenkt på dette. i et slikt tilfelle som Godafoss er det kanskje mulig for manskapet selv å ringe inn båten med lenser. Det finnes vel plass ombord for slike tin, gjør det ikke? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post Share on other sites More sharing options...
Fru Jacobsen Svart 19.Februar.2011 Del på Facebook Svart 19.Februar.2011 Skulle vel tro de fleste store burde kunne finne plass til et par tromler med lenser. Og de må jo ikke nødvendigvis legges ut av mannskapet, men da hadde det vært "lette" lenser tilgjengelig for redningsmannskapene umiddelbart etter en ulykke - fram til Kystverkets utstyr var på plass Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" Link to post Share on other sites More sharing options...
Fjellbonden Svart 19.Februar.2011 Del på Facebook Svart 19.Februar.2011 Registrerer at webkamera på Fulehuk er i drift igjen for anledningen. Er det olje som danner veiene på vannet? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bjørn Løvjomås Svart 19.Februar.2011 Del på Facebook Svart 19.Februar.2011 Mye fornuft i det du sier Fru Jacobsen. Skal noe til å slå den tanken der med hennsyn til tid å få fraktet ut lenser. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post Share on other sites More sharing options...
Mulligan Svart 19.Februar.2011 Del på Facebook Svart 19.Februar.2011 Dette fartøyet skal vel ha SOPEP. Og da har de en lense ombord. Riktignok tiltenkt bruk ved søl ved bunkring ol. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Hilmar 2 Svart 19.Februar.2011 Del på Facebook Svart 19.Februar.2011 Eidelift 6 ligger nå utenfor på vei inn til Godafoss. Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post Share on other sites More sharing options...
Benji Svart 19.Februar.2011 Del på Facebook Svart 19.Februar.2011 Er jo vel og greit å ha meninger her på Bp, og sikkert litt sunt også, vi for ut litt ideer, og litt "steam" kansje. Hvor skal vi ha lenser, hvorfor ikke der, eller der, vanskelig spørsmål selvsagt, for tror vel ikke vi kan ha lenser/bergningsbåt/er over hele kysten til en hver tid, og da vil vel altid spørsmålet komme, hvorfor, hvem, og hva om. Men er vel ett ordtak som sier at - Etterpåklokskap er den største av alle klokskaper. La oss nå håpe at situasjonen medfører en diskusjon rundt dette, og litt andre rettningslinjer kansj. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post Share on other sites More sharing options...
Sumi II Svart 19.Februar.2011 Del på Facebook Svart 19.Februar.2011 At jeg skal vise ydmykhet ovenfor for personer som utøver sin profesjon på en slik måte at det påfører samfunnet en miljøkatastrofe blir å snu tingene på hodet. Enig i den bliss X Sitér dette innlegget Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod. Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350. Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye" Link to post Share on other sites More sharing options...
Fru Jacobsen Svart 19.Februar.2011 Del på Facebook Svart 19.Februar.2011 (redigert) Er jo vel og greit å ha meninger her på Bp, og sikkert litt sunt også, vi for ut litt ideer, og litt "steam" kansje. Hvor skal vi ha lenser, hvorfor ikke der, eller der, vanskelig spørsmål selvsagt, for tror vel ikke vi kan ha lenser/bergningsbåt/er over hele kysten til en hver tid, og da vil vel altid spørsmålet komme, hvorfor, hvem, og hva om. Men er vel ett ordtak som sier at - Etterpåklokskap er den største av alle klokskaper. La oss nå håpe at situasjonen medfører en diskusjon rundt dette, og litt andre rettningslinjer kansj. Etterpåklokskap sier du Benji - etter hva? Server - Full City? denne? Selv om du er i bransjen må du ikke ta det personlig om vanlig folk ønsker å verne om kyststripa si, og kommer med velmenende forslag. Jeg er enig i at vi ikke kan ha beredskapsbåter på hvert nes langs kysten, men flere depoter med oljevernutstyr som lenser etc hadde ikke gjort mye skade Redigert 19.Februar.2011 av Fru Jacobsen (see edit history) Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" Link to post Share on other sites More sharing options...
Salt Svart 19.Februar.2011 Del på Facebook Svart 19.Februar.2011 Eidelift 6 ligger nå utenfor på vei inn til Godafoss. jeg så den komme utover nord for Tisler for et par timer siden, men den holdt seg ganske langt ute. Gyltingen kunne jeg ikke se, men den var kanskje i skjul vest for Oljevern 3. Jeg kommer med et par bilder fra Kirkeøysida i egen posting. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post Share on other sites More sharing options...
Benji Svart 19.Februar.2011 Del på Facebook Svart 19.Februar.2011 Etterpåklokskap sier du Benji - etter hva? Server - Full City? denne? Selv om du er i bransjen må du ikke ta det personlig om vanlig folk ønsker å verne om kyststripa si, og kommer med velmenende forslag. Jeg er enig i at vi ikke kan ha beredskapsbåter på hvert nes langs kysten, men flere depoter med oljevernutstyr som lenser etc hadde ikke gjort mye skade Ingen fare Fru Jacobsen, tar det overhode ikke personlig, og ja det har vært mange muligheter til å ha "etterpåklokskap" Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.