Jump to content

Dagens Finn, spesielle båtannonser (se 1. innlegg før du poster)


SamH

Recommended Posts

Kreativiteten kjenner dessverre ingen grenser :giggle:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

TrikkerN Lønning skrev for 16 timer siden:

Denne høre nok hjemme her 😊

 

Om man fjerner drivhuset og flytebrygga så kan jo denne være mye båt for pengene. Men jeg ville ikke gitt meg ut på tur med de påbyggene der nei...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

On 9/5/2021 at 2:16 PM, Olepo said:

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=229639045

 

Ser det står Flott seilskute....  Tja....:rolleyes:  

Godt den "selges kun til de som ser verdien og potensialet i den...."

 

Er det mulig. Nærmest en frekkhet.

 

Quote

Flere bilder kommer, må bare få orden på telefon og pc.

 

Det vet vi med 100% sikkerhet ikke kommer til å skje. Denne fyren er åpenbart rammet av handlingslammelse. Er et under han endelig klarte å få til en Finn-annonse.

Link to post
Share on other sites

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Komodo skrev 50 minutter siden:

Noen båter bør vel bare skotes. Det kan ikke være mye restverdi i det greiene der. 

 

Hva med bruksverdien, hvis det er en som faktisk har kunnskapen og ork til å gjennomføre det ? 

 

Man KAN få seg en billig båt, hvis man driter i timene og sitter på mye materialer. 

 

Når det er sagt, så syns jeg også den er klar for skroting 

Link to post
Share on other sites

Komodo skrev for 1 time siden:

Noen båter bør vel bare skotes. Det kan ikke være mye restverdi i det greiene der. 

 

Ikke helt enig i den der. Du har altså et forholdsvis intakt skrog, motorer som kan være OK, baugpropell mm. Til 10.000,- kan det være et greit utgangspunkt for en rimelig 35 fots båt. Det krever riktignok en del mer fritid enn jeg har tilgjengelig for tiden, men mulig er det så absolutt. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Duppe skrev 46 minutter siden:

 

En trist sak. Eier og båtbygger ble syk og døde i 2018 bare knapt 57 år gammel før han fikk se livsverket sitt ferdig.

 

https://www.an.no/hamaroy/bat/seiling/frank-bygde-drommebaten-pa-15-ar/s/5-4-392551

 

https://www.an.no/frank-dode-for-han-fikk-fullfort-livsverket-sitt-det-han-har-fatt-til-er-utrolig/s/5-4-1012871?fbclid=IwAR1z-fKrgu6tY-dXdLPZvSVYpN0PeHL8F36MEkBH5iaiL3IZxG624F7TlaA

 

Men den er visst overtatt av en annen nå og kan forhåpentligvis bli ferdigstilt en gang.

 

https://www.ranablad.no/fikk-kjope-drommebaten-for-bare-100-000-kroner-jeg-foler-at-jeg-har-vunnet-i-lotto-uten-a-spille/s/5-42-882550

 

Betalingsmurer og jeg har dessverre ingen abonnement.

Link to post
Share on other sites

Ja jeg visste at han døde og ikke fikk fullført da den var nevnt tidligere i tråden, men synes det var litt stusselig at den ikke ble solgt så artig å se at den gjorde allikevel. Etter linktittelen å dømme er nye eier virkelig fornøyd også.

 

Lurer på hva ny eier gjør med de 2 motorene og overdimensjonerte tankene.

Link to post
Share on other sites

[AVISA NORDLAND] - Jeg føler at jeg har vunnet i Lotto, uten å spille.

Det sier Christian Michelsen (41) fra Tønsberg etter at han i sommer gjorde det han selv betegner som et røverkjøp.

Da fikk han tilslaget på en 70 fots trebåt for bare 100.000 kroner.

– Båten ble opprinnelig lagt ut for en pris på godt over en million kroner, men det ble ikke noe salg da, trolig fordi det fortsatt gjenstår en god del arbeider på den. De arbeidene skal jeg fullføre. Jeg er håndverker av yrke så dette skal jeg få til, sier han med overbevisning.

 

Christian%2BMichelsen%2Bbt%2BSkutvik%2B1
Dimensjoner: Det er svære dimensjoner på arealene under dekk. - Over 100 kvadratmeter, anslår Christian Michelsen etter å ha foretatt lasermålinger. Her blir det flere lugarer og her skal også motorene plasseres. Foto: Øyvind A. Olsen

Den gedigne og unike båten befinner seg på Skutvik i Hamarøy. Den er bygd av Frank Bolsøy. Han startet på prosjektet i 2001, men rakk ikke å bli ferdig med det før han døde høsten 2018, bare 57 år gammel.

