Jump to content

Dagens Finn, spesielle båtannonser (se 1. innlegg før du poster)


SamH

Recommended Posts

Windy37GM skrev 48 minutter siden:

Stakkars den båthavna som får den der på land....

mvh

Windy37GM

(som har ryddet 20 båtvrak/oppgitte båter fra havnen vår de siste 5 årene)

Om det er den siste det linkes til, så er den nok laaaangt fra vrak. 

Passerer den ofte, og det er helt klart et kvalitetsbygge som er løpende vedlikeholdt. 

Tror nok den er bare å flytte ombord i og kose seg med.

Men, om man er enige med konstruktøren om det er harmoniske linjer; se det er en annen sak.

 

Mvh

 

Tor Arild

Link to post
Share on other sites

Komodo skrev On 20.9.2021 at 9.32:

Nå står det jo i artikkelen at denne karen er i ferd med å bli uføretrygdet, så da er vel helsa skrantende allerede. 

Hvis man ikke har noe restarbeidsevne og blir 100 % ufør, hvordan kan man da ha kapasitet til å fullføre dette prosjektet?

 

Fantastisk grunnlag, men det må da være uhorvelig mange timer med arbeid som gjenstår. Har lest tråden til @Knude om hans bygging og det er imponerende selv med hans kunnskap og det tok så langt jeg husker vesentlig lengre tid en "planlagt". Hvordan skal dette prosjektet gå?

 

Ønsker han alle gode tanker og framdrift og skal med stor iver lese hans byggetråd som jeg håper kommer.

Link to post
Share on other sites

Tenker at ei sånn skute ikke må regnes som et prosjekt som må bli ferdig for å ha stor glede både av bruk og byggeprosess. Den ligger på vannet,flyter å er tilsynelatende tett både fra bunn og topp. Å legge dørker,sette opp skott å starte med innredningen koster ikke mye penger. Å få skuta til å gå for egen maskin vil heller ikke være det største løftet.  Tror propelutstyr allerede er montert . Tror tanker, motorer fulgte med på handelen.  Riktignok noe svære greier.......

 

Dette kan bli bra !

 

Link to post
Share on other sites

Knude skrev for 7 timer siden:

Tenker at ei sånn skute ikke må regnes som et prosjekt som må bli ferdig for å ha stor glede både av bruk og byggeprosess.

 

Jeg tenker mye av det samme. Båten er tett og hel, og han har jo allerede flyttet ombord. Det vil si at båten blir brukt fra dag en, selv om den ikke er ferdig. Om den noen gang blir 100% ferdig er ikke så viktig, det viktigste er at eier har noe meningsfullt å bruke tiden sin til. Og tid vil han jo få en del av nå etter hva jeg forstår. Da er det desto viktigere å ha noe som gir litt mening i hverdagen, og som han kan jobbe med de dagene formen tillater det. Jeg heier på ham.

Link to post
Share on other sites

index skrev 1 time siden:

 

Jeg tenker mye av det samme. Båten er tett og hel, og han har jo allerede flyttet ombord. Det vil si at båten blir brukt fra dag en, selv om den ikke er ferdig. Om den noen gang blir 100% ferdig er ikke så viktig, det viktigste er at eier har noe meningsfullt å bruke tiden sin til. Og tid vil han jo få en del av nå etter hva jeg forstår. Da er det desto viktigere å ha noe som gir litt mening i hverdagen, og som han kan jobbe med de dagene formen tillater det. Jeg heier på ham.

 

Eg tenkjer litt annleis. Eg kjenner ikkje saka utover kva som står her i tråden, og linkar, til aviser.

Om eg har forstått det rett så er fyren uføretrygda, og han jobbar/ skal jobba med dette store prosjektet. Om dette er rett tyder mykje på at fyren har ei vesentleg "restarbeidsevne". I så fall synest eg ikkje det er rett at skattebetalarane skal betala gildet.

 

Dette sagt, så ønsker eg fyren alt vel.

Link to post
Share on other sites

Ask skrev 1 time siden:

Om eg har forstått det rett så er fyren uføretrygda, og han jobbar/ skal jobba med dette store prosjektet. Om dette er rett tyder mykje på at fyren har ei vesentleg "restarbeidsevne". I så fall synest eg ikkje det er rett at skattebetalarane skal betala gildet.

 

Nei, han burde vel helst bare legge seg i senga og vente på døden.

 

Ser du ikke nødvendigheten av å ha noe å være opptatt av?

Link to post
Share on other sites

Ask skrev 1 time siden:

 

Eg tenkjer litt annleis. Eg kjenner ikkje saka utover kva som står her i tråden, og linkar, til aviser.

Om eg har forstått det rett så er fyren uføretrygda, og han jobbar/ skal jobba med dette store prosjektet. Om dette er rett tyder mykje på at fyren har ei vesentleg "restarbeidsevne". I så fall synest eg ikkje det er rett at skattebetalarane skal betala gildet.

