Jump to content

Dagens Finn, spesielle båtannonser (se 1. innlegg før du poster)


SamH

Recommended Posts

Olepo skrev for 7 timer siden:

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=229639045

 

Ser det står Flott seilskute....  Tja....:rolleyes:  

Godt den "selges kun til de som ser verdien og potensialet i den...."

Herregud for et vrak! Denne fyren bør han vel være fornød om noen overhode er interessert i å overta problemet hans. 

 

Merket meg denne formuleringen om det råtne dekket:

"Hovedsaklig ikke råte i dekk" :crazy:

Link to post
Share on other sites

-morten- skrev 1 time siden:

Synes det skurrer med D4 i en sånn type båt! ville hat lavturtalls motor med saftig dreiemoment jeg, MAN, Cummins, MTU eller CAT

Motorinnstallasjonene i de båtene er faktisk en av de få grunnene til at den båten rykker ned fra topplassering på ønskelista mi, så der er jeg enig med deg. De ble vel så vidt jeg husker levert med 2x 222 Yanmar også. Det er en firer med ganske slitsomt lydbilde. Aller helst ville jeg hatt den med en motor, men jeg ville allikevel foretrukket to mindre seksere enn to firere. D4 er kanskje en femmer? Jeg vet ikke hvordan lydbildet er på den. 

Link to post
Share on other sites

Komodo skrev 20 minutter siden:

Motorinnstallasjonene i de båtene er faktisk en av de få grunnene til at den båten rykker ned fra topplassering på ønskelista mi, så der er jeg enig med deg. De ble vel så vidt jeg husker levert med 2x 222 Yanmar også. Det er en firer med ganske slitsomt lydbilde. Aller helst ville jeg hatt den med en motor, men jeg ville allikevel foretrukket to mindre seksere enn to firere. D4 er kanskje en femmer? Jeg vet ikke hvordan lydbildet er på den. 

Var det ikke en Roald på forumet her tidligere som hadde en med 2 stk 6ly Yanmarer tidligere? 

Link to post
Share on other sites

-morten- skrev for 3 timer siden:

Synes det skurrer med D4 i en sånn type båt! ville hat lavturtalls motor med saftig dreiemoment jeg, MAN, Cummins, MTU eller CAT

 

Ja enig i det. I det minste burde det ha vært D6-310 så man får litt sekserlyd.

Men til båtens forsvar må det vel regnes med at maskinrommet er relativt godt isolert fra styreposisjonen.

Og en slik båt er det vel ikke ofte man tyner opp i over 20 knop uansett. Blir vel helst rundt 8-10 knop og da hører man nok ikke så mye til motorene. 

Link to post
Share on other sites

3 minutes ago, Teerex said:

 

Ja enig i det. I det minste burde det ha vært D6-310 så man får litt sekserlyd.

Men til båtens forsvar må det vel regnes med at maskinrommet er relativt godt isolert fra styreposisjonen.

Og en slik båt er det vel ikke ofte man tyner opp i over 20 knop uansett. Blir vel helst rundt 8-10 knop og da hører man nok ikke så mye til motorene. 

Akkurat det er derfor jeg heller kunne tenkt meg lavturtallsmotor på en sånn type båt! Om man kjøper en sånn båt vil jeg tro at den kjøpes for at det skal være båten i 15-20 år. mye mindre anstrengende med en lavturtallsmotor, jevnere gange og lengre livsløp. Var ikke selve støyen egentlig jeg siktet til. kjøper man en såppas stor og dyr båt er vel et pristillegg på noen hundre tusener greit i det lange løp!

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, Teerex said:

En lavturtallsmotor er vel ikke nødvendigvis noe dyrere heller. Jo mere turtall, jo mere kreves det av motorkonstruksjonen.

 En sikkelig marinemotor er litt dyrere enn lettvekts hobbymotorer ja.  I 2003 Var jeg med på byggingen av en katamaran på 15m både jeg og skrogkonstruktør er MTU fan. det var Scania som ble foreslått av reder, men vi fikk trumfa igjennom MTU V8.  De var nesten dobbelt så dyre som Scania. Hvis man samenlikner vekslere og intercooler på en MTU og en Volvo så skjønner man hvorfor det er prisdifferanse

Link to post
Share on other sites

Grand Banks jr skrev for 3 timer siden:

Nå er den lagt ut igjen.  

 

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=218305634

 

En liten familieracer med egen semi på kjøpet... :giggle:

 

Nå er det vel ca 300.000 lavere pris enn jeg husker det som.

 

Synd det koster minimum en halv mill i motorer og gir, egentlig burde man brukt ett par mill baki motorrommet det (2x1075 mercury hadde gjort seg, evt 1350, 1550 eller 1850)

Link to post
Share on other sites

On 9/5/2021 at 10:04 PM, Komodo said:

Herregud for et vrak! Denne fyren bør han vel være fornød om noen overhode er interessert i å overta problemet hans. 

 

Vel. Her har vi vel et forholdvis enkelt vedlikeholdsprosjekt til en overkommelig  (innkjøps)pris.

Legg merke til de elegante linjene.

 

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=229639045

 

(Sitat: Pris kan diskuteres ved hurtig salg. (Men er ikke interesert i å gi den bort))

Redigert av Arne2 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Arne2 skrev 17 minutter siden:

 

Vel. Her har vi vel et forholdvis enkelt vedlikeholdsprosjekt til en overkommelig  (innkjøps)pris.

Legg merke til de elegante linjene.

 

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=229639045

 

(Sitat: Pris kan diskuteres ved hurtig salg. (Men er ikke interesert i å gi den bort))

 

Såvidt jeg ser er et samme skuta det er snakk om :smiley:

Link to post
Share on other sites

Arne2 skrev 33 minutter siden:

 

Vel. Her har vi vel et forholdvis enkelt vedlikeholdsprosjekt til en overkommelig  (innkjøps)pris.

Legg merke til de elegante linjene.

 

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=229639045

 

(Sitat: Pris kan diskuteres ved hurtig salg. (Men er ikke interesert i å gi den bort))

Har hør om "åpen løsning " i bolig, men på sylindere på båt motor var nytt..... :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...