– Det er et smykke av en båt han har skapt. Jeg skjønner ikke hvordan han har klart det. Han har gjort absolutt alt arbeid selv, det meste for hånd. Han har blant annet hentet tømmer ut av skogen til hele båten. Det er anslått at han brukte mellom 2,5 og 3,5 millioner kroner på prosjektet, sier Christian Michelsen til Avisa Nordland.

Bor om bord

Han har vært snekker/tømrer i 25 år, men er nå i ferd med å bli uføretrygdet etter flere dramatiske hendelser i livet, blant annet en svært alvorlig ulykke med en sparkesykkel.

– Derfor kom kjøpet av båten på et veldig bra tidspunkt i livet. Det har lenge vært en drøm å få min egen båt. Jeg er oppvokst i hvalfangerbyen Tønsberg. Både faren og bestefaren min var til sjøs, så jeg har vokst opp med båter. Nå har jeg noe å holde på med de neste årene, smiler han.

 

Christian%2BMichelsen%2Bbt%2BSkutvik%2B7
Bor ombord: Christian Michelsen bor i båten sin og trives med å ha ankret midlertidig opp i Skutvik. - Jeg har blitt veldig godt mottatt og har hatt besøk av minst 70-80 personer som ville se på båten og arbeidet jeg holder på med, forteller han. Foto: Øyvind A. Olsen

Michelsen kom helt tilfeldig over båten da han og en kamerat satt og kikket på husbåter på Finn.no for cirka fire måneder siden.

Les også: Bygde båten i hagen

– Jeg ringte med en gang til megleren og dagen etter dro jeg til Skutvik og kjøpte båten. Siden da har jeg bodd om bord, jobbet og kost meg. Nå er drømmen en gang å kunne seile jorden rundt med den, inkludert en tur til Sydpolen. Jeg har ikke seilt så veldig mye, så jeg må ha med meg mannskap på en så stor båt som dette. Jeg må uansett lære meg å seile. Jeg er en perfeksjonist med ocd (tvangslidelser) og et snev av autisme, så når jeg bestemmer meg for å lære noe, klarer jeg det. Jeg digger å holde på med pirkesnekring, smiler han.

Må sendes med båt

Inntil Christian Michelsen kan kaste loss, er det mye mer jobbing som må utføres i Hamarøy. Der må han også få om bord blant annet flere motorer, seks tanker og 18 tonn med ballast.

Planen er å få sendt båten sørover til Tønsberg med en fraktebåt gang i løpet av 2022 for å fullføre de resterende arbeidene der. De vil koste penger, men 41-åringen vet hvordan han skal ordne finansieringen.

– Jeg har et hus med kjellerleilighet i underetasjen i Holmestrand. Det skal jeg leie ut. Inntektene skal jeg bruke på å fullføre båtprosjektet. Det vil trolig ta et par år, hvis jeg klarer å få med meg folk. Jeg er også på utkikk etter investorer som vil være med på prosjektet, opplyser den ferske båteieren.

 

Christian%2BMichelsen%2Bbt%2BSkutvik%2B5
Bra tidspunkt: - Kjøpet av båten kom på et veldig bra tidspunkt i livet mitt, sier den ferske båteieren. Foto: Øyvind A. Olsen

Han har for lengst bestemt seg for hva båten skal hete.

– Den skal ha navnet som Frank Bolsøy ga den; Vicky Jezibel.

Båten er bygd etter modell av Colin Archer-skutene, bare i større målestokk.

– Den skal ha mast og seil, men det kommer nok først på plass om noen år, tror Christian Michelsen.

– Det er litt galskap det du holder på med?

– Det er det ingen tvil om. Kompisene mine sier at det ikke er mange som ville greid dette, men de er sikre på at jeg vil klare å «naile» det, fordi jeg aldri gir opp. Det blir sikkert både mye tårer, latter og blod før jeg er i mål, men jeg gleder meg til arbeidet som venter, sier Christian Michelsen, som ikke er i tvil:

– Jeg skal bo om bord i båten resten av livet!

Link to post
Share on other sites

Det var en sikkelig plankehaug!  Greit nok at han fikk den billig, men det er utrustningen som koster penger på en båt! Det er jo ikke instalert noen tekniske annordninger av noe slag ombord.  Det ville vært synd om denne skuta fikk amatørmessige tekniske løsninger av billigste sort. Det er utførelsen av innredning og tekniske løsninger som fastsetter verdien på denne båten! Ikke for å være negativ, men ser for meg dette bare blir en bobåt med fast kaiplass! 

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...