 

Dette sagt, så ønsker eg fyren alt vel.

Det behøver ikke å være det fysiske som hindrer noen i å arbeide! I denne sammenheng kan det være helt andre ting som gjør at det stopper opp. 

Link to post
Share on other sites

Eg er ikkje usamd med Solbris II, Index, eller Teerex, men dette blir litt Catch 22.

Ein må vera sjuk eller ha mentale problem for å bli uføretrygda og ha tid til eit slikt prosjekt.

Klarar ein å "løfta" prosjektet er ein ikkje kvalifisert for uføretrygda.

 

Som det er sagt før. Ein må ikkje vera gal for å ha (gamal) trebåt, men det hjelper.

Link to post
Share on other sites

Bellil skrev for 13 timer siden:

Hvis man ikke har noe restarbeidsevne og blir 100 % ufør, hvordan kan man da ha kapasitet til å fullføre dette prosjektet?

 

Ask skrev for 2 timer siden:

 

Eg tenkjer litt annleis. Eg kjenner ikkje saka utover kva som står her i tråden, og linkar, til aviser.

Om eg har forstått det rett så er fyren uføretrygda, og han jobbar/ skal jobba med dette store prosjektet. Om dette er rett tyder mykje på at fyren har ei vesentleg "restarbeidsevne". I så fall synest eg ikkje det er rett at skattebetalarane skal betala gildet.

 

Dette sagt, så ønsker eg fyren alt vel.

 

Det er mange grunner til at folk blir uføretrygdet, det behøver absolutt ikke og være fysisk. 

 

Det å jobbe med båtprosjekt på fritiden, kan være bedre enn verdens beste psykolog. Kansje det er dette prosjektet som må til for at han skal få ting litt på plass og fungere på en normal arbeidsplass igjen? 

 

Uføretrygdet eller ikke, ønsker han i allefall lykke til 

Link to post
Share on other sites

Ask skrev for 3 timer siden:

Eg tenkjer litt annleis. Eg kjenner ikkje saka utover kva som står her i tråden, og linkar, til aviser.

Om eg har forstått det rett så er fyren uføretrygda, og han jobbar/ skal jobba med dette store prosjektet. Om dette er rett tyder mykje på at fyren har ei vesentleg "restarbeidsevne". I så fall synest eg ikkje det er rett at skattebetalarane skal betala gildet.

Ja, det er nærliggende å tenke slik, og i prinsippet også enig. Men som andre nevner kan det være mange årsaker til at fyren ikke fungerer i arbeidslivet, akkurat det er jo ikke utdypet i artikkelen. Hvorfor han er i ferd med å bli ufør får nesten bli en sak mellom han og NAV. 

 

Eika skrev 38 minutter siden:

Det å jobbe med båtprosjekt på fritiden, kan være bedre enn verdens beste psykolog. Kansje det er dette prosjektet som må til for at han skal få ting litt på plass og fungere på en normal arbeidsplass igjen? 

Ja, ikke sant. Vi krysser fingrene for at dette prosjektet gjør at han får haka over vannet igjen, og i beste fall kommer tilbake i jobb!

 

Eika skrev 38 minutter siden:

Uføretrygdet eller ikke, ønsker han i allefall lykke til 

:yesnod:

Link to post
Share on other sites

Eh...

 

Jeg vil bare minne om at dette er en tråd om "Dagens Finn, spesielle båtannonser" - og ikke en tråd om uføretrygd og prosjektarbeid. :thumbsup:

 

Hittil har dette vært en artig tråd om båtannonser og litt kommentarer om det spesielle med annonsene, og jeg håper vi kan fortsette med nettopp det. Hadde vært kjedelig å ødelegge en 13 år gammel vel-levende tråd med diskusjon som egentlig ikke hører hjemme her. Tenker jeg da. :wink:

 

Link to post
Share on other sites

shipahoy skrev 1 minutt siden:

Har vel etter hvert innsett hvor upraktisk det er. Tror ikke kona hadde blitt så begeistret heller for en slik i hagen :smiley:

 

Upraktisk ja, morro ja. Kan ikke tenke praktisk når man skal ha leketøy :P 

 

speedbåtene, crosseren og alle de andre leketøyene er ganske upraktiske, men de er balsam for sjela og en meget god psykolog når de først fungerer som de skal og de brukes. Glem verden og alle problemene i den, bare kjør så fort og hardt man bare orker og tørr 

 

Har en kamerat som har en sånn, spørs om ikke jeg må mase litt om og få prøvd den til vinteren når det har kommet litt is. Men jeg mistenker at det blir dyrt, plutselig vil jeg kjøpe den og kjenner jeg han rett så skal han ha ett d6 prosjekt i bytte 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...